Kuipen RG 250

gonda

Die hard MF'er
Donateur
8 nov 2008
855
191
gent - België
Na heel veel jaren Honda's te hebben opgeknapt, omgebouwd, opgebouwd is er nu per toeval een RG 250 1986 walter wolf in m'n schuur beland.
Ding heeft 20 jaar stilgestaan en het kuipwerk is op de tank na zo goed als niet meer bruikbaar. De rest van de fiets blijkt na een grondig inspectie nog bruikbaar te zijn, mits grondig poetsen en opknappen uiteraard. Boel werk maar dat is de hobby. De papieren van de fiets zijn helaas ook verloren gegaan waardoor ik er hoogst waarschijnlijk een circuitfietsje ga van maken. Ding is licht, er kan hier en daar wat verbeterd worden aan de vering en het blokje levert voldoende vermogen voor plezier op de baan.
Er zijn nog voldoende spullen verkrijgbaar om de fiets technisch in orde te maken. So far so good.
blijft er wel het kuipwerk. Kans dat ik een set originele nette walter wolf kuipen vind is denk ik heel erg klein. Er zijn wel nog nieuwe ongespoten delen verkrijgbaar.
dat is een optie.
Wat ik echter persoon veel liever zie is het kuipwerk - bodywork van de sugaya versie. zie foto in bijlage. Iemand enig idee of daar ergens nog iets van verkrijgbaar is? zou heel fijn zijn.

groeten, Gonda
sugaya.jpg
 
als je er een circuit-moto van maakt, kan je beter voor een goedkope alom-verkrijgbare kuip van een andere moto gaan. vroeg of laat gaat die fiets toch tegen de grond en dan vermijd je dezelfde zoektocht.

just my 2 cents
 
Laatst bewerkt:
als je er een circuit-moto van maakt, kan je beter voor een goedkope alom-verkrijgbare kuip van een andere moto gaan. vroeg of laat gaat die fiets toch tegen de grong en dan vermijd je dezelfde zoektocht.

just my 2 cents
klopt. Ik rij al dik 15 jaar circuit en heb al verschillende fietsen tegen de grond gelegd, helaas. Eigen aan het spelletje... maar, bon, het oog wil ook wat vandaar de zoektocht naar een setje kuipen wat ik mooi vind.
 
Volgens een journalist in 1993 had ik de enige Walter Wolf RG250 in Nederland.
Nee, ik heb geen onderdelen. ;)

Leuk project. :t
 
Na heel veel jaren Honda's te hebben opgeknapt, omgebouwd, opgebouwd is er nu per toeval een RG 250 1986 walter wolf in m'n schuur beland.
Ding heeft 20 jaar stilgestaan en het kuipwerk is op de tank na zo goed als niet meer bruikbaar. De rest van de fiets blijkt na een grondig inspectie nog bruikbaar te zijn, mits grondig poetsen en opknappen uiteraard. Boel werk maar dat is de hobby. De papieren van de fiets zijn helaas ook verloren gegaan waardoor ik er hoogst waarschijnlijk een circuitfietsje ga van maken. Ding is licht, er kan hier en daar wat verbeterd worden aan de vering en het blokje levert voldoende vermogen voor plezier op de baan.
Er zijn nog voldoende spullen verkrijgbaar om de fiets technisch in orde te maken. So far so good.
blijft er wel het kuipwerk. Kans dat ik een set originele nette walter wolf kuipen vind is denk ik heel erg klein. Er zijn wel nog nieuwe ongespoten delen verkrijgbaar.
dat is een optie.
Wat ik echter persoon veel liever zie is het kuipwerk - bodywork van de sugaya versie. zie foto in bijlage. Iemand enig idee of daar ergens nog iets van verkrijgbaar is? zou heel fijn zijn.

groeten, GondaBekijk bijlage 1791649
Er word imitatie kuipwerk gemaakt voor de RG 250 mk3.
Deze zijn van fiberglas en de pasvorm is vrij goed.

Als je de RG een origineel jasje wil aantrekken dan zul je heel veel geld uit moeten geven
Nieuw is er soms nog te vinden maar alles is 2de hands te koop op Yahoo Japan.
Betekent wel dat je goed moet zoeken want je bent niet de enige die ernaar op zoek is

De aftermarket kuipdelen van Japanse bedrijven zijn er ook te vinden maar vele malen duurder dan originele.

Succes met bouwen en heel erg veel plezier

Groet Erik
 
Leuk
Heb je m nog?
Nee, ik deed er 60km woon~werk mee elke dag en met pas een paar maanden mijn rijbewijs.
En dat was wel gaaf, maar niet ideaal.
Vooral met koude motor gaf ik nog wel eens onkundig vol gas en dan sloegen de bougies vet.
Ook rustig rijden was een garantie voor vette bougies
Elke dag met 190 km/u de snelweg opdraaien hielp goed.
Dat had ik mijzelf al snel aangeleerd. :+
Afstellen zal ook wel helpen. ;)

Na een vastloper wegens te weinig olie O-) is er een ander blok gemonteerd.
Maar dat was bij de volgende eigenaar.
Ik kreeg een GSX-F600 die ik als 21 jarige door het vermogen nog stoerder vond :+ maar na een maand heb ingeruild op een ZX-10 Thomcat.
Goede tijden. Mooie machines toen. :t
Suzuki is niet meer wat het was. ;)
 
Erik, aan plezier van het bouwen zal het me niet ontbreken. ik ben beginnen sleutelen aan brommers toen ik 12 was, nu, 40 jaar later sleutel ik nog steeds met evenveel plezier en overgave als toen. Heb momenteel een 4 tal projecten die in opbouw zijn, dat zorgt ervoor dat ik tijd heb, tijd om onderdelen te zoeken, te wachten, en ideeën te laten rijpen. Ik heb voor mezelf één gouden regel en dat is dat ik projecten afwerk als ik ze gestart ben, soms gaan er jaren over maar afgewerkt worden ze. Dat zal met deze suzuki niet anders zijn. Gaat dus goed komen.
imitatie kuipwerk ga ik in overweging nemen. Zal nu en dan een fotootje posten van de vorderingen. Eerst maar eens het frame poetsen. Ding is waarschijnlijk zelden tot nooit gepoetst geweest, en dat is ook de redding geweest, na een eerste reiniging met veel warm water en zeep bleek het frame en behoorlijke staat te zijn. Nog even poetsen met een vodje en thinner en de basis is klaar.
 

Bijlagen

  • frame.jpg
    frame.jpg
    239,9 KB · Weergaven: 29
Klopt want die zijn opgekocht door iemand uit Nederland🤑 ,ik noem geen namen,iets met een E 🤫 ;)
Stttttt. Paul doe dat nou niet
Ik moet ook nog slapen kan niet 24/7 op het schermpje turen 🤔 of misschien toch

Ff zonder dollen
De laatste 1.5 jaar gaan de prijzen hard omhoog en de kwaliteit van wat aangeboden wordt naar beneden.

Je moet echt goed opletten en soms midden in de nacht je bod plaatsen.
 
Stttttt. Paul doe dat nou niet
Ik moet ook nog slapen kan niet 24/7 op het schermpje turen 🤔 of misschien toch

Ff zonder dollen
De laatste 1.5 jaar gaan de prijzen hard omhoog en de kwaliteit van wat aangeboden wordt naar beneden.

Je moet echt goed opletten en soms midden in de nacht je bod plaatsen.
Als iedereen slaapt brand er in 1huis nog licht,soms hoort men geschreeuw diep in de nacht 🤪 ,
het zijn de woorden gvd ben ik weer overboden die galmen door de straten,verschrikt zit iedereen rechtop in bed😳,
wat zou dat toch zijn?een spook👻,een weerwolf of Aliens🤯 ,men staat voor een raadsel🤔:+
 
Maar even m'n eigen topic van onder het stof halen. Bijna twee jaar verder en we gaan gestaag verder met de RG250. In tussentijd besloten om er geen circuitbrommer van te maken maar gewoon straatlegaal verder op te bouwen. Er is al behoorlijk wat gedaan aan de fiets. Maar, nog een even lange weg te gaan. Zo gaat dat ;).
Ben aan het kloten met de carburatoren. dingen zijn ultrasoon gereinigd, dat was het makkelijke deel, terugplaatsen blijkt andere koek te zijn.
Zowel de rubbers kant blok als de rubbers kant luchtfilterhuis zijn behoorlijk hard geworden. Wel nog bruikbaar.
Ik heb het luchtfilterhuis losgemaakt, zit iets beweging in, in langsrichting dus, niet veel maar iets. Rubbers gewarmd, vet aan gedaan, twee uur zitten froemelen met de carbs maar geen succes. is er een gouden tip? zie ik iets over het hoofd? is het een optie om de inlaatrubbers die gevezen zitten met elk 2 M6 boutjes los te maken? denk van niet maar wie weet?
ik hoor het graag...
 
Accubak eruit.
Deksel van luchtfilter eraf
3 bouten luchtfilter los
Dan heb je net genoeg ruimte om ze te monteren

Eerst 1 dan de andere
Draaien naar buiten dan kun je de lange en korte verbindings benzine slangetjes op de carbs drukken
 
Accubak eruit.
Deksel van luchtfilter eraf
3 bouten luchtfilter los
Dan heb je net genoeg ruimte om ze te monteren

Eerst 1 dan de andere
Draaien naar buiten dan kun je de lange en korte verbindings benzine slangetjes op de carbs drukken
Dank! dan weet ik dat ik goed bezig was maar niet hard genoeg heb geprobeerd. ik laat het even rusten voor deze avond, morgenochtend met frisse moed een nieuwe poging. met een beetje geluk morgenavond de eerste poging tot starten. Dank voor de peptalk!
 
Dank! dan weet ik dat ik goed bezig was maar niet hard genoeg heb geprobeerd. ik laat het even rusten voor deze avond, morgenochtend met frisse moed een nieuwe poging. met een beetje geluk morgenavond de eerste poging tot starten. Dank voor de peptalk!
Het is een verschrikkelijke klus
Soms lukt het me in 1 keer
En soms moet ik echt ff weglopen en iets anders doen.
Dan lukt het echt niet
Heb van die dikke klauwen en daar hebben ze in Japan geen rekening mee gehouden
 
Deze avond met frisse moed herbegonnen. Heel stom van mezelf dat ik niet eerder aan het deksel van het luchtfilterhuis had gedacht. Eenmaal dat eraf ging het een stuk makkelijker. Na kwartuurtje froemelen zaten de carburatoren en luchtfilterhuis erop. Ding daarna maar even gestart. Even kort schetsen: blokje is destijds lopend weggezet, hoelang geleden? geen idee, maar, aan het bouwjaar van de banden te zien die eronder zaten zal het minstens 10 jaar geleden zijn, misschien ook wel langer geleden. Via de uitlaatpoorten de staat van de zuigers/zuigveren gecheckt, die zagen er best ok uit, geen krassen, gekke dingen, verkleuring. Nieuwe bougies geplaatst, luchtfilter en de carburatoren deftig gereinigd. Werking van de powervalve gecheckt: als ik deze manueel openzet en doe het contact op dan gaat de klep terug dicht, denk dat het zo hoort? Na paar keer trappen liep het blok. Weinig tot geen reactie op het gas, continu borrelen in het expansievat van de radiator, en, waterdamp welke uit de linker uitlaat komt. Kan ik concluderen dat de koppakking erdoor zit? waarschijnlijk wel, maar, waarom reageert de motor niet op het gas? iemand een idee? ik probeer een filmpje hier toe te voegen.
 

Bijlagen

  • 20240503_195910.mp4
    6,7 MB
mengsel niet ok in de verbrandingskamer, maar kan vanalles zijn.
maar een blok dat 10j heeft stilgestaan moet je gewoon direct uiteen smijten. lagers kunnen verroest zijn, dichtingen hard geworden, ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan