Suzuki GSR *deel 11*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik er binnenkort een luchtfilter koop dan wordt het 1 van schuim van het merk Pipercross. Laat meer lucht door maar dempt het inlaatgeluid ook ietsjes meer.

@MikMik: Te duur?

Laatst bewerkt:
om aan de eur3 norm te kunnen voldoen staat de motor vanaf de ecu standaard tussen de 2000 en 8000 toeren eigenlijk veel te schraal afgesteld, om op deze manier aan de emissie-eisen te kunnen voldoen. dit is eigenlijk niet zo goed voor de motor (hogere temperaturen). bij afstellen van de A/F-ratio wordt de verhouding optimaal gezet voor een zo goed mogelijke verbranding, daardoor ook een iets hoger vermogen, maar dat is op een 600cc te verwaarlozen. Je krijgt wel een gezonder lopende motor die veel prettiger reageerd op het gas, zo goed als geen on/off- effect meer.

Als ik er binnenkort een luchtfilter koop dan wordt het 1 van schuim van het merk Pipercross. Laat meer lucht door maar dempt het inlaatgeluid ook ietsjes meer.

@MikMik: Te duur?

Nee hoor, niet TE duur, maar wel duurder dan ik zou willen. ;) en dan is het setje eigenlijk nog niet compleet, handvaten komen er ook nog bij.

@HinkZk

ik zou er zeker niet mee gaan rijden :N ! een in de kabel heb je een overgangsweerstand en daar bij kan de tempratuur aardig oplopen, even een voorbeeld ;) : als je bv een overgangsweerstand hebt die voor het gemak gelijkstaat aan 25 watt word dit dus net zo warm als een gloeilamp van 25 watt (dit is slechts een voorbeeld ik wat ik niet baseer om accu ampère!) en pak maar eens een gloeilamp vast die 10 min brand (niet echt doen hé! ;) ).

ik zou ook zeker geen kabelschoentjes gebruiken :N ook hier bij heb je kans op slecht contact (en ook dus overgangsweerstand) en kan dus ellende geven, solderen zou kunnen maar het nadeel van soldeer is als het warm wordt loopt het uit dus raad ik op een motor ook af.

wat er overblijft is een kabelverbinder (pershuls) http://www.silema.nl/j15/index.php?...roduct_id=143&option=com_virtuemart&Itemid=12 maar hier voor heb je een tang nodig (denk niet dat je die hebt) http://www.conrad.nl/ce/nl/product/...er-gesoleerde-en-niet-gesoleerde-adereindhulz ik weet niet waar je woont maar ik heb dat wel en wil dat best voor je even doen :Y (is GSR serves :Y ), maar ik denk dat de beschadiging in de kabel in ontstaan door dat de kabel klem heeft gezeten tussen een kap (schuren) en met een kabelverbinder kom je nog minder goed weg op dat soort plekken (word dikker) als je het wel met zn verbinder doet gebruik dan ook krimpkous om het geheel netjes (water) dicht te maken :Y

GR NEMO!

Hej DA NEMO,

Excuus, maar je reactie was me helemaal ontschoten.

Was net zo blij dat ik vandaag weer op de :] naar mijn werk kon nadat ik gisteren zelfstandig het euvel had verholpen lees ik net jouw reactie :+
Zoals het jou misschien niet ontschoten is, had ik het al met kabelschoentjes hersteld. Vraag me trouwens af wat het grote verschil is met de kabel verbinder. Als ik het goed zie werkt het net zo maar is het geen stekkertje wat ik nu wel heb.
Mijn vader bleek een tang en kabelschoentjes te hebben waarmee ik dacht het goed weer hersteld te hebben. Natuurlijk nadat de kabel opnieuw ingetaped was met isolatie tape.

Heb echter deze keer ook een aantal tie rips zodat de kabel (inderdaad) niet opnieuw klem komt te zitten.
Want, zoals Erwin89 ook al zei, het oplossen van de oorzaak even belangrijk als het herstellen van de schade.

Woon trouwens in het Noorden van Groningen dus voor je aanbod kan ik je alleen bedanken. Verwacht dat de herstel werkzaamheden van gisteren voldoende waren maar mocht blijken dat ik hier opnieuw problemen mee krijg dan zal ik je post er zeker weer bij zoeken.

Bedank!

Groet,
Hink

@MikMik: Oke, jammer maar als je alles in 1 keer wilde kopen had ik het eerder moeten weten. Die handvatten had ik al eerder verkocht namelijk . Ik heb nu rubberen handvatten van Ariete gekocht alleen als ik het rubber van de originele gashendel afhaal dan gaan die dus niet passen. Zitten op het einde en begin van de plastic buis een opstaande rand en dan passen deze handvatten niet. Misschien bestel ik bij Hoegee wel even een snelgas hendel.

Laatst bewerkt:
Na wat leverings gezeik met Saturn is zojuist me TomTom Rider binnen gekomen *O* . Speeltijd....... :Y

@HinkZK, die dingen die op de foto van DA NEMO bedoelde ik. @ DA NEMO hoeveel krijg je er wel niet voor die 40 pleuro? Tang heb ik ook wel liggen op me werk. Of zijn dit andere als van de automaterialen handel?

zijn denk ik het zelfde, en voor 40 euro heb je denk ik een pallet ;)

Hej DA NEMO,

Excuus, maar je reactie was me helemaal ontschoten.

Was net zo blij dat ik vandaag weer op de :] naar mijn werk kon nadat ik gisteren zelfstandig het euvel had verholpen lees ik net jouw reactie :+
Zoals het jou misschien niet ontschoten is, had ik het al met kabelschoentjes hersteld. Vraag me trouwens af wat het grote verschil is met de kabel verbinder. Als ik het goed zie werkt het net zo maar is het geen stekkertje wat ik nu wel heb.
Mijn vader bleek een tang en kabelschoentjes te hebben waarmee ik dacht het goed weer hersteld te hebben. Natuurlijk nadat de kabel opnieuw ingetaped was met isolatie tape.

Heb echter deze keer ook een aantal tie rips zodat de kabel (inderdaad) niet opnieuw klem komt te zitten.
Want, zoals Erwin89 ook al zei, het oplossen van de oorzaak even belangrijk als het herstellen van de schade.

Woon trouwens in het Noorden van Groningen dus voor je aanbod kan ik je alleen bedanken. Verwacht dat de herstel werkzaamheden van gisteren voldoende waren maar mocht blijken dat ik hier opnieuw problemen mee krijg dan zal ik je post er zeker weer bij zoeken.

Bedank!

Groet,
Hink

graag gedaan ;)

Laatst bewerkt:
Hallo iedereen,

zal me ook weer eens even melden hier :W
lees dat alles nog lekker gaat hier, nog wat nieuwe mensen erbij *O* altijd fijn.

Zelf bevalt de 750 nog steeds prima *O*
Week geleden 4 dagen sauerland gedaan *O* *O* :]

damn wat heerlijk..kan ik iedereen aanrijden, zeker ook de organisatie...was een groepje van 7 man in totaal. Lekker rustig aan, gemoedelijk maar wel lekker }) :]
Nico's motorreizen (sorry effe spammen)...erg leuk gehad.

Mag deze trouwens in de OP? O-)

Lees het nog wel allemaal redelijk bij..maar posten schiet er een beetje bij in :$

Gr Twan

[afbeelding]

Hey, wat zie ik daar een belachelijk mooie helm op de grond staan! :+ Heb ik zelf ook. Blijf het een bizar momentje vinden. Scorpion helmen zie je wel, maar vaak niet, dan is het nog hetzelfde model EN ook nog eens met de zelfde print en je treft elkaar bij een GSR meet. What are the odds? :P

Ik ga over een paar weken vanuit het hoge noorden naar Spa Francorchamps tijdens het Classic Bike weekend. Nu is mijn bike zo klassiek als ... erm ... een smartphone, maar mijn buurman heeft een verbouwde Honda CB750
965164_661485043867573_1988792218_o.jpg

Moet wel zorgen dat ik VOOR hem uit blijf rijden, want erachter betekent instante doofheid, mits ik m'n oren dicht seal :X

Sauerland is wel cool, misschien een andere keer (met een andere motor :] )

Ow, enne welcome back (soort van...)

Hey, wat zie ik daar een belachelijk mooie helm op de grond staan! :+ Heb ik zelf ook. Blijf het een bizar momentje vinden. Scorpion helmen zie je wel, maar vaak niet, dan is het nog hetzelfde model EN ook nog eens met de zelfde print en je treft elkaar bij een GSR meet. What are the odds? :P

Ik ga over een paar weken vanuit het hoge noorden naar Spa Francorchamps tijdens het Classic Bike weekend. Nu is mijn bike zo klassiek als ... erm ... een smartphone, maar mijn buurman heeft een verbouwde Honda CB750
[afbeelding]
Moet wel zorgen dat ik VOOR hem uit blijf rijden, want erachter betekent instante doofheid, mits ik m'n oren dicht seal :X

Sauerland is wel cool, misschien een andere keer (met een andere motor :] )

Ow, enne welcome back (soort van...)

Ja dat was wel bizar om twee van die helmen bij elkaar te zien..inderdaad what are the odds _O-

Zon cb750 blijft wel een leuk ding....maken inderdaad wel redelijk wat kabaal :Y ....en dan was mijn oude nog origineel :+

Veel plezier alvast in Spa!

Voor de mensen die nog een slot probleem hebben, zo doe ik het.

full

Ik vind die scorpion helmen ook super vet om te zien. Enne ikke jaloers op je. Wil ook naar Spa om die oudjes te zien. Je buur heeft een mooie Honda zeg. Netjes hoor. Heeft wel iets zo'n verbouwde Honda.

Net nog even spontaan de motor (snel) gewassen..om 22:30 _O-

Het resultaat van witte knippers, Rizoma radiator cover, K1 valdoppen en gepolijste bochtjes.
b534.jpg

Voor de mensen die nog een slot probleem hebben, zo doe ik het.

[afbeelding]

Ik zit na te denken om een nóg simpeler slot te kopen. `Zoals deze Schijfremsloten | Koop uw schijfremslot bij NH-motoren

Is gewoon art 4 gekeurd (ook op dit moment gekeken naar stichtingart.nl) en voldoet dus aan de verzekeringseisen. Als ze hem willen stelen doen ze dat toch wel.. toch?

En ben diefstal verzekerd..

Mag deze in de op?

1009330_674961119196555_1847239470_o.jpg

lijkt wel magie! Wat een balans zo zonder standaard!

Betere foto komt later wel ;)

Laatst bewerkt:
Ik zit na te denken om een nóg simpeler slot te kopen. `Zoals deze Schijfremsloten | Koop uw schijfremslot bij NH-motoren

Is gewoon art 4 gekeurd (ook op dit moment gekeken naar stichtingart.nl) en voldoet dus aan de verzekeringseisen. Als ze hem willen stelen doen ze dat toch wel.. toch?

En ben diefstal verzekerd..

Mag deze in de op?

[afbeelding]

lijkt wel magie! Wat een balans zo zonder standaard!

Betere foto komt later wel ;)

Nu alleen de schaduw van de standaard nog ff weg-shoppen...
*D

Hier een berichtje van mijn kant, trotse GSR bezitter sinds ik in 2009 de mijne nieuw aangeschaft heb...

Fijn dat een ieder nog geniet van z'n GSR :-)

Bij welke kilometerstand waren jullie toe aan een nieuwe ketting+tandwielen?

Groeten Peter

Hier een berichtje van mijn kant, trotse GSR bezitter sinds ik in 2009 de mijne nieuw aangeschaft heb...

Fijn dat een ieder nog geniet van z'n GSR :-)

Bij welke kilometerstand waren jullie toe aan een nieuwe ketting+tandwielen?

Groeten Peter

Bij mij zit er nog de originele set op voor zover ik weet. Achterbandje komt er wel aan binnenkort. Ik zit nu op iets van 9000 km, waarvan 5500 door mezelf gereden.

Heeft er iemand nog tips welke band wel of juist niet te nemen voor de GSR?

Laatst bewerkt:
Iemand al eens geprobeerd de ruimte in de buddy groter te maken? Kan het gedeelte recht boven het achterwiel (onder het passagier gedeelte) niet een tikkeltje omlaag gebracht worden? Ik neem aan dat het wiel nooit zo hoog komt door de vering heen of heb ik het mis? Al is het maar 5cm. Is al een hele ruimte winst.

Ik zit nu op +/- 29 k, kocht hem met 12k op de teller, heb zelf niks vervangen, dus heb volgens mij ook nog steeds de originele ketting set erop zitten.... :P

Qua banden...is een beetje persoonlijk maar ik ben heel erg tevreden met de MP3 :Y
Goede grip in droog en nat weer.... :]
Sowieso loont het om even goed rond te kijken voor je ergens banden koopt/laat monteren...
Ik ben echt enorme prijsverschillen (50 tot 300 euro) tegengekomen toen ik deze banden heb gekocht.

He Peter, das lang geleden. Jij ook nog Gisser rijder met Mivvtjes. Dacht die heeft al iets anders gekocht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan