Suzuki GSR *deel 10*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor de liefhebbers, mijn nieuwe zoon:

Brent.jpg

En ja, dan toch weer een technisch vraagje.
Heb het al eerder gehad over mijn koplamp. Die ging niet meer aan, maar na alles losgehaald te hebben weer wel. En raad eens.............. idd nu niet meer ;(
Nou ben ik er achter dat als ik het schakelaartje onder mijn dashboard aan en uit doe hij even opstart en weer uit gaat. Een fractie van een seconde. Kwam ook allemaal groene zooi uit, ja ..... corrosie :r
Ik denk dus gewoon slecht contact. Ik krijg hem helaas niet open om goed te kunnen kijken.

Nu mijn vraag, horen deze schakelaars daar standaard of heeft de vorige eigenaar ze daar geplaatst? Kan me haast niet voorstellen aangezien ze gewoon losliggen.

Ter verduidelijking:

Wederom excuus voor de verdraaide fotos

Schakelaar1.jpg

Schakelaar2.jpg

Schakelaar3.jpg

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
De lampjes zijn via ebay klik

Omdat ik achter ook LED lampjes heb (waarbij de knipperlichten in de remlichten zitten) heb ik er geen relais bij geplaatst. Het knippert iets sneller dan normaal maar de achterkant is duidelijker dan met de normale lampjes :)

Zat net even te kijken, lampjes zijn $ 1,00 per stuk, verzending $ 3,39... Maar het gekke is dat verzend kosten per lampje is :? Oftewel 4 lampjes kosten $ 4,00 + $ 13,56 verzendkosten.. _O- Nog niet echt duur, maar wel heel vreemd....

Laatst bewerkt:
@ GeeJeeDee

ten eerste: wat een leuke foto :Y

en ten tweede ff over die schakelaar.
die is NIET orgineel :N , en het kan helpen de contacten schoon te maken en even in te spuiten met contactspty (wd40 werkt ook goed).
zelf krijg ik de rillingen als ik dit soort dingen zie, het staat gerand voor probleemen (oké niet altijd ;) er zijn uitzonderingen).
als ik je een tip mag geven zoek op internet een xenon setje (kost je rond de 40 a 60 euro) en bouw die in :Y.
als je dat doet heb je gewoon super licht en wordt je goed gezien 8-) , bij komend voordeel is dat je die geprutste zooi (mits het met stekkers vast zit!) gewoon kwijd bend!
bedenk goed dat als je 1 keer naar de dealer moet om er naar telaten kijken je al meer geld kwijt bend dan een heel plug en play xenon stetje :Y .

het is het overwegen waard denk ik.

GR NEMO

@ GeeJeeDee

is dat kastje niet een xenon balast die uitschakelbaar is voor een of andere vage reden (zou ik hem er gelijk uit knippen)?

en vreemt dat er 13,5V op staat (als je motor accu 12V is).

GR NEMO

@ GeeJeeDee

is dat kastje niet een xenon balast die uitschakelbaar is voor een of andere vage reden (zou ik hem er gelijk uit knippen)?

en vreemt dat er 13,5V op staat (als je motor accu 12V is).

GR NEMO

Nee, de balast hangt lager. De schakelaars zijn er voor het schakelen van het licht (aan/uit) en schakelentussen groot- en dimlicht. Die laatste snap ik niet helemaal aangezien er gewoon een schakelaar op het stuurzit. Kom net bij mijn onderhouds mannetje vandaan en die zei dat het waarschijnlijk eenxenon setje is voor een auto. Vandaar de corrosie. Logisch ook doodnormale schakelaars in de buitenlucht.

Wat doe je nou??? O_o O_o

Wat heb je op het oog? :]

Ik heb een BMW F800GS op het oog! Dat wordt uiteraard bij betalen natuurlijk. Ik denk gooi hem in de verkoop, hij hoeft niet per direct weg want hij rijdt heerlijk, maar mocht er iemand zijn die er een leuk bedrag voor wil geven dan mag die hem uiteraard meenemen.

Zo, en weer bijgelezen. Heehoi, ben weer back in town. Even weggeweest met mevrouw IQski. Gisteren toch nog een beetje bijzondere dag, want we waren 5 jaar getrouwd, en nog steeds trouwens :')
Na het weekend eens een dag prikken om weer eens op het zwarte zadel te springen, voordat er ontwenningsverschijnselen op gaan treden.

Gefeli aan GeeJeeDee, je hebt daar een fijne power lifter op die foto. In gedachte tilt ie papa op zijn brommert op :+

En ik zie dat er weer een regiment aan het knutselen zijn met lampjes, relais en weet ik nog wat. Mijn tijd komt nog wel, als ik m'n garage weer op orde heb, ergens in 2016 ofzo.

Zo, en weer bijgelezen. Heehoi, ben weer back in town. Even weggeweest met mevrouw IQski. Gisteren toch nog een beetje bijzondere dag, want we waren 5 jaar getrouwd, en nog steeds trouwens :')

van harte ;) en zo houden he!!

GR NEMO!

Ik heb een BMW F800GS op het oog! Dat wordt uiteraard bij betalen natuurlijk. Ik denk gooi hem in de verkoop, hij hoeft niet per direct weg want hij rijdt heerlijk, maar mocht er iemand zijn die er een leuk bedrag voor wil geven dan mag die hem uiteraard meenemen.

Noooo weer eentje verloren aan n Beemer :P Tja ik heb al n GSR, beetje dubbel op allemaal :P

@ Iqqie: Van harte met de 5 voorbije jaren, dat er nog vele mogen volgen! *O* *O*

Was er hier trouwens een GSR rijder uit Papendrecht?

Laatst bewerkt:
*GESPOT*

Zondag middag reed er een motorclubje door Weesp waaronder een zwarte GSR met matzwarte dempers. Een van ons?

Knappe vent hoor, nogmaals gefeliciteerd *O*

:N :N Schakelaar is zeker niet standaard.
Hoe je het probleem op kunt lossen, sorry...geen idee....
Misschien een nieuwe een optie... Ik heb op aanraden van een mede forummer hier deze: http://www.verlichtingkopen.nl/catalog/product_info.php?products_id=169 gekocht..

Voor het geld hoef je het niet te laten... ;)

En? Lampje al geinstalleerd? Tevreden? Wat was de levertijd ongeveer en wat voor een lamp had je er bij besteld?
En wat is het verschil tussen canbus en geen canbus ?
En het verschil tussen de lampen? H1, H3, H7 H8 ik weet het allemaal niet.

Wat een vragen wat een vragen! ;)

Laatst bewerkt:
En? Lampje al geinstalleerd? Tevreden? Wat was de levertijd ongeveer en wat voor een lamp had je er bij besteld?
En wat is het verschil tussen canbus en geen canbus ?
En het verschil tussen de lampen? H1, H3, H7 H8 ik weet het allemaal niet.

Wat een vragen wat een vragen! ;)

je hebt geen canbus, can bus is een systeem wat onderandere
in de gaten houd of er een lamp kapot is.
mestal zul je met een H4 H7 of H1 te maken hebben, deze "code"geeft aan wat voor een lamp het is (voorbeeld staat vast wel op google ;) ) dit loopt nogal uit één.
je grijgt een H1 zeker niet in een H7 armatuur en andersom en een H7 ook niet in een H4 ;)
een GSR heeft een H4 duplolamp, dit houd in dat er zowel het groot als kleinlicht in zit.
ik heb een xenon (dimlicht) met een normaale lamp als grootlicht, dit klinkt leuk maar in praktijk zul je nooit het grootlicht gebruiken (oké, om te knipperen) omdat de xenon bizar veel lichtopbrengst heeft en je niks meer van je groodlicht terug ziet kwa lichtopbrengst :Y *D.

dus gewoon een H4 sets nemen als je zenon wil :Y ik vind het echt de beste aankoop die ik voor de GSR gedaan heb!

(aanvulling voor je ;) erikje in "Grootlicht andere lamp dan dimlicht?")

GR NEMO!

(o ja als je xenon neemt neem een kleine ballast!! di kan je makelijk achter de kap van de richtingaanwijzer voor kwijd)

Laatst bewerkt:
je hebt geen canbus, can bus is een systeem wat onderandere
in de gaten houd of er een lamp kapot is.
mestal zul je met een H4 H7 of H1 te maken hebben, deze "code"geeft aan wat voor een lamp het is (voorbeeld staat vast wel op google ;) ) dit loopt nogal uit één.
je grijgt een H1 zeker niet in een H7 armatuur en andersom en een H7 ook niet in een H4 ;)
een GSR heeft een H4 duplolamp, dit houd in dat er zowel het groot als kleinlicht in zit.
ik heb een xenon (dimlicht) met een normaale lamp als grootlicht, dit klinkt leuk maar in praktijk zul je nooit het grootlicht gebruiken (oké, om te knipperen) omdat de xenon bizar veel lichtopbrengst heeft en je niks meer van je groodlicht terug ziet kwa lichtopbrengst :Y *D.

dus gewoon een H4 sets nemen als je zenon wil :Y ik vind het echt de beste aankoop die ik voor de GSR gedaan heb!

(aanvulling voor je ;) erikje in "Grootlicht andere lamp dan dimlicht?")

GR NEMO!

(o ja als je xenon neemt neem een kleine ballast!! di kan je makelijk achter de kap van de richtingaanwijzer voor kwijd)

Tnx voor je info.

Ik werd even aan het twijfelen gebracht door de keuzes die je op de site kan maken. Dus als ik die set bestel (die van je linkje) dan moet ik de H4 lamp nemen? Dan lijkt me die 8000k helder wit/blauw wel wat. Reserve lamp nog even niet en niet de canbus. Ok ga ik bestellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan