Suzuki GSR *deel 10*

Status
Niet open voor verdere reacties.
De lampjes zijn via ebay klik

Omdat ik achter ook LED lampjes heb (waarbij de knipperlichten in de remlichten zitten) heb ik er geen relais bij geplaatst. Het knippert iets sneller dan normaal maar de achterkant is duidelijker dan met de normale lampjes :)

Welk relais moet ik erbij kopen als ik deze lampjes ga kopen? En maakt het dan nog uit dat ik mogelijk in de toekomst ook achter de richtingaanwijzers ga vervangen? Dan kan ik nu beter inzetten op een zwaardere relais :?

Zoiets?

Laatst bewerkt:
Oeps, per ongeluk op quote geklikt i.p.v. bewerken.
Modje mag deze post verwijderen.

Excuus.

Laatst bewerkt:
@CorvetteFreak en DA NEMO

klopt, was ik vergeten te vermelden. Het blijft gietaluminium en dat is niet zo best te lassen geloof ik.
Maar moet er wel wat aan doen, wil niet dat ie volledig afbreekt al ik een passagier achterop heb.

klopt, was ik vergeten te vermelden. Het blijft gietaluminium en dat is niet zo best te lassen geloof ik.
Maar moet er wel wat aan doen, wil niet dat ie volledig afbreekt al ik een passagier achterop heb.

Beste om dan n nieuwe beugel te zoeken ervoor, nog eens lassen op dezelfde plek lijkt me niet verstandig, moet toch wat gewicht kunnen dragen.

Welk relais moet ik erbij kopen als ik deze lampjes ga kopen? En maakt het dan nog uit dat ik mogelijk in de toekomst ook achter de richtingaanwijzers ga vervangen? Dan kan ik nu beter inzetten op een zwaardere relais :?

Zoiets?

als je het goed wil doen en makkelijk neem je een lastonafhankelijk relai, dit heeft een paar voordelen namelijk:
de frequentie van het knipern blijft altijd gelijk of je nu alleen achter led hebt of ook voor led hebt.
je hoeft ook niet met weerstanden in je kabelboom te prutsen, het relai vervangt het normale relai en is dus plug en play,en als je weer terug wil naar de orginele knippers kan je deze zo weer aansluiten zonder wat te veranderen *D .

op deze foto kan ik niet zien of dit een lastonafhankelijk is of niet, zelf heb ik er een keer 1 op de motorbeurs gekocht (was daar toch ;) ) maar ik denk dat de dealer er ook wel 1 voor je heeft en andrs het internet afzoeken maar kijk dan eerst even hoe het relai vast zit zo dat je de ander er wel kan ziten kwa vorm en afmeting (maar dat loopt wel los).

GR NEMO
hopelijk kan je er wat mee ;)

geeft niet we zien alles :Y ;)

lassen kan zeker wel :Y maar is mischien niet zo handig om dat hij ook gespoten is en je blijft een naad zien.
hardsoldeeren kan ook wel denk ik maar raad ik af omdat diet warschijnlijk niet lekker doorvloeit in de gietgallen van het alu en dus geen goede hechting geeft.

ik zou gaan voor een andere nieuw of sloop, dan heb je het wel weer netjes 8-) .
(voor een snelle fix zou je kunnen (tig)lassen.

GR NEMO

nog meer mensen die een techniek vraag hebben? :+

Zo het heeft even geduurd.
Hier wat foto's...

25f7n9y.jpg

smq1wh.jpg

m9rlhz.jpg

De achterband moet vervangen worden en ik zit te denken aan een Bridgestone BT 023. Schijnt een goede combi band tour/sport te zijn. Maar voor hetzelfde geld koop je een Pirelli...

Iemand nog tips? Of ideeën?

als je het goed wil doen en makkelijk neem je een lastonafhankelijk relai, dit heeft een paar voordelen namelijk:
de frequentie van het knipern blijft altijd gelijk of je nu alleen achter led hebt of ook voor led hebt.
je hoeft ook niet met weerstanden in je kabelboom te prutsen, het relai vervangt het normale relai en is dus plug en play,en als je weer terug wil naar de orginele knippers kan je deze zo weer aansluiten zonder wat te veranderen *D .

op deze foto kan ik niet zien of dit een lastonafhankelijk is of niet, zelf heb ik er een keer 1 op de motorbeurs gekocht (was daar toch ;) ) maar ik denk dat de dealer er ook wel 1 voor je heeft en andrs het internet afzoeken maar kijk dan eerst even hoe het relai vast zit zo dat je de ander er wel kan ziten kwa vorm en afmeting (maar dat loopt wel los).

GR NEMO
hopelijk kan je er wat mee ;)

Heb ik zeker wat aan, thnx! :) Heb even geïnformeerd en deze idd last onafhankelijk. Maar de afmetingen had hij niet omdat het product niet op voorraad is. "Maar dat loopt wel los" ;)

Nog even een vraagje. Heb mooie mini knipperlichten gezien met aansluitmaat M10. Is dit een standaard maat waarmee ik goed zit of wijkt dit af? Wil de kentekenplaat afzagen en opnieuw gebruiker met andere richtingaanwijzers. Moet /kan ik dan ook een nieuwe led kenteken verlichting gebruiken of gebruiken de meeste van jullie de originele kenteken verlichting na afzagen?

Heb ik zeker wat aan, thnx! :) Heb even geïnformeerd en deze idd last onafhankelijk. Maar de afmetingen had hij niet omdat het product niet op voorraad is. "Maar dat loopt wel los" ;)

Nog even een vraagje. Heb mooie mini knipperlichten gezien met aansluitmaat M10. Is dit een standaard maat waarmee ik goed zit of wijkt dit af? Wil de kentekenplaat afzagen en opnieuw gebruiker met andere richtingaanwijzers. Moet /kan ik dan ook een nieuwe led kenteken verlichting gebruiken of gebruiken de meeste van jullie de originele kenteken verlichting na afzagen?

M10 is de juiste maat, op zich niet heel belangrijk, je kunt altijd de gaten is groter boren....
Originele kenteken verlichting is niet (op een mooie manier) te gebruiken na het afzagen...
een ledje heb je al voor 15-20 eu. Als je de originele beugel gebruikt krijg je dit als eindresultaat:
20120623190443.jpg

Het kleine "snorretje" in het midden is de led voor het verlichten van het kenteken...
Denk dat ik trouwens nog de kentekenplaathouder ertussen uit ga halen om het kiertje nog iets beter te dichten... En ja ook om van die MP reclame af te zijn O-) :X

Laatst bewerkt:
De achterband moet vervangen worden en ik zit te denken aan een Bridgestone BT 023. Schijnt een goede combi band tour/sport te zijn. Maar voor hetzelfde geld koop je een Pirelli...

Iemand nog tips? Of ideeën?

Pas nieuwe bandjes gehaald bij www.optitune.nl
De Michelin Pilot Road 3 *O* Echt een aanrader, maar ja dat is persoonlijk...
Sowieso zijn ze erg scherp met de prijzen :Y Ik was voor de set incl. montage e.d. € 300,= kwijt...

motor ziet er goed uit!
alleen 1 puntje, je kniperlicht straat wel heel wit uit :X
o en ik heb mijn spatbord ook ingekort (how to staat in deel 9) maar ik heb niet eens de moeite genomen om er weer kenteken verlichting op te zetten, je wordt daar nooid op geconteroleerd en wat boeid het als ze hem niet zien? zolang als ik maar word gezien in het donker (en dan rij ik al bijna nooid) :Y .

GR NEMO!

Ziet er goed uit zo de ingekorte achterkant. Nu nog eens tijd vinden/maken om dit bij mij ook te doen.

Als ik het goed begrijp is er voor de LEDs een 7 pins raw automaat nodig? Ik kom ook veel (universele) 3 pins tegen op internet. En nog even opzoek naar mooie duidelijke LED knippers voor achter en misschien een vervangingslamp voor de voorkant om van die gele gloed af te zijn.

Welke pagina in deel 9 moet ik kijken Nemo? Scheelt weer zoeken.

hey allen,

met spijt meld ik dat ik een klein ongeval heb gehad met mijn gsr.
zijn er hier eventueel mensen geintresseerd in opkoop ervan, want het is een nagelnieuwe motor, het is een gsr van 2011 met nog maar 2000km's , er is geen schade aan belangrijke onderdelen, juist aan de kont, de uitlaat, carter deksel en onderaan links (voetjes, schakel hendel). ik had er graag nog een 2500€ a 3000€ voor gehad, want hij is nog nieuw. er staan nieuwe bt014 op.

stuur mij een PM of je kan mij bellen op +32 0479/248568 (belgie)

Mvg

hey allen,

met spijt meld ik dat ik een klein ongeval heb gehad met mijn gsr.
zijn er hier eventueel mensen geintresseerd in opkoop ervan, want het is een nagelnieuwe motor, het is een gsr van 2011 met nog maar 2000km's , er is geen schade aan belangrijke onderdelen, juist aan de kont, de uitlaat, carter deksel en onderaan links (voetjes, schakel hendel). ik had er graag nog een 2500€ a 3000€ voor gehad, want hij is nog nieuw. er staan nieuwe bt014 op.

stuur mij een PM of je kan mij bellen op +32 0479/248568 (belgie)

Mvg

Kan je er foto's van maken en posten?
Ik weet niet of iemand van hier n complete schade motor wil en kan kopen, maar onderdelen kan je vast en zeker kwijt!
Maar dan ligt het eraan of je zelf daar de ruimte voor hebt??

En meer belangrijk, jij zelf ok gebeleven?
Motor niet het opknappen waard trouwens? :)

motor ziet er goed uit!
alleen 1 puntje, je kniperlicht straat wel heel wit uit :X
o en ik heb mijn spatbord ook ingekort (how to staat in deel 9) maar ik heb niet eens de moeite genomen om er weer kenteken verlichting op te zetten, je wordt daar nooid op geconteroleerd en wat boeid het als ze hem niet zien? zolang als ik maar word gezien in het donker (en dan rij ik al bijna nooid) :Y .

GR NEMO!

Voor mag wit of amber uitstralen, achter rood of amber.
Bij mij op d efoto lijkt het wit, maar er zit amber led in.

Ik heb ook geen kentekenplaat verlichting, zolang er niet naar gekeken wordt, is het mij best.

Kan je er foto's van maken en posten?
Ik weet niet of iemand van hier n complete schade motor wil en kan kopen, maar onderdelen kan je vast en zeker kwijt!
Maar dan ligt het eraan of je zelf daar de ruimte voor hebt??

En meer belangrijk, jij zelf ok gebeleven?
Motor niet het opknappen waard trouwens? :)

:^

M10 is de juiste maat, op zich niet heel belangrijk, je kunt altijd de gaten is groter boren....
Originele kenteken verlichting is niet (op een mooie manier) te gebruiken na het afzagen...
een ledje heb je al voor 15-20 eu. Als je de originele beugel gebruikt krijg je dit als eindresultaat:[afbeelding]

Het kleine "snorretje" in het midden is de led voor het verlichten van het kenteken...
Denk dat ik trouwens nog de kentekenplaathouder ertussen uit ga halen om het kiertje nog iets beter te dichten... En ja ook om van die MP reclame af te zijn O-) :X

Mooie foto's! Zie dat jij de originele richtaanwijzers gebruikt hebt. Zit zelf te denken aan de mini variant. Een kenteken verlichtingslampje is er snel bijgekocht, nog meer led :) Verwacht nog wel vaker in het donker te gaan rijden en wil er geen gezeur/boete om krijgen.

Nog weer ff een vraagje over de relai. Als ik die vervangen heb kan ik dan de bekabeling en aansluitingen van de bestaande verlichting gebruiken voor de nieuwe led verlichting?

Laatst bewerkt:
ik heb foto's gemaakt, valt zeker nog op te knappen hoor.
maar ik heb er een schrik aan over gehouden en ik weet niet of ik er nog op kom.

ikzelf heb niets, dank je voor te vragen ;) .

en de prijs valt wel te regelen hoor ;).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan