Triumph Tiger 800 en 800XC deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vind t zwarte scherm gaaf staan. Ben benieuwd hoe het is met turbulentie. Is natuurlijk ook nog persoonsafhankelijk. Ben zelf 184 cm en heb het hoge scherm van Triumph zelf maar vind t nog redelijk lawaaiig. Ook ben ik benieuwd of je remblokken echt verschil maken. Anders ben ik ook daar voor in.
 
Ik heb zelf ook Brembo remblokken er achter op gelegd en maakt echt duidelijk verschil. Je voelt dat je echt meer remkracht hebt. Nadeel is dat ze wel eens willen "piepen" daar ze gesinterd zijn.
 
Ik had liever een 800 Sport of R gezien met fatsoenlijke vering en remmen....beetje gemiste kans. Waarom wel bij dat ouwe tractorlerp van een 1050 zo'n versie maar niet bij de 800 jammer jammer.

ehm, bij de 1050 is er ook geen versie met betere/goeie veerwerken....

SE is daar ook alleen de kleur en kofferset.

En puur alleen Ohlins erop slingeren vanaf fabriek is ook minder waard zolang het niet is afgesteld op je rijstijl en gewicht
 
ehm, bij de 1050 is er ook geen versie met betere/goeie veerwerken....

SE is daar ook alleen de kleur en kofferset.

En puur alleen Ohlins erop slingeren vanaf fabriek is ook minder waard zolang het niet is afgesteld op je rijstijl en gewicht
De 1050 heeft wel degelijk 2 keer een aanpassing op veer en rem spul gehad. Of het ook hele goede verbeteringen waren weet ik zelf dat niet.
De versie met de zwarte voorvork hadden ze die dingen aangepast en op de Sport was daar ook weer een aanpassing op. Aldus de woorden van Triumph.

Van mij mag dat idd ook wel op de 800 komen, ook een sport of een R uitvoering.
 
De 1050 heeft wel degelijk 2 keer een aanpassing op veer en rem spul gehad. Of het ook hele goede verbeteringen waren weet ik zelf dat niet.
De versie met de zwarte voorvork hadden ze die dingen aangepast en op de Sport was daar ook weer een aanpassing op. Aldus de woorden van Triumph.

Van mij mag dat idd ook wel op de 800 komen, ook een sport of een R uitvoering.

aah, dat klopt, wel een aanpassing, maar bij mijn weten is de zuiger in de basis nauwelijks veranderd. Voornamelijk de shims, en dat is symptoonbestrijding.

Van de Sport weet ik het overigens niet
 
Laatst bewerkt:
aah, dat klopt, wel een aanpassing, maar bij mijn weten is de zuiger in de basis nauwelijks veranderd. Voornamelijk de shims, en dat is symptoonbestrijding.

Van de Sport weet ik het overigens niet
Dat kan heel goed, ik ben niet technisch. Ik heb overigens nog niet vaak of veel last gehad van de mindere vering op de 800. Ik vind het eigenlijk wel een goed gemiddelde van sportief op het asfalt en minder goed wegdek en licht off road. Als je er puur op 1 soort ondergrond zou rijden lijkt het me wel een aanpassing waard. Maar voor heel gemengd gebruik hebben ze het wel mooi gemiddeld gemaakt. Waar wat gebreken in vering naar voren komen, pas ik de rijstijl wel wat aan. Comfort is soms ook wel weer wat waard.
Remmen mogen van mij idd wel wat happiger, vandaar ben ik heel benieuwd naar die Brembo klokken.

En verder is het allemaal persoonlijk !!! Maar als je van de Tiger een Supersport wilt maken................
 
De vering is mi nog redelijk makkelijk aan te passen, met de Hyperpro veertjes gaat het al een stuk beter en het kost je de kop niet.
Wat betreft de remmen, ik heb ooit eens naar de Beringer aanpassing voor de normale Striple gekeken (de 800 heeft dezelfde klauwen) en dat ging aardig in de papieren lopen.

Vandaar mijn hoop op een 800 Sport/R, als Triumph af fabriek dat soort aanpassingen doet is dat vele malen goedkoper.

Anders wacht ik wel op de TDM/Tenere versie van de MT-09 ;)
 
De vering is mi nog redelijk makkelijk aan te passen, met de Hyperpro veertjes gaat het al een stuk beter en het kost je de kop niet.
Wat betreft de remmen, ik heb ooit eens naar de Beringer aanpassing voor de normale Striple gekeken (de 800 heeft dezelfde klauwen) en dat ging aardig in de papieren lopen.

Vandaar mijn hoop op een 800 Sport/R, als Triumph af fabriek dat soort aanpassingen doet is dat vele malen goedkoper.

Anders wacht ik wel op de TDM/Tenere versie van de MT-09 ;)
:Y
 
Vanmorgen het scherm is gaan testrijden alsook de remblokken inrijden.

Kwa turbulentie is het scherm gewoon een hele verbetering tov het tourscherm van Triumph , ook veel stabieler trouwens.
Heb het getest tot de limiet van de Tiger en het voldoet prima , dus k' ga het niet inkorten het blijft zoals het is.

Dacht ook in eerste instantie dat het hogere scherm mijn zicht zou belemmeren maar dit is helemaal niet het geval , zelfs in de hoogste stand heb ik er geen last van en kan ik er mooi overkijken.

Wat de remblokken betreft ...

Heb ze eerst wat ingereden , dus geen bruuske remmaneuvers ... naar het einde van het ritje toch een paar keer serieus in de ankers gegaan en ik durf dan toch voorzichtig zeggen dat ze beter remmen dan de originele remblokken ... nu niet in die mate dat het zo een groot verschil is hoor.
Maar die blokken in combinatie met de radiale rempomp ... ja , werkt beter dan origineel voorzien is op den Tiger :Y


Niet gelogen uiteraard :P :

ma8q5y.jpg
 
Vanmorgen het scherm is gaan testrijden alsook de remblokken inrijden.

Kwa turbulentie is het scherm gewoon een hele verbetering tov het tourscherm van Triumph , ook veel stabieler trouwens.
Heb het getest tot de limiet van de Tiger en het voldoet prima , dus k' ga het niet inkorten het blijft zoals het is.

Dacht ook in eerste instantie dat het hogere scherm mijn zicht zou belemmeren maar dit is helemaal niet het geval , zelfs in de hoogste stand heb ik er geen last van en kan ik er mooi overkijken.

Wat de remblokken betreft ...

Heb ze eerst wat ingereden , dus geen bruuske remmaneuvers ... naar het einde van het ritje toch een paar keer serieus in de ankers gegaan en ik durf dan toch voorzichtig zeggen dat ze beter remmen dan de originele remblokken ... nu niet in die mate dat het zo een groot verschil is hoor.
Maar die blokken in combinatie met de radiale rempomp ... ja , werkt beter dan origineel voorzien is op den Tiger :Y


Niet gelogen uiteraard :P :

[afbeelding]
Ok, het scherm is dus goedgekeurd !!! Van de blokken had ik op de een of andere manier meer verschil verwacht
 
Tsja ... ja en nee , de hoofdfactor bij een rempartij is en blijft de remklauw zelf , dus zolang je die niet vervangt zal je nooit het gewenste resultaat behalen. :N

Je kan daar kleine aanpassingen aan doen zoals ik gedaan heb die relatief "goedkoop" zijn zoals de pomp en de remblokken en dan krijg je wel degelijk een verbetering MAAR nooit in die mate dat het helemaal anders zal aanvoelen.

De rempomp die ik heb geeft een directer gevoel bij het remmen maar dat wil niet noodzakelijk zeggen dat de Tiger daarom ook beter remt.

Zelf heb ik ook de rekening is gemaakt om Beringer te plaatsen , maar dacht dat dit alles op een kleine 2000€ komt , remklauwen , radiale pomp , schijven inclusief ... maar ge moet ook altijd is nadenken of het die aanpassing wel waard is uiteindelijk.

Ik zou best willen dat de Tiger remt zoals een supersport maar het is mij zeker en vast geen 2000€ waard rekening houdend met de aankoopprijs van de Tiger zelf ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik zou best willen dat de Tiger remt zoals een supersport maar het is mij zeker en vast geen 2000€ waard rekening houdend met de aankoopprijs van de Tiger zelf ;)

Was voor mij ook de reden om het niet te doen, als het alles bij elkaar enkele honderden euro's was, dan okay, maar 2k op een fiets van 11k.... :N
 
mensen, ik vond het vandaag een leuke dag om me koppelingsplaten is te verbranden.....


heeft iemand enig idee wat dit kost om te laten maken?? en is het verstandig om hier nog mee naar de dealer te rijden? ik kan nog wel rijden maar dan met heel rustig gas geven.
 
ouch :X

hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :o
durf je geen advies te geven erover, heb er zelf niet voldoende kennis van..
 
Prijs weet ik niet, maar geluk bij een ongeluk Triumph heeft net de prijzen voor alle onderdelen flink verlaagd.
 
mensen, ik vond het vandaag een leuke dag om me koppelingsplaten is te verbranden.....


heeft iemand enig idee wat dit kost om te laten maken?? en is het verstandig om hier nog mee naar de dealer te rijden? ik kan nog wel rijden maar dan met heel rustig gas geven.
Prijs weet ik ook niet. Als je rustig rijdt en het is niet ver, moet het wel kunnen denk ik.

Hoe heb je het voor elkaar gekregen ??
 
Met koppeling werken en te lang te veel gas erop , schijnen ze gevoelig aan te zijn ... Onlangs zo een verhaal gehoord van een explorer-rijder , die kon het laten repareren onder garantie ... Dus als je nog garantie hebt is navragen.
 
mensen, ik vond het vandaag een leuke dag om me koppelingsplaten is te verbranden.....


heeft iemand enig idee wat dit kost om te laten maken?? en is het verstandig om hier nog mee naar de dealer te rijden? ik kan nog wel rijden maar dan met heel rustig gas geven.
Even de dealer bellen en kijken wat die ervan zegt. Als je de mogelijkheid hebt zou ik ze overigens gewoon zelf vervangen, is niet bijster moeilijk en je kunt er best goed bij. Raadpleeg het WPH dan effe voor de juiste instructies.
 
ik heb een behoorlijke tijd gereden met 2 man en hem zeg maar behoorlijk aan de tand gevoeld. maar goed hoe gebeurt zoiets... te lomp denk ik haha.

ik heb zelf 2 linker handen ik kan niet eens normaal schakelen schijnbaar dus ik laat het wel doen. hij moet toch een beurt hebben en een set nieuwe banden. dat word een gevalletje pincode intoetsen ogen dicht doen en op ok drukken
 
Bluebanditdave bedankt voor de ervaringen. Denk eerst bij volgende beurt maar de remblokken laten vervangen. Misschien niet groot verschil maar ieder beetje helpt. Hyperpro is natuurlijk ook verleidelijk. Mmm best lastig keuzes. Voor de rest moet ik toch even kwijt hoe blij ik ben met mijn Tiger roadie. Gisteren het weer een beetje verkeerd ingeschat en zo'n 100 km in de regen gereden. Normaal gesproken vind ik dat echt 3 x niks. Maar Tiger geeft zoveel vertrouwen en toch ook goede werking van het hogere ruitje en de eigenschappen van de Roadsmarts dat ik hebben zitten genieten.
 
Heb setje gesinterde EBC blokken voor op de T800, is een verbetering tov standaard maar als je verwacht dat je daarmee het zelfde remvermogen hebt als een paar radiale 4zuiger klauwen dan ga je teleurgesteld worden.

Vraag me trouwens af wat de 4zuiger klauwen van de Explorer kosten, die passen volgens mij 1op1 op de 800.....
 
Heb zeker niet de verwachting dat hij gaat remmen als een supersport. Past ook niet bij de motor maar een verbetering tov standaard is wel welkom.
 
Remmen als een supersport niet, maar een 1190Adv ankert echt klassen beter. Helaas lijkt Triumph geen echt update voor de 800 gepland te hebben en de concurrentie zit niet stil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan