En toen had ik ineens een Mach III

Die uitlaten maken het wel lastiger om de achterkant op te bokken, dan maar even zo om het voorwiel er uit te halen.

IMG_2412.jpeg


Met de remschijfbouten erbij zit je gewoon aan de 4 kg totaal! 8)7

IMG_2407.jpeg
IMG_2409.jpeg


De roestige spaken was één van de eerste dingen wat me opviel aan de deze motor in vergelijking met de staat van de rest van de motor, mooi moment om die in het voorwiel nu even aan te pakken, ontroesten met een stripje schuurlinnen en lekker in de MPF zetten. OP langere termijn opnieuw laten verzinken of nieuwe spaken? :9

IMG_2411.jpeg
IMG_2415.jpeg
IMG_2419.jpeg

IMG_2418.jpeg


Voor nu ziet het er in ieder geval een stukje beter uit.
Ik heb de netste remschijfbouten van twee kanten uitgezocht en die op de overblijvende schijf gebruikt.

IMG_2420.jpeg


En daarna het afsluiten van de klus gevierd met een ritje, ik heb niet voor niets de GPS-kogel op de motor geschroefd. :)

IMG_2422.jpeg
 
En een setje alu-velgen, scheelt ook weer🙃

Gelijk een lichtgewicht naaf gebruiken dan, en een lichtere schijf, hebben wel niks meer over van het originele voorwiel. :P

Ik heb me oprecht verbaasd over hoe zwaar zo'n smal voorwieltje kan zijn, ik denk dat die rond de 20 kg zat. Daar rekening mee houdend rijdt de Mach III nu best lekker eigenlijk, ik reedt vandaag alleen een deel van de zijstandaard aan de grond in een linkerbocht. :') En als ik die anders maak dan zal daarna de uitlaat zelf aan de beurt dus Assen zal ik er maar niet mee op gaan.
 
Gisteren weer op de testbank geweest met de Mach III om te kijken hoe de afstelling is met de schuimfilters en Higgspeed uitlaten.
Ik heb pas nog de hoofdsproeiers veranderd van 97.5 wat er in zat naar 104 omdat het bovenin een beetje arm aanvoelde.

Druijf Racing in Lunteren Druijff Racing Kawasaki had op korte termijn tijd voor een run en het resultaat van die run is heel niet slecht. :)
Onderin veilig rijk (mag wel een tikje armer dus naald een standje omlaag) bovenin net wat te arm, 2 maten grotere hoofdsproeier en het is perfect voor deze combinatie van onderdelen. Weer een paar PK er bij, 2 geloof ik, misschien nog 1 of 2 extra met de grotere hoofdsproeiers, dan zou ik op 54 of 55 AWPK zitten bij een motor die voor 60 krukas PK's werd opgegeven 50 jaar geleden, ik vind het prima!

Ik had me al een beetje ingesteld op eindeloos aan de carburateurs rommelen tot het een beetje goed zou lopen maar met een paar keer afstellen is het al voor elkaar, helemaal niet erg. :t
 
Hier was ik de hoofdsproeiers aan het wisselen, na één keer een vreemd tuning probleem gehad te hebben wat aan een uitgeboorde sproeier (één van de vier bleef maar rijker lopen als de rest) bleek te liggen check ik alle diameters met dat Stahwille setje. Ik kijk dan of alle sproeiers van een setje dezelfde diameter hebben en of ze inderdaad groter of kleiner zijn dan de set waar ze voor in de plaats komen.

IMG_2488.jpeg
IMG_2487.jpeg


En als ik zelf een sproeier uitboor haal ik de originele maat er af! :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan