Suzuki GSR *deel 11*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet niet of het een fries onderonsje wordt maaruuh....? :] :Y :$

everybody's welcome offcourse *D

Hoe meer gsr's hoe meer vreugd toch *O*

we kunnen alleen niet heel lang tot 3 uur ofzo (hangt er natuurlijk wel vanaf hoelaat we beginnen). dus weet niet of het een al te verre reis waard is. Maar dat moet iedereen zelf weten uiteraard. moeten eerst maar ff kijken of het doorgaat, weer wordt wel beter, minder wind droog en 18 graden ofzo dus degenen die willen graag ff melden kunnen we beetje plannen maken

Eerst na wakker worden een flink blok hardlopen (10km of iets meer), ik zie daarna wel of het rijden nog wat wordt. Ook even het weer in de gaten houden, ze hebben nogal wat water op het menu staan, met name in de ochtend.

Goedemorgen toppertjes!
Het weer is heerlijk, helaas moet ik werken :(
Maar na 1900uur ben ik wel beschikbaar voor een ritje :D
Ik lees het allemaal wel alsk thuis ben :D
Houdoe!

:W Kijk net naar buiten en het weer lokt niet echt voor een 400+ km rit vandaag :N
Voor diegene die wel gaan :] , veel plezier ....

:W Kijk net naar buiten en het weer lokt niet echt voor een 400+ km rit vandaag :N
Voor diegene die wel gaan :] , veel plezier ....

Erm, hier komt net de zon door, het waait nog wel flink (vernam ik goed toen ik m'n 10km hardliep), maar de wind gaat afnemen vanmiddag. Maar zoveel tijd is er toch ook niet, dus wat dat betreft zeker sonde om up and down te rijden. Moet echt 3 uur terug zijn om de auto te pakken.

Voor diegene die willen gaan, roept u hier maar, of anders een PM. Dat laatste is wel zo makkelijk om evt telefoonnummers uit te wisselen.

Erm, hier komt net de zon door, het waait nog wel flink (vernam ik goed toen ik m'n 10km hardliep), maar de wind gaat afnemen vanmiddag. Maar zoveel tijd is er toch ook niet, dus wat dat betreft zeker sonde om up and down te rijden. Moet echt 3 uur terug zijn om de auto te pakken.

Voor diegene die willen gaan, roept u hier maar, of anders een PM. Dat laatste is wel zo makkelijk om evt telefoonnummers uit te wisselen.

1 uur bij benzine pomp in Hommerts doen?? zijn we mooi voor 3 uur terug

1 uur bij benzine pomp in Hommerts doen?? zijn we mooi voor 3 uur terug

Top, doen we, zal er gelijk even tanken, gisteren iets te gretig aan het gas gehangen.

edit: crazybiker46 een sms gestuurd. Is een druk baasje met een gezinnetje, dus zal wel niet lukken, maar niet geschoten is altijd mis.

Laatst bewerkt:
Hahaha ja, zeker druk. Is vaderdag he. Eerst naar Jubbega naar mijn schoonvader en dan naar mijn eigen vader in het ziekenhuis. Kan helaas niet rijden.

Maarre iemand interesse in een nog nieuw setje Mivv dempers. Nieuwprijs is 527 euro maar ik doe ze weg voor 450 euro incl. verzenden. Reden: veels te luid vind ikzelf. En met dat condens is ook nu goed (had ze niet goed aangesloten |( ).

@0569: Thanks for the ride! Even naar Laaksum gekeuteld voor een koffie/frisje bij ijsselmeer-zicht. En een andere route terug geïmproviseerd. Mooi op tijd terug. Volgende keer die Sneker mee, dan zijn we de 3 black bikers, of zoiets. Kon even geen meer pakkende titel bedenken.

@crazybike46: En als je de killers erin laat geen optie? Kan me niet voorstellen dat ze zo'n kabaal maken met killers erin. Zonde hoor, maar als het niet bevalt, is het niet anders :/

~
@0569: Thanks for the ride! Even naar Laaksum gekeuteld voor een koffie/frisje bij ijsselmeer-zicht. En een andere route terug geïmproviseerd. Mooi op tijd terug. Volgende keer die Sneker mee, dan zijn we de 3 black bikers, of zoiets. Kon even geen meer pakkende titel bedenken.

Ja was mooi ritje :}

Goedemiddag,

Heb een probleem met mijn koplamp (Van de motor ;) ) En dat kan maar één probleem zijn: Hij brand inderdaad niet.
Had gisteren een donkerritje naar huis met alleen de twee kleine insteekledjes. Gelukkig was het maar een kort stukje.
Maar heb nu alles los en uit elkaar gehaald om te zoeken naar een oplossing/oorzaak maar vooralsnog komt ik daar niet uit dus vandaar deze hulplijn :D

Heb de enkele weken geleden xenon ingebouwd en nu heb ik dat allemaal weer los gehaald en dus de oude lamp geplaatst maar ook die brandt niet. Lijkt op een stroom aanvoer probleem maar hoe nu verder? Heb via de handleiding de 'fuse box' gevonden maar daar lijkt alles goed.

Wie heeft er nog opties of zie ik (weer) iets over het hoofd?

Je kan even meten of er op de zekering wel stroom staat en even goed naar de zekering kijken of die echt nog heel is. Mocht dit allemaal goed zijn en je heb op de (originele) lampstekker nog geen stroom dan zit er ergens een draadbreuk of je schakelaar heeft een probleem. Werkt je grootlicht wel?

Ach misschien moet het ook ff wennen. Altijd met origineel gereden en nu echt donderpijpen. Maar als iemand ze wil overkopen voor 450 euro dan kan dat altijd natuurlijk.

Maar waar komt die andere Sneker weg dan? Welke wijk/straat?

hey crazy, ik had je ook al gemaild. ik heb op zich wel interesse in je stuur!

Je kan even meten of er op de zekering wel stroom staat en even goed naar de zekering kijken of die echt nog heel is. Mocht dit allemaal goed zijn en je heb op de (originele) lampstekker nog geen stroom dan zit er ergens een draadbreuk of je schakelaar heeft een probleem. Werkt je grootlicht wel?

Hoi Erwin,

Heb geen meet apparatuur maar misschien nog wel een vervangende zekering om te checken. Maar blijven bij een defecte zekering de 2 insteeklampjes nog wel branden?
Grootlicht werkt ook niet, maar na het vervangen naar xenon heb ik wel gemerkt dat grootlicht weinig meer waarde had. Volgens mij schakelde Xenon zelf uit. Maar zal de schakelaar nogmaals nagaan. Kabelbreuk is natuurlijk ook nog een optie om uit te zoeken.

Thnx so far!

Heb de oorzaak gevonden: Een kabelbreuk.
Zag een beschadiging in de kabel, na een beetje gepeuter werd het snel duidelijk:

Maar hoe kan ik dit het beste herstellen? Heb weinig ervaring met dit soort herstel werkzaamheden. Of moet de kabel volledig vervangen worden?

Heb de oorzaak gevonden: Een kabelbreuk.
Zag een beschadiging in de kabel, na een beetje gepeuter werd het snel duidelijk:

[~[url="http://img62.imageshack.us/img62/5752/iwgd.jpg"]afbeelding~][/URL]

Maar hoe kan ik dit het beste herstellen? Heb weinig ervaring met dit soort herstel werkzaamheden. Of moet de kabel volledig vervangen worden?

Solderen lijkt mij geen goed idee, omdat de soldering los kan trillen. Het is toch wat lastig te zien, maar misschien kan je het met AMP kabelschoenen verhelpen. Er zijn gewone hulzen die je aan beide zijden kunt aanknijpen met een krimp tool. Anders is dit iets wat je kunt gebruiken.
show_image_in_imgtag.php

De AMP kabelschoenen die ik eigenlijk voor ogen had kan ik zo gauw niet vinden, maar ergens in die richting zou ik het zoeken. Overigens, de kleur van de kabelschoen geeft aan welke draaddikte je kunt verwerken.

@HinkZK als je in de buurt woont kunnen we we samen naar kijken. Makkelijkste is denk een kabelklem verbinder en en erna weer netjes isoleren.. Heb hier alleen ff geen foto op me telefoon van die klem. Belangrijk is wel dat je er achterkomt hoe de beschadiging is gekomen, om dit in de toekomst te voorkomen.

Mijn bericht duurde ook al ff met type omdat ik een foto zocht van een goede klem.

Dank voor jullie reacties. Zal het morgens eens nader bestuderen.
@Erwin_83, dank voor je aanbod maar ik woon in het hoge noorden van Groningen :)

Denken jullie dat doorrijden met deze situatie gevaarlijk kan zijn? Had in de planning om de komende dagen op de motor naar mijn werk te gaan maar na het defect gevonden te hebben was de koekblik in het vizier gekomen maar begin nu weer te twijfelen aangezien het best mooi weer wordt...

Tja, als er een bui komt... Als het weer tegenzit... als ome agent net ff wil kijken of alles werkt...
Als ik nou eens de auto neem en niet ga twijfelen ;) Verlichting heeft natuurlijk ook met veiligheid te maken.

Laatst bewerkt:
Kans op kortsluiting, of je moet de goede zekering eruit halen dat die kabel stroomloos word. Zoals het nu is dus NIET rijden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan