tweetakt verenigd U zich hierro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tjsa heb geen brikker 2T, maar een klassieker 2T. DKW-tje uit 1954 ben ik aan het restaureren. Tis wat anders wat jullie hier posten, maar LEUK dat ik het vind! :Y

En ZO leuk om op te rijden :) (zomer 2006 hopelijk)

Maar hier op MF heb ik al gemerkt dat er weinig liefhebbers van dit soort motoren zijn. Maar daar zijn meestal merkgerichte club-forums enzo voor.
Tis hier toch in het algemeen toch wat moderner spul.

Ach, ik heb een Honda Pan European voor dagelijks gebruik en een Ducati 996 om mee te spelen. Bij al dat geweld stelt zo een T500 niet veel voor. Maar léuk dat ik dat ding vind! Snap precies wat je bedoelt. Posten, piccie's !!!
 
Maar hier op MF heb ik al gemerkt dat er weinig liefhebbers van dit soort motoren zijn.

Dat zou ik niet zeggen, ik heb naast mijn T350 ook nog een Vjatka 150cc.
Dat is een russische Scooter 2t uit 1969 *D
 
@yhaa volgens mij vergis je je liefhebbers genoeg hier vlgs mij waaronder ikzelf
groeten en hou hem rijdend!

Ik ben hem dus nu rijdend aan het maken. Moet eigenlijk alleen de spatborden nog spuiten, dan opbouwen en tig kleine rottige dingetjes oplossen, en die kosten nu juist het meeste tijd |( .

He ho !! alles naar z'n tijd !!

laat indien mogelijk maar een plaatje zien !! als het twee wielen heeft is het al snel goed he !
Is het een 100 ...zo'n eitje ??

Ik zal binnenkort wel wat plaatjes posten.
Het is een RT125, dus 125cc :)
Ik race overigens ook nog op een RT125 (een andere...), uit 1940. Deze DKW heeft vroeger nog de TT van Assen gereden :) (in de 50-er jaren)

Ach, ik heb een Honda Pan European voor dagelijks gebruik en een Ducati 996 om mee te spelen. Bij al dat geweld stelt zo een T500 niet veel voor. Maar léuk dat ik dat ding vind! Snap precies wat je bedoelt. Posten, piccie's !!!

Piccies.....binnenkort.
Ik heb ook een moderne bike (1000rr) en rij regelmatig klassiekers. Op beide heb ik heeeeel veel plezier. Maar toch op zo'n ouwtje is het toch op de een of andere manier zoooo leuk en ontspannend. Op mn 1000 moet het eigenlijk allemaal maar snel, dat is vaak erg gaaf }) :P maar soms wil je ook wel eens lekker om je heen kijken, dan pak ik lekker een pruttelend 2Taktje :9~ . SUPER!

Een leuk verhaal is, is dat ik eens op een oude enduro machine Castrol R40 in de benzine heb gegooid.... die zooo lekker ruikt :P :P Sta ik bij het stoplicht komt er een motorrijder naast me die al de hele tijd achter me reed. Zei tie ZOOO een lekker raceolie luchtje :P

Dat zou ik niet zeggen, ik heb naast mijn T350 ook nog een Vjatka 150cc.
Dat is een russische Scooter 2t uit 1969 *D

Hey dat is leuk en ook apart, piccie?





Toch leuk dat er liefhebbers van (brikkers en) Klassiekers zijn! :W
 
Laatst bewerkt:
Hier dan een ander plaatje van een transformatie rz500
full
 
Hey dat is leuk en ook apart, piccie?

De Foto ben ik kwijt geraakt na de laatste crash van mijn PC.
En nieuwe maken heefd geen Nut omdat die nu in Onderdelen in de Schuur staat.
Maar dat is hem. *D

full
 
Komt ie dan, beloofde piccie:

Het compleet gerestaureerde blokje. D'r zit een overmaat zuigertje in, we maken ook eigen zuigers (zelf gieten en nabewerken enzo), maar ik wilde m zoveel mogelijk origineel houden. Dus een originele overmaat zuiger.
Verder alle lagers vernieuwd, keerringen etc. etc.
full
 
Laatst bewerkt:
Dit is m'n 2-takt DKW racer.
[spam on]
Zie onderaan voor meer info....
[\spam off]

full
 
Zo moet ie uiteindelijk (ongeveer) worden, alleen zonder chromen tank en velgen (heb ff geen beter plaatje)
full

... en zonder spiegel....
 
Nou dan doe ik ook nog maar eens mee..

Hij is al div keren voorbij gekomen in andere topic's maar bij deze dan;

Yamaha R5 350cc 1972, opgebouwd vanaf niks (eigenlijk een hoop roest) alles nieuw zover dat mogelijk was, dat was dus niet al te veel dus veel zelf gedaan en eindeloos geduld om de boel weer compleet te krijgen.

PICT0028.jpg


Buiten deze staat er nog een Rd 350 in onderdelen op zolder en staat er ook nog een Aplilia RSV mille R een Suzuki Sv650 een Rd 250 (1977) waar een Race replica van gebouwd gaat worden en sinds een dag of 2 Nog een R5 helaas zonder blok maar wel met veel delen waar ik jaren naar op zoek ben geweest.

Die laatste heb ik niet echt nodig dus ga ik in onderdelen verkopen.

De r5 van de foto ben ik aan het aanpassen zodat hij in zowel cafe racer als orginele staat de weg op kan.
Expansies, laag stuur en sport zadel, leuk detail een ogineel sportzadel wat op deze fiets past is natuurlijk al lang niet meer te koop, laat dat nou op die R5 zitten die van de week opgehaald heb.

Werk genoeg dus. :]
 
Een Twee takt topic :} *O* ,staat gemarkeerd.Heb sinds twee weken ook een twee takt (Rd 350)ligt inmiddels uit elkaar,hoop em zaterdag motorisch in orde te hebben *O* .
En met het uiterlijk heb ik ook wilde plannen,dus voorlopig zat te doen.
 
Nou dan doe ik ook nog maar eens mee..

Hij is al div keren voorbij gekomen in andere topic's maar bij deze dan;

Yamaha R5 350cc 1972, opgebouwd vanaf niks (eigenlijk een hoop roest) alles nieuw zover dat mogelijk was, dat was dus niet al te veel dus veel zelf gedaan en eindeloos geduld om de boel weer compleet te krijgen.

(Afbeelding)

Buiten deze staat er nog een Rd 350 in onderdelen op zolder en staat er ook nog een Aplilia RSV mille R een Suzuki Sv650 een Rd 250 (1977) waar een Race replica van gebouwd gaat worden en sinds een dag of 2 Nog een R5 helaas zonder blok maar wel met veel delen waar ik jaren naar op zoek ben geweest.

Die laatste heb ik niet echt nodig dus ga ik in onderdelen verkopen.

De r5 van de foto ben ik aan het aanpassen zodat hij in zowel cafe racer als orginele staat de weg op kan.
Expansies, laag stuur en sport zadel, leuk detail een ogineel sportzadel wat op deze fiets past is natuurlijk al lang niet meer te koop, laat dat nou op die R5 zitten die van de week opgehaald heb.

Werk genoeg dus. :]

Hulde! :} die ziet er mooi uit zeg. Het zal inderdaad een heel werk zijn geweest.
Heel gaaf! rij je er nog een beetje op ('s zomers)? :]
En hoelang ben met de restauratie bezig geweest?

Zal ook wel een lekker geluidje geven! kedeng ... deng deng ....
 
Hulde! :} die ziet er mooi uit zeg. Het zal inderdaad een heel werk zijn geweest.
Heel gaaf! rij je er nog een beetje op ('s zomers)? :]
En hoelang ben met de restauratie bezig geweest?

Zal ook wel een lekker geluidje geven! kedeng ... deng deng ....


Opbouwen z'n 5 jaar, kijk maar ff in dit topic daar staat het hele verhaal.
www.motor-forum.nl/forum/topic.php/36042/1
 
De allerlaatste aanschaf een Honda NSR 400 3 cil Rothmans Wayne Gardner editie.
Loopt uitstekend ,orgineel en met een kleine hoeveelheid scoonmaken de derde fiets in de GP ROAD EDITION VERZAMELING! :]
 
Jaloers !! ikke !! ;)


ME tooooooooooo :} :} :} :}


ook nog ff zeggen wat we hebben:

Hercules 125cc van 1971
T500 omgebouwd naar caferacer
GT500 om aan het bouwen naar (cafe)racer
KH400 triple volgend jaar winterprojectje
ook nog een italiaantje een vespa pk50 XL
en een italjet crossertje


dan nog een oldskoolgixxer1100 van 92 maar die gaat normaal de deur uit om meer 2taktjes te kopen

in de loop de rjaren nog een 50 tal 2taktjes gehad (van men 14 tot nu)
gaande van flandriaatjs tot mztjes,nsr 400;rg125 ;250 rgv;rd350ypvs...... ;( ;( ;( ;(

had ik men flandria brommers aan de kant gezet was ik nu rijk :X

foto's zullen nog volgen ;)


spam aan
check ook eens deze site

http://www.tweetakt-forum.nl/

spam uit
 
Net opgehaald en hij heeft 16146km gelopen en altijd binnen gestaan.
Aan de stuurkant is de verf naar de kloten door remvloeistof die ook op het frame gelopen heeft.
Dit is heel makkelijk te vernieuwen.
Voor de rest is het allemaal goed, hij loopt als vergif en het beste boven 6000rpm.
Heel andere motor dan de RZ en de RG never mind de CBX he he.
Ik ga hem uitmekaar halen en alles nieuw maken zodat hij er weer als nieuw iutziet.
Het frame is net als de wielen uitstekend glimmend en all.
full
dit is op de driveway van de verkoper.
 
Laatst bewerkt:
Net opgehaald en hij heeft 16146km gelopen en altijd binnen gestaan.
Aan de stuurkant is de verf naar de kloten door remvloeistof die ook op het frame gelopen heeft.
Dit is heel makkelijk te vernieuwen.
Voor de rest is het allemaal goed, hij loopt als vergif en het beste boven 6000rpm.
Heel andere motor dan de RZ en de RG never mind de CBX he he.
Ik ga hem uitmekaar halen en alles nieuw maken zodat hij er weer als nieuw iutziet.
Het frame is net als de wielen uitstekend glimmend en all.
(Afbeelding) dit is op de driveway van de verkoper.

Mooie HRC :} ,heb je daar nog wat meer piccies van ?.En remvloeistof is idd troep heb het ooit eens op een versgespoten spatbord gemorst '( ,dat kon ik dus nog een keer spuiten.
 
Zal over de kerst nog wel een paar maken, maar aiK HEB DEZE nr UIT ELKAAR GEHAALD omdat een uitlaat, de achterste een gebroken flange heeft en zo ik die uit het frame gehaald hebt (niet zo eenvuodig) om die te lassen.
ook het hele geval even goed bekeken en gechecked.
De tank en een kant van de kiup worden opnieuw gespoten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan