Suzuki RG 250 Demo racer

camferen van spoelpoorten is nergens voor nodig. ze zijn niet breed genoeg opdat de zuigerveren erin zouden kunnen expanderen en er achter blijven haken.
en het kost vermogen, omdat door het coanda-effect de gassen afwijken van hun richting.
 
camferen van spoelpoorten is nergens voor nodig. ze zijn niet breed genoeg opdat de zuigerveren erin zouden kunnen expanderen en er achter blijven haken.
en het kost vermogen, omdat door het coanda-effect de gassen afwijken van hun richting.
Gaat niet om de zuigveren, maar doe je niks krijg je geheid krassen op je zuiger.
Verder is het maar een demo racer, dus die pk die het misschien scheelt maakt ook niet uit.
Bij Nicasil cilinders hoeft dat niet want de Nicasil vormt zelf een laagje om de poorten.
 
Laatst bewerkt:
Gaat niet om de zuigveren, maar doe je niks krijg je geheid krassen op je zuiger.
mensen die het beter weten dan jij of ik zeggen dat het nergens goed voor is, ik heb dat niet zelf bedacht.

Verder is het maar een demo racer, dus die pk die het misschien scheelt maakt ook niet uit.
ik blijf zoiets grappig vinden : eerst tunen en daarna zeggen dat het niet belangrijk is. rijdt dan gewoon standaard (vooralsnog heb ik het hier niet over TS)
 
Ik wil het gewoon een keer proberen
Normaal gesproken ben ik van het origineel houden tot in het extreme.
Speciaal om lichte tune gevraagd omdat ik het graag heel wil houden.
Ik verwacht niet dat ik de rest van mijn leven met deze voorband zal doen omdat de RG nu alleen nog maar op het achterwiel wil :]
Maar iets meer pit lijkt me leuk.
 
Ja, beterweters heb je genoeg in de wereld,🤔 de praktijk laat toch anders zien. Na zo'n tig 2takten in handen gehad te hebben denk ik het toch ook wel (een beetje)te weten.
straf, Frits Overmars en Wayne "Wobble" Wright beterweters noemen _O-
nog wat foto's van de zuiger uit mijn knutselhoekje :
kr1 1.JPG

KR1 2.JPG


kan je mij de krassen tonen aan de zijkant van de zuiger waar de spoelpoorten zitten ?
en zoals gezegd in mijn topic : op de bovenste foto zijn de uiteinden van de zuigerveer gepasseerd langs de spoelpoort, en toch zie je er daar niks van en was dat geen enkel probleem, geen enkele beschadiging. niet aan de zuiger en niet aan de cylinder. pas toen het uiteinde aan de veel grotere uitlaatpoort kwam is het mis gegaan.
 
Laatst bewerkt:
straf, Frits Overmars en Wayne "Wobble" Wright beterweters noemen _O-
nog wat foto's van de zuiger uit mijn knutselhoekje :
Bekijk bijlage 1974027
Bekijk bijlage 1974028

kan je mij de krassen tonen aan de zijkant van de zuiger waar de spoelpoorten zitten ?
en zoals gezegd in mijn topic : op de bovenste foto zijn de uiteinden van de zuigerveer gepasseerd langs de spoelpoort, en toch zie je er daar niks van en was dat geen enkel probleem, geen enkele beschadiging. niet aan de zuiger en niet aan de cylinder. pas toen het uiteinde aan de veel grotere uitlaatpoort kwam is het mis gegaan.
Ik weet hier eigenlijk veel te weinig van
Heb het laten doen door iemand die al jaren succesvol raced met de RG.
Ik begrijp dat het niet nodig is en dat het vermogen kost.
Maar kan het kwaad?
Kan ik de set gewoon monteren ?
 
Als het van iemand komt die er jarenlang ervaring mee heeft zou ik me totaal geen zorgen maken.
 
straf, Frits Overmars en Wayne "Wobble" Wright beterweters noemen _O-
nog wat foto's van de zuiger uit mijn knutselhoekje :
Bekijk bijlage 1974027
Bekijk bijlage 1974028

kan je mij de krassen tonen aan de zijkant van de zuiger waar de spoelpoorten zitten ?
en zoals gezegd in mijn topic : op de bovenste foto zijn de uiteinden van de zuigerveer gepasseerd langs de spoelpoort, en toch zie je er daar niks van en was dat geen enkel probleem, geen enkele beschadiging. niet aan de zuiger en niet aan de cylinder. pas toen het uiteinde aan de veel grotere uitlaatpoort kwam is het mis gegaan.
Wobbly van het “succesvolle” TSS verhaal…..
 
Laatst bewerkt:
Wobbly van het “succesvolle” TSS verhaal…..
moet je wel het volledige verhaal vertellen. het was een verhaal zoals dat van Norton, waarbij 1 partner (Steve) heel mooie verhaaltjes verteld en tegelijk de buisness omzeep helpt en de andere eigenlijk ook slachtoffer van is.
als je wat beter opzoekt wie Wayne is en wat die allemaal gedaan heeft (in de GP's gewerkt voor Yamaha Red Bull, de uitlaten van de Britten gemaakt, (on)telbare titels in de carting, het blok van de BSL ontworpen (zie mijn post in GP topic) dat zo goed was dat ze niet meer mochten meedoen, ......

je mag van dat TSS verhaal vinden wat je wil, het doet niets af van zijn 2takt kennis.

Ik weet hier eigenlijk veel te weinig van
Heb het laten doen door iemand die al jaren succesvol raced met de RG.
Ik begrijp dat het niet nodig is en dat het vermogen kost.
Maar kan het kwaad?
Kan ik de set gewoon monteren ?
tuurlijk kan je ze gebruiken.. iedereen deed het gedurende decennia. er zijn geen nadelen, buiten wat minder vermogen.
 
Ik weet hier eigenlijk veel te weinig van
Heb het laten doen door iemand die al jaren succesvol raced met de RG.
Ik begrijp dat het niet nodig is en dat het vermogen kost.
Maar kan het kwaad?
Kan ik de set gewoon monteren ?
Naar Jan moet je niet luisteren, met z'n spookbeelden van vermogen verlies ;) . Frits Overmars zijn verhaal over tuning:
Dat nabewerken doen we weer met een slijpsteentje, waarmee we de randen van de poorten schuin afslijpen met een diepte van 0,1 mm over een breedte van 0,5 mm.
Een strook schuurlinnen die heen en weer wordt getrokken over de randen kan goede diensten bewijzen, en ook bij het gladmaken van de gaten in de zuiger is dat een prima hulpmiddel.
Nou jij weer Jan. :P
De link:
https://kreidlerdatabase.nl/personen/overmars-frits
Suzuki RGV opvoer gids, en wat schrijft de fabriek voor?; afronden van de randen.
https://www.tyga-performance.com/im.../08suzukipartbooks/02rgv250hopupkitmanual.pdf
 
Laatst bewerkt:
Naar Jan moet je niet luisteren, met z'n spookbeelden van vermogen verlies ;) . Frits Overmars zijn verhaal over tuning:
Dat nabewerken doen we weer met een slijpsteentje, waarmee we de randen van de poorten schuin afslijpen met een diepte van 0,1 mm over een breedte van 0,5 mm.
Een strook schuurlinnen die heen en weer wordt getrokken over de randen kan goede diensten bewijzen, en ook bij het gladmaken van de gaten in de zuiger is dat een prima hulpmiddel.
Nou jij weer Jan. :P
De link:
https://kreidlerdatabase.nl/personen/overmars-frits
Suzuki RGV opvoer gids, en wat schrijft de fabriek voor?; afronden van de randen.
https://www.tyga-performance.com/im.../08suzukipartbooks/02rgv250hopupkitmanual.pdf
dit heb je niet goed begrepen denk ik. Frits zegt helemaal niet dat je moet doen wat jij zegt, of wat gedaan is met de cylinders van TS. maar zoals ik al vaker heb gezegd is bedrijpend lezen zwaar onderschat.
het enige wat Frits bedoeld is dat je de echt scherpe kant er net even af haalt. 0.1mm diep is niet zichtbaar op foto en een breedte van 0.5mm is ook iets heel anders dan de volledige poort. vergelijk maar wat er geschreven staa, met wat met de cylinders van TS gedaan is.

Ach Jan rijdt ook gewoon door met een KR1 met verrotte zuiger.
JanBros' kleine 2-takt knutselhoekje
zo goedkoop.
maar het zegt meer over jullie dan over mij. wederom is begrijpend lezen iets wat niet gedaan wordt. Dat die zuiger meer dan een uur in een cylinder heeft gezeten waar op den duur nauwelijks nog een deftige verbranding in plaats vond vergeten we maar weer. misschien dat ie daarom zo zwart ziet ? nee ? Dat ik ermee door rijd is mijn keuze en niemand kon toen het begon weten wat er aan de hand was. en toen het erger werd was het al lang duidelijk dat ik mechanisch niets riskeerde om door te blijven rijden. ik vond het in alle geval de moeite niet om dan nog te stoppen.
ook heb ik geen moeite om mijn "stommiteiten" hier te tonen. ik ben ook maar een mens en iedereen doet al eens stom (hoewel ik dit nog steeds geen stommiteit noem).
ziehier de zuiger van de gezonde cylinder :
zuiger3.JPG

zuiger4.JPG

misschien kan RG Gamma op deze foto aanduiden wat voor krassen je krijgt op de zuiger van de spoelpoorten niet af te schuinen ?

het is niet omdat je veel 2takten gehad hebt, dat je er ook veel van kent. doen wat de boekjes zeggen kan iedereen. echte kennis is iets anders.
 
Laatst bewerkt:
Heren geen ruzie maken

Uiteindelijk doet iedereen wat hij of zij het beste vindt
Ik luister altijd naar meningen en adviezen van mede motor liefhebbers.

Wil graag leren en ik zal ongetwijfeld vele fouten maken en veel mensen vinden wat ik doe en hoe ik werk belachelijk.

Dat vind ik prima
Ik doe het op mijn manier en ben altijd blij met elke reactie
Positief is natuurlijk leuker maar negatieve zijn ook welkom
Daar kan ik echt wel tegen.

Dus blijf je meningen geven
Ik ben er blij mee

Groet Erik
 
Met de scherpe kantjes eraf, zitten we duidelijk in een betrouwbaardere flow😃,maar is ook zoveel saaier🙃!
 
misschien kan RG Gamma op deze foto aanduiden wat voor krassen je krijgt op de zuiger van de spoelpoorten niet af te schuinen ?
Je moet ze ook niet echt afschuinen , maar ontbramen. De zuiger die je toont passte ook zo'n beetje overdwars in de cilinder
zo te zien aan de blow by. Ook zie ik toch duidelijk een krasje zitten.👀 :P
Verder is het niet verstandig door te rijden als je vermogensverlies hebt, ik heb dat ook een keer gedaan, koste mij een carter.
 
Laatst bewerkt:
Je moet ze ook niet echt afschuinen , maar ontbramen. De zuiger die je toont passte ook zo'n beetje overdwars in de cilinder
zo te zien aan de blow by
. Ook zie ik toch duidelijk een krasje zitten.👀 :P
nee, je hebt weer niet goed gelezen.
met de zuigermaat scheelt niks (van beide), enkel doordat de zuigerveer steeds wat meer van de boring afsleet werd de afdichting van de zuigerveer steeds minder waardoor er steeds meer uitlaatgassen erlangs lekten.
de andere zuiger laat duidelijk zien dat het blok insé zo gezond is/was als maar kan zijn.
Verder is het niet verstandig door te rijden als je vermogensverlies hebt, ik heb dat ook een keer gedaan, koste mij een carter.
normaal ga ik daarmee akkoord, maar dit ging zo geleidelijk dat ik al ettelijke km's had doorgereden voor ik echt door had dat er iets scheelde - en zonder het minste mechanische geluid - dat er totaal niks op wees dat er mechanisch iets niet in orde was.
dit was gewoon een freak geval dat ik nog nooit van ieand anders gehoord of gezien heb : een zuigerveer die zichzelf omvormd to zuiger-borg-pen-veer.
en op iedere gebruikte zuiger zal je wel krasjes vinden. waar het om ging is dat er geen krasjes zijn vanwege het niet camferen van de spoelpoorten.

maar we wijken af en misschien is dit niet het juiste topic hiervoor ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan