Suzuki GSR *deel 11*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die originele stuurklem is wat saai. Weet iemand ook een site waar je een mooiere kunt kopen?
 
Weet ook wel beter Erwin, morgen gewoon met de koekblik :)
 
past het stuur in de originele klem? originele stuurgewichten en handvatten ook?
 
Die originele stuurklem is wat saai. Weet iemand ook een site waar je een mooiere kunt kopen?
Je hebt dan een paar opties.

A: fatbar kopen, die is in het midden 28mm en aan de uiteinden 22mm. Je normale handvaten / stuurgewichten passen dan nog perfect, maar hier is een andere stuurklem voor nodig - en die zijn meestal erg mooi (en duur). Denk bijvoorbeeld aan die van Rizoma en LSL.
rizoma_suzuki-gsr_1_1.jpg


B: custom stuurklem voor de GSR 600 via eBay kopen. Prijs ligt rond de €45.-. Kan hem nu even niet weer vinden, maar hij is te herkennen aan een inscriptie van een nar. Ziet er ongeveer zo uit, maar dan enkel in zilver en donkergrijs.
103612d1326217147-ordered-red-anodized-handlebar-clamp-rizoma-its-cnc.jpg


C: veel (oudere) naked bikes hebben een tweetal losse stuurklemmen. Deze zijn via marktplaats/MF wel te vinden. Ik heb zelf dit ook gedaan - zodat het nét wat anders oogt. Ook handiger zo voor het monteren van GPS/cam. Dit kost zo'n €10-20 dus de prijs valt mee.
....geheel toevallig is onderstaande foto van mijn motor
dsc00481kz.jpg


D: complete stuurverhogings-set kopen. Kost tussen €40 en 60, en je normale 22mm stuur kan behouden worden.
$(KGrHqR,!hgE6Z+zQ0RGBOvC+hyY5Q~~60_12.JPG
 
@ Mikmik: ik ga morgen eens Hoegee bellen. Klinkt toch wel de moeite waard om hem op de nieuwe demper en linkpijp (en sportfilter?) af te stellen.

@IQski: zit ook met een kleding-probleem. Ben nu bijna 20kg afgevallen en er mag nog meer af. Daardoor is mijn XXL Rev'it textiel jas + broek erg groot - mijn Giali kevlar broek moet je echt vastbinden - en mijn maat 58 lederen combi van Evolution durf ik niet te passen (omdat het zo zonde is..). En als het nou enkel motor-spul zou zijn..maar heb dus ook 5 pakken, 8 pantalons en zo'n 40 overhemden die nu 2-3 maten te groot zijn _O-
 
Laatst bewerkt:
Optie 1 met die fatbar die heb ik er nu op zitten. Ik wil een iets breder stuur en vlakker. De zit die ik nu heb is sportief maar ik wil meer voorover en agressiever zitten dus ik haal mijn fatbar eraf en wil of een Streetbar of een Streetbike stuur hebben.

@MikMik: zonder die risers past die fatbar niet. Ik begreep uit je bericht dat je alleen het stuur wilde hebben maar dan past het niet. Ik bied het stuur, risers en stuurgewichten van Rizoma aan voor 135 euro. Nieuwprijs zit boven de 200 euro!! De originele gashendel (handvat) past net niet want ik had er ook Rizoma handvatten op en die zijn ietsjes korter (of je moet het hele handeltje opnieuw monteren). Ik had het stuur iets meer naar me toe maar je kunt het ook enkele graden naar voren draaien en dan moet je sowieso het stuur ietsjes inboren zodat het pennetje van je knopendoos op het stuur vast blijft zitten. Ik hoor wel wat je doet.
 
Kans op kortsluiting, of je moet de goede zekering eruit halen dat die kabel stroomloos word. Zoals het nu is dus NIET rijden.

Zijn er aparte zekeringen? Heb eentje gevonden wat dan mogelijk de hoofdzekering is maar kon verder niets vinden terwijl er nu geen stroom op de kabel staat. Heb nog even getest nadat de kabels los waren en geen kortsluiting maken maar ook nu gaat de koplamp niet branden waardoor het natuurlijk voor de hand licht dat er toch ergens een zekering 'geklapt' is. Maar waar zou ik die kunnen vinden?
 
hoi allen,
Nu ben ik net terug van een midweek dit was mijn 1ste test op de gsr 600 op zich wel wennen kom van een 2 cil. nu 4 en hoog toerig maar dat wist ik dat is het probleem dan ook niet maar wat en pokke zadel na 100km al een houten r%$t hebben meer mensen hier last van (kan natuurlijk aan mij liggen) en zo ja wat hebben jullie er aan gedaan.Een Corbin zadel word mij wat te prijzig.
Mss dat er andere oplossingen zijn waar iemand mij mee zou kunnen helpen.

grt rob
 
Zijn er aparte zekeringen? Heb eentje gevonden wat dan mogelijk de hoofdzekering is maar kon verder niets vinden terwijl er nu geen stroom op de kabel staat. Heb nog even getest nadat de kabels los waren en geen kortsluiting maken maar ook nu gaat de koplamp niet branden waardoor het natuurlijk voor de hand licht dat er toch ergens een zekering 'geklapt' is. Maar waar zou ik die kunnen vinden?

Ff uit me hoofd aan de rechter zijkant zit een zekering blok. Buddyseat eraf en de plastic zijkap losklikken en dan ff zoeken. Volgens mij staat er op het blok bij waar de zekeringen voor zijn.
 
Laatst bewerkt:
hoi allen,
Nu ben ik net terug van een midweek dit was mijn 1ste test op de gsr 600 op zich wel wennen kom van een 2 cil. nu 4 en hoog toerig maar dat wist ik dat is het probleem dan ook niet maar wat en pokke zadel na 100km al een houten r%$t hebben meer mensen hier last van (kan natuurlijk aan mij liggen) en zo ja wat hebben jullie er aan gedaan.Een Corbin zadel word mij wat te prijzig.
Mss dat er andere oplossingen zijn waar iemand mij mee zou kunnen helpen.

grt rob

Je kunt een losse gelpad kopen die je om je zadel heen bindt, is vrij goedkoop.
zoiets dus

Je kunt hier ook een kijkje nemen, die mensen kunnen je buddy een nieuwe vulling en eventueel nieuwe cover geven...

Of misschien is dit een optie?
 
Ok, thnx Erwin. Volgens mij heb ik hem op mijn plaatje al gevonden en staat de info op het kapje zelf.
Vanavond na het eten maar weer ff rommelen. Met dit weer in de koekblik is een beetje jammer ;)

imag0195w.jpg
 
hoi allen,
Nu ben ik net terug van een midweek dit was mijn 1ste test op de gsr 600 op zich wel wennen kom van een 2 cil. nu 4 en hoog toerig maar dat wist ik dat is het probleem dan ook niet maar wat en pokke zadel na 100km al een houten r%$t hebben meer mensen hier last van (kan natuurlijk aan mij liggen) en zo ja wat hebben jullie er aan gedaan.Een Corbin zadel word mij wat te prijzig.
Mss dat er andere oplossingen zijn waar iemand mij mee zou kunnen helpen.

grt rob
Weekend Luxemburg gedaan, 1000km in 2,5 dag. Nergens last van. En ben niet bepaald klein.
 
Laatst bewerkt:
Ik had altijd op de Bandit 1250 een houten reet en dat is een allround toerfiets. Nu heb ik er geen last van maar misschien komt het ook wel omdat ik een klein kontje heb en dit zadel is smaller dan de bandit.
 
maar wat en pokke zadel na 100km al een houten r%$t hebben meer mensen hier last van (kan natuurlijk aan mij liggen) en zo ja wat hebben jullie er aan gedaan.

grt rob

Ik had er ook last van, wordt steeds minder heb ik ´t gevoel.
Ik heb vorig jaar in 3 dagen 1800 km naar polen en terug gereden, ik was gesloopt :+

Maar in de tussentijd al wel dikke toertjes gereden van 400km, geen of weinig last gehad...
Misschien omdat ik in de tussentijd door fitness sterkere kontspieren heb gekregen dat 't daar aan ligt (ik denk 't ook wel). Bovendien train je je zitvlees ook wel tijdens 't rijden ;)
 
Bedankt voor de reactie alvast
de optie van een los gel zadel c,q, pad is voor mij geen oplossing die van rob's acc shop had ik gezien maar maar 300 pleuri hmm wat aan de hoge kant vind ik op nieuw laten vullen c.q ander materiaal ja dat zou iets kunnen zijn ik ga men bellen of mailen

Sorry ben ff je naam kwijt maar je schrijft dat je niet de kleinste ben en in 2.5 dag 100km gereden heb zonder probleem.
Ik ben wel 1 van de kleinere en hen laatst binnendoor een rit gedaan van +- 470km en had er wel last van. het is erg persoonlijk de zit ik vind het zadek te zacht.

meer ideen zijn welkom en voor de al gegeven reacties thanks

rob
 
@ Mikmik: ik ga morgen eens Hoegee bellen. Klinkt toch wel de moeite waard om hem op de nieuwe demper en linkpijp (en sportfilter?) af te stellen.

@IQski: zit ook met een kleding-probleem. Ben nu bijna 20kg afgevallen en er mag nog meer af. Daardoor is mijn XXL Rev'it textiel jas + broek erg groot - mijn Giali kevlar broek moet je echt vastbinden - en mijn maat 58 lederen combi van Evolution durf ik niet te passen (omdat het zo zonde is..). En als het nou enkel motor-spul zou zijn..maar heb dus ook 5 pakken, 8 pantalons en zo'n 40 overhemden die nu 2-3 maten te groot zijn _O-


Ik vraag me tevens af of mijn motor wel afgesteld is ooit, hij komt oorspronkelijk uit rome en daar is de SBK uitlaat gemonteerd (zonder kat) en ook de K&N luchtfilter.

Iemand enig idee wat dat afstellen mag kosten?


Overigens, ik heb onlangs een SBK stuur besteld voor mijn GSR, hoeveel gaatjes moet je eigk boren? Gewoon twee voor alleen de schakelaars?
 
Ik vraag me tevens af of mijn motor wel afgesteld is ooit, hij komt oorspronkelijk uit rome en daar is de SBK uitlaat gemonteerd (zonder kat) en ook de K&N luchtfilter.

Iemand enig idee wat dat afstellen mag kosten?


Overigens, ik heb onlangs een SBK stuur besteld voor mijn GSR, hoeveel gaatjes moet je eigk boren? Gewoon twee voor alleen de schakelaars?
Meestal slaat men juist het afstellen over :X
En de prijs lijkt mee te vallen als ik MikMik mag geloven (kon Hoegee vandaag niet bereiken, gesloten). Zelfs incl BMC filter blijft het onder de €200. Denk dat het ook mee helpt dat ze al gewend zijn aan Suzuki's en dus precies weten hoe bijv een GSR hoort te draaien.

Het stuur: twee nokjes / gaatjes is voldoende. Enkel om linker/rechter stuurbediening op de plaats te houden.
 
Meestal slaat men juist het afstellen over :X
En de prijs lijkt mee te vallen als ik MikMik mag geloven (kon Hoegee vandaag niet bereiken, gesloten). Zelfs incl BMC filter blijft het onder de €200. Denk dat het ook mee helpt dat ze al gewend zijn aan Suzuki's en dus precies weten hoe bijv een GSR hoort te draaien.

Het stuur: twee nokjes / gaatjes is voldoende. Enkel om linker/rechter stuurbediening op de plaats te houden.


Ga jij het via die yoshibox laten doen? Ik had gelezen dat dat bij hoegee ongeveer rond de 135 euro kost. Lijkt me voldoende.
 
Opnieuw afstellen en eventueel en (sport)luchtfilter overweeg ik ook nog, nu met de Ghost eronder. Is na het afstellen het zogenoemde aan/uit effect ook helemaal weg?
 
Ga jij het via die yoshibox laten doen? Ik had gelezen dat dat bij hoegee ongeveer rond de 135 euro kost. Lijkt me voldoende.
Ik heb geen flauw idee. Ik heb nu een Laser X-treme + cat-loze linkpijp. Ik bel ze gewoon op en vraag advies.

Als ik hem langs breng gaat het mij om (in volgorde van prioriteit):
-duurzaam voor het motorblok
-strakke vermogenscurve
-sportief geluid - niet te extreem

Waar het absoluut niet om gaat:
-vermogen

Als ik voor bovenstaande wensen een Yoshibox-afstelling of open filter nodig ben - mij best.
 
zo goed als... ik heb ook de ghost, vorig jaar bij hoegee bmc filter erin gezet en op de bank gehad. loopt als een zonnetje nu, geen last meer van on off. veel smeuiiger aan het gas, bijna carburateur en geen injectie meer..
 
heb de rekening net gezien, idd 199 euro incl. bmc filter. is niet noodzakelijk, maar wordt door meneer Hoegee wel aanbevolen! makkelijker ademen, makkelijker goed lopen..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan