het is op zijn minst 'ambitieus' te noemen ja, maar dan heb je ook wat als je klaar benteindelijk komt er wat serieuze reactie. :D
een eigen carter ontwerpen, dat word een prijzig geintje ik denk dat ik eerst 24 prototypes moet weggooien om tot een redelijk resultaat te komenmaar maakt niet uit alles voor het einddoel
eindelijk komt er wat serieuze reactie. :D
een eigen carter ontwerpen, dat word een prijzig geintje ik denk dat ik eerst 24 prototypes moet weggooien om tot een redelijk resultaat te komenmaar maakt niet uit alles voor het einddoel
FTF? Waren dat niet die dingen met 12 of 16 versnelingen? Ken ze nog uit mijn jeugd. Klonk best heftig.
Dat wou ik ook zeggen! Weleens een FTF-vrachtwagen - jaa, opa vertelt uit eigen werk...da's Nederlands fabrikaat ;-) - met tweetakt Detroit Diesel voorbij horen komen?
Oh zo mooi!
Zolang ze het deden welDat wou ik ook zeggen! Weleens een FTF-vrachtwagen - jaa, opa vertelt uit eigen werk...da's Nederlands fabrikaat ;-) - met tweetakt Detroit Diesel voorbij horen komen?
Oh zo mooi!
Er is vast wel iemand met een cnc machine die je wil helpen om een carter te maken.
Je moet alleen geen haast hebben denk ik.
Pak een paar 250 cc cilinders,krukassen en een bestaande versnellingsbak en je komt al een heel eind.
Precies, vanavond nog.Iedereen die zegt dat een 2 takt geen bruikbare powerband heeft, heeft nog nooit op een oost europesche 2 takt gereden!
Het zou mij niet verbazen dat als de constructeurs zich met 2 takten bezig gaan houden dat er heel wat leuks kan komen...
Als jij dat nou doet, dan hoor ik graag hoe het gegaan isWaar zeg ik dat ik van choppers houd? Slome kutdingen
Iemand moet die mensen duidelijk maken dat ze achterlopen, had ik al gezegd. Dat jij je met je 16 posts een hele piet voelt door mee te lullen met de rest doet me weinig hoor
Heb echt van alles gereden in mijn motorleven, maar de MachIV 500 kawasaki is toch nog steeds een van mijn favo's, ondanks het kauwgom frame en de achterbrug van gekookte spagetti
Ik heb inmiddels aardig wat voorbeelden voorbij zien komen, als ik er een beetje over doordenk zou ik gaan voor de v opstelling met twee cilinders op twee uur en twee op 4 uur. Dan de injectie tussen de cilinders bouwen of carburateurs.. carburateurs is natuurlijk wel makkelijker maar injectie is weer compacter..
Als ik het zou doen zou ik alles zelf gaan ontwerpen rn idd bij mensen die dezelfde passie voor tweetakt hebben laten frezen en draaien en bakken.
Ik zie het als een uitdaging, eerst even de handleiding erbij pakken en dan ga ik beginnen haha
Met een cilinderrij op twee uur en de tweede rij op vier uur heb je een blokhoek van 16 graden. Dan heb je geen ruimte tussen beide cilinderrijen om wat te plaatsen. Kijk maar eens hoe dicht de cilinders van de nieuwe Horex VR6 bij elkaar zitten. Die heeft een hoek van 15 graden tussen beide cilinderrijen. Het is een viertakt, maar voor de koppen wordt gebruik gemaakt van een cilinderkop want dat gaat met zo'n kleine hoek nog goed. Die heeft helemaal geen ruimte tussen beide cilinderrijen.
EgbertO