Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Suzuki GSR *deel 10*

Status
Niet open voor verdere reacties.
én medewerker in een tandpastafabriek

Heu kzou wel voor het bijvullen de aftapplug er weer in draaien
En n nieuw koperen ring ertussen friemelen! Niet vergeten!

Is het noodzakelijk om een nieuwe aftapplug en dergelijken te doen of
kan het spul wat er nu in/onder zit ook prima?

én medewerker in een tandpastafabriek

Wat is die vent wel niet geweest?

De plug zelf kan je prima hergebruiken, de koperen ring die om die plug zit moet je wel vervangen, om lekken te voorkomen.
De plug is gemaakt om gewoon her te gebruiken

Thnx Roeleey,

Zo te horen moet ik dit zelf ook kunnen

Waar koop ik dat specifieke gereedschap? "fietsketting met handvat"? Lijkt me niet zomaar bij elke bouwmarkt of motorzaak te koop of wel?
Rechtop is nog wel een probleem, heb nog geen paddockstand(s).

Laat de luchtfilter nog even achterwege. Misschien ff bekijken en doorblazen.

Woon in het hoge Noorden, Zoutkamp. Denk dat "ff langs fietsen" er niet bij is.

@CorvetteFreak, is de koperenring ter vervanging van de rubberenring? En opnieuw de vraag, waar koop ik deze koperenring?

Die zogenaamde fietsketting met handvat, ook wel een oliefiltertang genoemd, kan je bij n beetje bouwmarkt misschien nog wel scoren
Het koperen ringetje krijg je meestal wel als je olie en filter besteld, als je het koopt in een winkel even vragen, anders een garage even binnen lopen ervoor.

Verder hoort er geen rubberen ring bij de aftapplug te zitten maar echt een koperen ring.

Morgen ga ik naar garage voor nieuwe achterband. Zal dan ff vragen voor een koperenring.
Zal ook ff rond kijken voor de oliefiltertang.

Thnx!!

Misschien kunnen we er eens samen naar kijken als je dat leuk lijkt.
Want woon ook in het Noorden, wel iets lager. In Oosterwolde wel te verstaan
en heb altijd in Groningen gewoond

Morgen ga ik naar garage voor nieuwe achterband. Zal dan ff vragen voor een koperenring.
Zal ook ff rond kijken voor de oliefiltertang.

Thnx!!

Toppie, moet goed komen allemaal dan Zo'n tang kunnen ze je dan daar ook vast wel even laten zien

Goed idee Kwark! Moet/ga jij ook vervangen?

Goed idee Kwark! Moet/ga jij ook vervangen?

Jah zit ook bijna op 18k en heb olie en filter al besteld
Maar zit dus ook nog met het ringetje
Maar alst goed is moet er hier ergens in mijn plaatsie een
motorzaak zitten
Dus zal ik ook eens even kijken hoe en wat.

Heb al ff gegoogled op de tang. Raarding, die tang bedoel ik

Vroegah op school maakte we die zelf bij bankwerken. Tegenwoordig is diverse soorten te koop, ook zonder ketting maar met gebogen strip met tanden, of als veer voor op de dopsleutel. Ze zijn ALLEEN voor het losdraaien bedoeld. Vast draaien kan met sommige wel maar word niet aangeraden.

Koperring kan je NIET wisselen met rubberring. Bij de hijskraan die ik heb vervang ik trouwens nooit de koperenring en tot nu toe nog geen lekkage. (is de aftrap van de eindreductie en staat onder druk als deze warm word). De motor van de kraan heeft een "milieuplug" dus slang er aan schroeven en leeglopen maar boven een gat in de grond, onee een opvangbak.

Jah zit ook bijna op 18k en heb olie en filter al besteld
Maar zit dus ook nog met het ringetje
Maar alst goed is moet er hier ergens in mijn plaatsie een
motorzaak zitten
Dus zal ik ook eens even kijken hoe en wat.

Kan morgen bij de garage ook twee ringetjes kopen. Zo duur zullen ze ook wel niet zijn...

Word er geen ring bij het filter geleverd ?

Waar kopen/bestellen jullie olie en filters ?

Word er geen ring bij het filter geleverd ?

Waar kopen/bestellen jullie olie en filters ?
Louis.de!

En bij het filter wordt wel een rubber ring geleverd (meestal) maar niet voor de aftapbout.

Dus rubberen ring is voor vuldop en koperen-ring voor aftapbout? Mag die ring ook van hout zijn? Koper is zo duur tegenwoordig

Dus rubberen ring is voor vuldop en koperen-ring voor aftapbout? Mag die ring ook van hout zijn? Koper is zo duur tegenwoordig

Ik heb even onderzoek gedaan en even gekeken naar mijn motortje
Als de koperenring nog goed is dan kun je deze nog gebruiken, is hij kapoetskie
dan moeten we een nieuwe halen.

Klopt het trouwens dat de aftapbout aan de "voorkant" van het blok zit?

Ben jij volgende week heel erg druk of toevallig een daggie vrij dat we even meeten en dan samen gaan knutselen?

Is dit toevallig de aftapbout?

[afbeelding]

Zo te zien niet..Normaal zit die echt aan de onderkant van het blok, zodat de olie er het makkelijkste uit kan lopen.

Verbeter me als ik me vergis hoor..

edit...ik heb het wph even bekeken.... het is hem wel.....
Kijk ook maar het handboek even na staat in de opening van dit topic.
Kun je de schroef met een geruster hart eraf draaien

Laatst bewerkt:
Dat is idd de aftapplug, zit op het laagste punt...maareh loopt er nu olie langs of heeft je blok n barst ofzo??

Dat is idd de aftapplug, zit op het laagste punt...maareh loopt er nu olie langs of heeft je blok n barst ofzo??

Haha nee dat is niks
Dat komt omdat de foto in een donkere garage is gemaakt met een flitser haha :p
Lijkt inderdaad zo maar het is niet zo

Status
Niet open voor verdere reacties.