Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Tweetakt 1000 v4

m-eijkholt

KTM 990SMR, Honda CR750, Suzuki T500
Lid geworden
24 okt 2009
Berichten
599
Waarderingsscore
4
Locatie
Delden (Overijssel)
Ik ben een enorme fan van tweetakt motoren(wie niet).
Nu is de V4 motor natuurlijk weer een beetje in opkomst en ik zat een beetje te fantaseren of het mogelijk was van bijvoorbeeld een honda vf1000 of vfr750 of 800 een 1000cc tweetakt motor te maken..

misschien is het mogelijk om alleen de kop en cilinder aan te pakken en misschien de krukas met drijfstang etc. of kun je dan net zo goed een heel nieuw blok bouwen?
iemand die hier verstand van heeft?
 
de foto's die jij plaatst zijn 'gewone' roterende systemen (dus axiaal op de krukas)

of bedoel je dat '69-'72 radiaal is, en het blokje op de foto's een later type is, waarbij het weer axiaal is?
 

Moderniseren van een RD500 is al een keer gedaan, door mij ;-)
> Het RD500 Project! Deel 2
 
de foto's die jij plaatst zijn 'gewone' roterende systemen (dus axiaal op de krukas)

of bedoel je dat '69-'72 radiaal is, en het blokje op de foto's een later type is, waarbij het weer axiaal is?
axiaal <--> radiaal omgewisseld, my bad. Het is alletwee hetzelfde soort roterende inlaat
 
Film, oké nou dan moet je deze eens bekijken, over Kim Newcombe en de König 4cilinder boxer tweetakt, een blok bedoeld voor speedboten in een motorframe, Agostini en MV Agusta kregen er nachtmerries van......

 
Laatst bewerkt:
Boek,film.. hier in de buurt woont Noud vd Aa,in zijn bedrijf heeft hij heel wat motorenstaan oa een zijspan met konigmotor,hij rijd er nog elke zomer wedstrijden mee,en moet altijd achteraan starten,schitterend om te zien hoe de een na de ander ingehaald word,en een geluid heerlijk,als je dat een keer gehoord hebt vergeet je het nooit meer.
 
Volgens mij reed hij al vrij snel (of zelfs gelijk) met remschijven, en nu voor de classic demo's is het ding weer op trommels gezet. Geschiedenisvervalsing.
 
Laatst bewerkt:

Als die heel blijft inderdaad, gaat ook regelmatig kaduuk, tis een beetje alles of niks.....
 
Waarom geen Jetski motor gebruiken?
1100 cc 3 cilinder 2 takt met cardan overbrenging is dan wel automaat.
Maar ja moet iets
 
Zojuist even naar de winkel gelopen om Motor Rijder van december te kopen(nederlands belgisch tijdschrift) en wat staat er op pagina zeven? Een idee over een Suzuki RGV600. Toeval? Of zit hier een journalist van Motorrijder mee te lezen
 
Die dingen blijven toch tot de verbeelding spreken, studiemodelletje van een paar jaar geleden.
Suzuki RGV600
 
Laatst bewerkt:
@ m-eijkholt er zijn nu genoeg ideeën dacht ik zo, wanneer stop je met fantaseren en ga je bouwen ? Heb je al een idee wat je als basis gaat gebruiken ?
 
Ik ga voorlopig nog niks bouwen aan 2-takt, eerst mijn huidige cbr blade projectje afmaken en dan op zoek naar een koper zodat ik weer budget heb, tussendoor de nieuwe werkplaats betreden
tweetakt komt straks wel, nu eerst de studie afmaken en verder knutselen.
 
Die dingen blijven toch tot de verbeelding spreken, studiemodelletje van een paar jaar geleden.
Suzuki RGV600
[afbeelding]

Tja prachtig ding om te zien natuurlijk, maar zoiets gaat er never nooit niet komen. Japaners zullen heus wel gezien hebben wat er met bimota gebeurd is. Ken iemand die zo V-due nieuw had gekocht, maar hij ruilde hem al weer in toen er nog 500 km op de teller stond en krap 2 maanden oud was. Wat een drama van een motor.