too
MF veteraan
gebruikt of nieuw gaat in de kosten met dit soort afstanden niet veel schelen. dat houd gewoon in dat je vaker minder afschrijving hebt maar in totaal is het lood om oud ijzer.Om te beginnen zou ik eerdere een gebruikte kopen dan een nieuwe qua kosten maar toch.
Op een RT is 1:18 goed te doen. 3 beurtjes per jaar (en evt. zelf doen zo moeilijk is het niet).
Met woonwerkverkeer is 15K per band goed te doen met de juiste banden 2-3 sets moet lukken
Bij veel dealers krijg je een leen motor mee
Goede kleding kun je voor ca. 1000 klaar zijn en dat gaat bij mij ca. 5 jaar mee (100.000 km), dan gaat ook Goretex op de vouwen wat doorlekken (ellebogen, schouders)
Of je dag in dag uit op de brommer gaat waarderen laat ik aan jou over. Ik doe ca. 20-25K per jaar en dat is genoeg, de rest gaat met het koekblik
Benno
met 3 beurten per jaar (als je de fabrieksopgave aanhoud) ga je km's te kort komen want dan kom je maar aan 30.000 en aan woon werk zit hij al aan 36.000 en daar komen toerritjes nog bij. en de meeste mensen die zoveel rijden hebben geen zin om in de weekeinden ook nog eens veel te sleutelen. en bij een RT is het veel werk omdat je elke keer die bergen plastic moet verwijderen om maar ergens bij te komen.
en die banden als ze 15K mee gaan zijn de 3 sets bijna op met 36K plus toer per jaar. dus die 3 sets is zo gek nog niet.
en het is leuk dat je een leenmotor meekrijgt maar de dealer is meestal om de zelfde tijd open als dat je op kantoor verwacht wordt. en dus moet je ergens werktijd omruilen om in de zelfde tijd bij de dealer te kunnen zijn. zeker als de dealer niet naast je werk zit.
en dat jouw kleding van 1000 euro maar 100.000 km mee gaat zegt al genoeg dat is 2.5 jaar voor de TS. dus als het voor hem 5 jaar mee moet zit je aan beter spul vast en dan gaat de prijs ook omhoog of je moet elke 2.5 jaar nieuw maar dat maakt in de kosten niet veel uit maar wel in de ergernis.