tweetakt verenigd U zich hierro

Status
Niet open voor verdere reacties.
waar haal je dat uit?
tegendeel is eerder waar afhankelijk van welke 2takt.

1,15 au$ weet niet wat die doet maar vast geen 1,35 euro :)
 
Au$ 1.15 for 98ron and 10 cent less for 95ron rubbish.
The tax component is something like 70% :(

Mooie GT 750 with alleen de tank nog te doen zo te zien.

ja klopt, de tank kwam van een andere gt, maar was de gaafste die ik op dat moment had (was wel parelmoer) |(
 
Ik gebruik allen maar de 98 ron betere verbranding en je krijgt meer kilometers uit een tank, maar dat geeft mij niet zo veel.
De motoren/auto's lopen mooier met de betere brandstof.
hier in West Australia zijn de afstanden zo veel groter.
Perth als een overall city is bijna net zo groot als heel nederland (ongeveer) en voor mij om naar de stad te gaan is 35km om er te komen.
De buitnwijken zijn nog eens 30 odd km verder.
Dus om naar werk te gaan rijdt men wel veel.
naar Sydney is +/- 5000km met niet veel (helemaal niets) er tussen.
naar Darwin is ongeveer het zelfde en ook niets er tussen.
Hirdoor is de prijs van brandstof heel belangrijk ,niet dat het minder belangrijk is in andere landen, kweet niet hoe ik dat goed moet zeggen.
Het is op het ogenblik 38 degrees buiten.
Te warm om motor te rijden :N
 
Ik gebruik allen maar de 98 ron betere verbranding en je krijgt meer kilometers uit een tank, maar dat geeft mij niet zo veel.
De motoren/auto's lopen mooier met de betere brandstof.
hier in West Australia zijn de afstanden zo veel groter.
Perth als een overall city is bijna net zo groot als heel nederland (ongeveer) en voor mij om naar de stad te gaan is 35km om er te komen.
De buitnwijken zijn nog eens 30 odd km verder.
Dus om naar werk te gaan rijdt men wel veel.
naar Sydney is +/- 5000km met niet veel (helemaal niets) er tussen.
naar Darwin is ongeveer het zelfde en ook niets er tussen.
Hirdoor is de prijs van brandstof heel belangrijk ,niet dat het minder belangrijk is in andere landen, kweet niet hoe ik dat goed moet zeggen.
Het is op het ogenblik 38 degrees buiten.
Te warm om motor te rijden :N

Lucky bastard !! })

:+
 
hier een te retaureren cafe racer uit 1972
wel een echte triple

Hier is je plaatje (voortaan even [imgatt+] zonder dat plusje doen dan zie je de foto }) ,dat zet je gewoon onder de text.)

full


Ziet er goed uit gaan wij nog meegenieten van de restauratie ?.

Greetz Magnamannetje.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal,
Mooi topic dit - vooral ook de bikes aan de andere kant van 't eiland :) -
Alhoewel ik redelijk verslaafd aan m'n 79 er XS750 ben heb ik altijd een groot zwak voor de twee -takter. Er zijn er 3 in de familie een DT175 (mijn brommer) en een YZ85 en MX-80 van 14 jarige zoon. De MX is voor de helft opgebouwd uit een 73-er FS-1 die uit dozen uit Nederland meekwam vandaar dat de MX80 niet verkocht mag worden.
Ben net lid van de VJMC (Vintage Japanese Motorcycle club) waar een hele hoop Suzuki tweetakters rijdend hebben mooi geluid als zo'n 750 "waterbottle" aanslaat( ben (nog) de enige met een xs-triple 8-) ).
Twee dingen:
-Dacht dat verschil met de 98 ipv 95 benzine alleen uitkan maken als je brommer er voor afgesteld is hoger octaan kan op met meer zuurstof dus armer afgesteld verbranden. Dus kom je met hogere temperaturen uit enz.v enz.v.
Als je afstelling gelijk is zou het niets uit moeten maken. Zoonlief z'n 85 is een hoog toeren wedstrijd machine die net zo hard op gewone benzine als "super" gaat. De smeerolie maakt echter wel heel veel uit voor hem.M'n 175 er(88 model) altijd op gewoon loodvrij
- Weet iemand wat een Yamaha DS5 is? Er staat een te koop voor een weggeef prijs.
p.s.- Kon het 1 januarie niet nalaten moest ff een nieuwjaarsritje maken was hier 42 graden (3 graden koeler dan bij vrienden ff westen van Sydney) was heel kort ritje. oh Yamathi benzine is goedkoop bij jou. (Bijna dubbeltje duurder hier)
 
Hartstikke leuk om nog een andere Nederlander die in Australia woont op het beste forum te hebben.
De benzine is voor mij gewoon deze;
Als ik het beste kan krijgen (Hoogste octane) dan koop ik die.
Ben in Oktober nog in Sydney geweest op doorreis naar de Bathurst 1000km race meeting.
Heelaas zijn de foto's te groot en weet iknie hoe deze te verkleinen.
 
- Weet iemand wat een Yamaha DS5 is? Er staat een te koop voor een weggeef prijs.
p.s.- Kon het 1 januarie niet nalaten moest ff een nieuwjaarsritje maken was hier 42 graden (3 graden koeler dan bij vrienden ff westen van Sydney) was heel kort ritje. oh Yamathi benzine is goedkoop bij jou. (Bijna dubbeltje duurder hier)

Uniek ding. Als-ie compleet is: KOPEN!!!!!! Is volgens mij uit 1967-1968 of zo.

full
 
Waar denk je dat die foto vandaan komt?
Ik zit nu wel in de Suzuki tweetakten, maar mijn eerste motor was een RD250 uit 1975. Met een schijfrem. Op een goede dag komt er nog wel eens zo eentje in de schuur te staan, tussen de Suzuki's. Trouwens, dat ding van jou, dat is er eentje om bij te :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
 
Ik heb een 1971 rd350 met een schijfrem in het voorwiel staan voor restauratie na de RG 500.
Hoe is het mogelijk om een scijfrem in een 1971 model te hebben? iet orgineel?
Zal wel een foto maken van het geval.
met dit bouwvak kwam een enorme hoeveelheid extra spullen.
Die zullen miscien van nut komen wanneer de motorfiets aan de beurt komt. :?
 
denk dat dit het juiste topic dr voor is. Zit zelf meer in de viertaktgedoe, vandaar dat deze dus weg mag. Het gaat om een schuurvondst die ik vandaag gemaakt heb. Een kawasaki 500/3cylinder uit 1972. Middenbok en richtingaanwijzer missen, verder compleet volgens mij. Heb hem nog niet helemaal na kunnen lopen, maar zie zo gauw niets schokkends missen. Originele plus reimo expansieuitlaatjes zitten er bij. Geen kenteken maar wel een kentekenplaat, moet dus te regelen zijn bij de rdw. Mischien iets voor de enthousiaste tweetaktliefhebbers hier? (zal morgen even foto plaatsen)Het is dus een duidelijk geval van restauratieobject, absollut gebruikt om het voorzichtig te zeggen....
 
Laatst bewerkt:
pfff had eerlijk gezegd niet zo gauw reactie verwacht, Had het plan om eerst beetje de biedingen op MP e.d af te wachten en mij daar beetje op te richten. Een redelijke prijs, maar wat is dan een redelijke prijs voor zoiets? Ik kwam eigenlijk kijken daar voor een 750 sohc honda en soms struikel je dan over dingen die je gewoon niet kunt laten staan, dit was dus ook zoiets. Beetje buiten mijn "werkterrein" zeg maar. Anyway zal morgen eerst een foto mailen en de reacties afwachten. Mocht er iemand eventueel serieus interesse hebben dan liever via mail of zo, hoef geen jackpot maar wel en redelijke prijs
 
nog even hardop dromen, men neme het blok en de pijpjes, make het in orde en bout het onder een rd ypvs en dan word men heel gelukkig :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan