Suzuki GSR *deel 10*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even een vraag.

Voor de winter was mijn plan om de motor te stationeren
op een paddockstand voor voor en voor achter.
Nou kreeg ik als tip van de buurman dat ik misschien
beter een bok eronder kan zetten.
Wat raden jullie mij hiervoor aan?

Alvast bedankt
 
Even een vraag.

Voor de winter was mijn plan om de motor te stationeren
op een paddockstand voor voor en voor achter.
Nou kreeg ik als tip van de buurman dat ik misschien
beter een bok eronder kan zetten.
Wat raden jullie mij hiervoor aan?

Alvast bedankt

Gewoon doorrijden :] *O*
 
Niet luisteren naar stupid, voor en achter op n bok is helemaal prima :Y
Je buur bedoeld om m op de middenbok te zetten...ga die eens zoeken op je GSR ;)

Thanks :)
Je kan toch van die bokken kopen waar je je motor gewoon opzet zeg maar
of wil dat niet met je GSR?
 
Thanks :)
Je kan toch van die bokken kopen waar je je motor gewoon opzet zeg maar
of wil dat niet met je GSR?

Hoe bedoel je?
Je hebt verschillende soorten en maten.
Meest voorkomende en misschien wel de beste zijn n bok voor de voor kant en een bok voor de achterkant ;) Staat ie met beide wielen stabiel van de grond.

Je hebt ook een soort motormover, die prik je in het frame en til je dan op zeg maar en kan je een beetje mee rondrijden.

De middenbok houd meestal het achterwiel van de grond. Maar die ziet niet op de GSR ;)
 
Ok ok, even serieus dan....Paddockstand is volgens mij toch wel de makkelijkste oplossing.. :Y
Mocht je zoiets willen gebruiken, let dan wel goed op dat je de koplamp beschermd. (Die zilvere pin gaat in je balhoofd en daarmee komt je koplamp op dat rode dwars stangetje te liggen)
 
Ok ok, even serieus dan....Paddockstand is volgens mij toch wel de makkelijkste oplossing.. :Y
Mocht je zoiets willen gebruiken, let dan wel goed op dat je de koplamp beschermd. (Die zilvere pin gaat in je balhoofd en daarmee komt je koplamp op dat rode dwars stangetje te liggen)

Misschien eens iets betere versie is deze dan:

front-paddock-stand-club-3568-p.jpg


Kan m helaas zo snel niet vinden met bewegende koppen, maar deze zet je de pinnen onder je voorvork en dan lift je de voorkant omhoog. Gebeurt er ook niets met je koplamp *D
 
Misschien eens iets betere versie is deze dan:

[afbeelding]

Kan m helaas zo snel niet vinden met bewegende koppen, maar deze zet je de pinnen onder je voorvork en dan lift je de voorkant omhoog. Gebeurt er ook niets met je koplamp *D

:( :( Weer iets voor m'n eindeloze lijstje van dingendieiknogvoordemotorwilkopen...... _O-
 
Ziet er netjes uit, hoezo knipperen ze bij jouw zo snel dan?
Heb omdat ik er ook 4 :X had ontvangen (en nog steeds wacht op m'n replica ledknippers voor achter)rondom ze erin gezet en geen snelheids verschil qua knipperen... :?
Heb je achter de originele knippers of leds? Indien dat laatste zit daar het verschil denk ik :Y

Dank je :)

Achter is nog origineel. Heb wel mini leds liggen met een relai maar het afzagen staat me een beetje tegen dus ben aan het rond zoeken voor een 2de hans origineel kentekenhouder zodat ik die kan (ver)zagen ;)
 
Is dit ook geschikt voor winterstalling?

Mijn schuurtje is 2.90 diep en wil de GSR natuurlijk zo strak mogelijk tegen de muur zetten. Vandaar dat ik hieraan zit te denken.
 
Is dit ook geschikt voor winterstalling?

Mijn schuurtje is 2.90 diep en wil de GSR natuurlijk zo strak mogelijk tegen de muur zetten. Vandaar dat ik hieraan zit te denken.

Heb het nog nooit in het echt gezien dus durf er niet over te oordelen.
Als je vloer vlak is, dus geen naden, drempels oid, dan zou het handig kunnen zijn. Ik mag verwachten dat het goed stevig is gemaakt om het gewicht te kunnen liften.
Het frame van de motor moet het verder wel gewoon aankunnen.
 
Is dit ook geschikt voor winterstalling?

Mijn schuurtje is 2.90 diep en wil de GSR natuurlijk zo strak mogelijk tegen de muur zetten. Vandaar dat ik hieraan zit te denken.

Daar staat ook gewoon een GSR op jah :P
Lijkt mij ook wel gaaf, alleen kost nogal wat helaas.
Ik denk dat ik gewoon voor de paddock voor ga :)

Zijl eronder met daaroverheen vloerbedekking, dan hoes erover heen
zodat hij goed blijft en dan mooi op paddockstand voor en achter :)
Maar eerst moet hij nog gewassen worden en de olie nog vervangen
+ het filter. Maarjah, moet het eerst beetje redelijk weer worden zodat ik kan rijden :(
 
Heb twee linker handen en wil daarmee olie + filter vervangen maar heb geen idee waar ik moet beginnen. Ja okay, olie + filter kopen. Maar is er iemand die mij daarna op weg kan helpen? Heb zelfs geen idee waar het filter zit :$

@Roeleey, heb jij misschien nog tips? }) (Ok ok, ik zal na deze ophouden *D )

Edit:
Ben even wezen rond pluizen in oudere delen en denk dat dit mijn bestelling wordt:

Motorolie

Oliefilter

Luchtfilter

Aftapplug

Acculader

Mocht ik ergens een fout maken dan hoor ik het natuurlijk graag. Bevestigingen zijn natuurlijk ook altijd welkom :)

Nog een aansluitend vraagje, verkoper tipte om er een flesje injectie reiniger in te doen voor de winterstalling. Wat zijn jullie ervaringen/meningen hierover?
 
Laatst bewerkt:
:$ Sorry...


:+ Wel even op zoek gaan naar n versie met beweegbare koppen, dus in breedte verstelbaar, kantelbaar hoeft dan weer niet :)
Die hebbik *O*

Nouja, het is een set die of de achterkant optilt via bobbins / lepels - of de voorkant optilt met zo'n kantelend systeem. Van MFer overgenomen voor 25euro. :}
 
Heb twee linker handen en wil daarmee olie + filter vervangen maar heb geen idee waar ik moet beginnen. Ja okay, olie + filter kopen. Maar is er iemand die mij daarna op weg kan helpen? Heb zelfs geen idee waar het filter zit :$

@Roeleey, heb jij misschien nog tips? }) (Ok ok, ik zal na deze ophouden *D )

Edit:
Ben even wezen rond pluizen in oudere delen en denk dat dit mijn bestelling wordt:

Motorolie

Oliefilter

Luchtfilter

Aftapplug

Acculader

Mocht ik ergens een fout maken dan hoor ik het natuurlijk graag. Bevestigingen zijn natuurlijk ook altijd welkom :)

Nog een aansluitend vraagje, verkoper tipte om er een flesje injectie reiniger in te doen voor de winterstalling. Wat zijn jullie ervaringen/meningen hierover?

Er staat nog een acculader (optimate) op MF te koop. Misschien eerst handig om te kijken of het luchtfilter aan vervanging toe is..zo hard slijten die niet.
 
Thnx voor de tip Kiwi, heb een bod uitgebracht maar aanbieder heeft de lader voor €70,- gekocht terwijl deze nu nieuw voor €55,- te koop is inclusief verzendkosten.

Luchtfilter is beetje vooruitziend op de 18k beurt. Maar visueel is het goed te beoordelen of luchtfilter vervangen moet worden?
 
Luchtfilter hoef je in principe pas bij 24k te vervangen..
Aftapplug(is gewoon een boutje) zit in het midden voor/onder aan je motor.
Zet een bak eronder voor je hem losdraait.
Het oliefilter zit vlak boven de aftapplug, deze losdraaien is het handigst met een speciaal daarvoor gemaakt gereedschap(fietsketting met handvat).
Als alle olie eruit is, klein beetje in de nieuwe filter doen en de rubberen ring insmeren met olie. Het filter met de hand vastdraaien is goed. Bij de vuldop (rechts op het blok) de olie bijvullen tot het op het juiste niveau staat.
Vervolgens motor paar minuutjes stationair laten draaien, paar minuutjes wachten en indien nodig olie bijvullen.
En natuurlijk wel de goede olie gebruiken :P
 
Thnx voor de tip Kiwi, heb een bod uitgebracht maar aanbieder heeft de lader voor €70,- gekocht terwijl deze nu nieuw voor €55,- te koop is inclusief verzendkosten.

Luchtfilter is beetje vooruitziend op de 18k beurt. Maar visueel is het goed te beoordelen of luchtfilter vervangen moet worden?

Luchtfilter kan bij de tussentijdse beurten ook even met perslucht uitblazen mocht je dit hebben. Of zit ik ernaast? Moet mijn onderhoud nog even gaan uitzoeken wat ik zelf kan/ga doen.
 
Luchtfilter hoef je in principe pas bij 24k te vervangen..
Aftapplug(is gewoon een boutje) zit in het midden voor/onder aan je motor.
Zet een bak eronder voor je hem losdraait.
Het oliefilter zit vlak boven de aftapplug, deze losdraaien is het handigst met een speciaal daarvoor gemaakt gereedschap(fietsketting met handvat).
Als alle olie eruit is, klein beetje in de nieuwe filter doen en de rubberen ring insmeren met olie. Het filter met de hand vastdraaien is goed. Bij de vuldop (rechts op het blok) de olie bijvullen tot het op het juiste niveau staat.
Vervolgens motor paar minuutjes stationair laten draaien, paar minuutjes wachten en indien nodig olie bijvullen.
En natuurlijk wel de goede olie gebruiken :P

Heu kzou wel voor het bijvullen de aftapplug er weer in draaien :Y :+
En n nieuw koperen ring ertussen friemelen! Niet vergeten!
 
Heu kzou wel voor het bijvullen de aftapplug er weer in draaien :Y :+
En n nieuw koperen ring ertussen friemelen! Niet vergeten!

-O- Inderdaad.... :')
Oh en de motor rechtop zetten tijdens het gehele proces (paddockstand)
Ben even kwijt welke regio je woont (heb je volgens mij wel eens gezegd :$ ) maar als je het liever niet alleen doet kun je altijd even langs fietsen... :Y
Ondanks mijn olieblunder ben ik best wel handig... *D Was zelfs ooit bromfietsmonteur... |(
 
Laatst bewerkt:
:W ff zwaaien hier... zit in Parijs. Toen ik zojuist even over straat aan het rondspanen was hier viel mijn oog op een hele mooie zwarte GSR. Hier hebben ze die dus ook :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan