LOOK WHO'S BACK!!
...
Heb vorige week mijn nieuwe oliefilter en olie binnen gekregen,
denk alleen dat ik die pas volgend voorjaar ga monteren.
Of denken de mensen hier daar anders over en kan ik hem beter
dit jaar nog monteren? Ik ga namelijk niet in de wintermaanden rijden
helaas
...
-----------------------------------------------------------------------------------------
Niet dat het echt zondigen tegen de regels is maar olie en filter vervang je best voor de winterstop.
Na de laatste rit met warm gelopen motor, olie eraf, filter eraf en vervangen.
Staat hij netjes gedurende de winterstop op verse olie en filter klaar om te starten in 't voorjaar.
Oudere gebruikte olie verzuurd en dan staat je motor een x aantal maanden stil in verzuurde gebruikte olie.
Maar zoals ik al zei, 't is maar een detail waar je niet veel verkeerd mee doet als je 't niet zo doet.
Ik stal die van mij altijd op de volgende manier :
- Een goede wasbeurt en droog maken
- Een laatste kleine rustige rit om niet teveel nieuwe lijken te verzamelen en 't laatste
water waar je niet bij kan eruit te krijgen.
- Thuisgekomen nogmaals met een zeemvel erover
- Olie en filter verversen
- Accu eruit
- Benzinetank tot aan de vulrand vol
- Beide wielen van de grond (indien niet mogelijk, extra druk op ~0.5bar)
- ketting goed ingevet
- Volledig inspuiten met siliconspray. Goed tegen ‘t vuil (stof) houd de rubbers en leidingen soepel (minder snel gekrakeleerde of gescheurde leidingen) beschermlaag tegen vocht op de electr. Contacten en stekkers
- En niet te vergeten een slaapwelzoen
- De accu hang ik eens in de maand een dag of twee aan de druppelaar
Ik doe er zelf geen ademend doek over, want beide motoren staan in mijn werkhuis gestald dat enkel verwarmd is als ik er aanwezig ben.
Elke keer als ik de koude werkplaats verwarm heb je in ‘t begin altijd wel wat condens van die koude lucht die opnieuw verwarmd wordt en dat kruipt uiteindelijk toch maar onder dat doek en de siliconspray geeft voor mij meer voordelen dan een doek.
‘T is allemaal wel een beetje werk en voor velen teveel van ‘t goede maar mijn X11 is ondertussen al 13 jaar oud en dat is enkel te zien op de papieren.
Voor de rest kan die best naast de gsr gaan staan, dewelke maar 4 jaar oud is en geen mens die kan zien welke de oudste is.
Tank volhouden en af en toe een ritje kom je de winter ook wel door. Wel pas rijden als de weg zoutvrij is.
Eerste toertocht en meteen eerste snelheidsboete, €510
Zal voorlopig ook meteen de laatste toertocht zijn. Nu alleen nog woon-werk rijden en heul erg op de teller letten.
LOOK WHO'S BACK!!
blablabla
\LOOK WHO'S BACK!!
...
Heb vorige week mijn nieuwe oliefilter en olie binnen gekregen,
denk alleen dat ik die pas volgend voorjaar ga monteren.
Of denken de mensen hier daar anders over en kan ik hem beter
dit jaar nog monteren? Ik ga namelijk niet in de wintermaanden rijden
helaas
...
-----------------------------------------------------------------------------------------
Niet dat het echt zondigen tegen de regels is maar olie en filter vervang je best voor de winterstop.
Na de laatste rit met warm gelopen motor, olie eraf, filter eraf en vervangen.
Staat hij netjes gedurende de winterstop op verse olie en filter klaar om te starten in 't voorjaar.
Oudere gebruikte olie verzuurd en dan staat je motor een x aantal maanden stil in verzuurde gebruikte olie.
Maar zoals ik al zei, 't is maar een detail waar je niet veel verkeerd mee doet als je 't niet zo doet.
Ik stal die van mij altijd op de volgende manier :
- Een goede wasbeurt en droog maken
- Een laatste kleine rustige rit om niet teveel nieuwe lijken te verzamelen en 't laatste
water waar je niet bij kan eruit te krijgen.
- Thuisgekomen nogmaals met een zeemvel erover
- Olie en filter verversen
- Accu eruit
- Benzinetank tot aan de vulrand vol
- Beide wielen van de grond (indien niet mogelijk, extra druk op ~0.5bar)
- ketting goed ingevet
- Volledig inspuiten met siliconspray. Goed tegen ‘t vuil (stof) houd de rubbers en leidingen soepel (minder snel gekrakeleerde of gescheurde leidingen) beschermlaag tegen vocht op de electr. Contacten en stekkers
- En niet te vergeten een slaapwelzoen
- De accu hang ik eens in de maand een dag of twee aan de druppelaar
Ik doe er zelf geen ademend doek over, want beide motoren staan in mijn werkhuis gestald dat enkel verwarmd is als ik er aanwezig ben.
Elke keer als ik de koude werkplaats verwarm heb je in ‘t begin altijd wel wat condens van die koude lucht die opnieuw verwarmd wordt en dat kruipt uiteindelijk toch maar onder dat doek en de siliconspray geeft voor mij meer voordelen dan een doek.
‘T is allemaal wel een beetje werk en voor velen teveel van ‘t goede maar mijn X11 is ondertussen al 13 jaar oud en dat is enkel te zien op de papieren.
Voor de rest kan die best naast de gsr gaan staan, dewelke maar 4 jaar oud is en geen mens die kan zien welke de oudste is.
Thanks voor de tips :D
Heb een paddockstand voor achter en het is dus aan te raden om die voor voor ook aan te schaffen?
~LOOK WHO'S BACK!!
blablabla
Ha die Kwark, welkom terug
Bevalt de nieuwe stek een beetje?[/quote
Jah zkrs, bevalt me prima
Soms moet ik nog wel wat meer opruimen enzo haha, maar dat komt vanzelf wel
Hmm.. Dat is een puntje, Kiwi. Motor laten draaien in de winter, dat schijnt heel slecht te zijn, kun je hem beter stil houden. Of het moet zo zijn dat je er ook een stuk mee gaat rijden. Laat je hem enkel onbelast een tijdje draaien, schijn je condensvorming in het blok te kunnen krijgen, en dus ook oxidatie. Mij hebben ze altijd verteld: Rij je niet, start hem dan ook niet.
Hmm.. Dat is een puntje, Kiwi. Motor laten draaien in de winter, dat schijnt heel slecht te zijn, kun je hem beter stil houden. Of het moet zo zijn dat je er ook een stuk mee gaat rijden. Laat je hem enkel onbelast een tijdje draaien, schijn je condensvorming in het blok te kunnen krijgen, en dus ook oxidatie. Mij hebben ze altijd verteld: Rij je niet, start hem dan ook niet.
Natuurlijk dan ook een stukje mee rijden...dan maar even doorbijten qua kouHmm.. Dat is een puntje, Kiwi. Motor laten draaien in de winter, dat schijnt heel slecht te zijn, kun je hem beter stil houden. Of het moet zo zijn dat je er ook een stuk mee gaat rijden. Laat je hem enkel onbelast een tijdje draaien, schijn je condensvorming in het blok te kunnen krijgen, en dus ook oxidatie. Mij hebben ze altijd verteld: Rij je niet, start hem dan ook niet.
Oh mijn GSR vermaakt zich wel denk ik. Hoewel hij niet enorm veel op de weg komt, dit seizoen zo'n 3500km. Hoeft ook niet, is puur hobbyOh, dan is het goed... Ik zou niet willen dat het niet goed zou gaan met jouw GSR... :D
Balen Man.Eerste toertocht en meteen eerste snelheidsboete, €510
Zal voorlopig ook meteen de laatste toertocht zijn. Nu alleen nog woon-werk rijden en heul erg op de teller letten.
Balen van de boete, kan een keer gebeuren. Merk het zelf ook dat ik vaak in het gezelschap ben van andere rijders die veel harder rijden dan mij. Hoe lullig het ook is, ben ik ook meerdere malen tijdens een rit maar vertrokken.@CorvetteFreak, bijna 50 te hard binnen bebouwde komTocht ging meteen al hard. Voor mij soms te hard en dan liet ik als achterste (Misschien verkeerde plek) de andere 2 gaan en reed ik het gat later dicht. Zo ging het ook met inhalen. De andere twee konden sneller inhalen en zelf ben ik als rookie een beetje afwachtend tot ik zeker kan dus regelmatig moest er een gaatje dicht gereden worden en helaas heb ik dat ook langs een flitspaal gedaan :@ De andere 2 zijn ook geflitst maar reden +/- 15 km te hard. Helaas heeft niemand de flits gezien, misschien was het wel een digitale paal.
@CorvetteFreak, bijna 50 te hard binnen bebouwde komTocht ging meteen al hard. Voor mij soms te hard en dan liet ik als achterste (Misschien verkeerde plek) de andere 2 gaan en reed ik het gat later dicht. Zo ging het ook met inhalen. De andere twee konden sneller inhalen en zelf ben ik als rookie een beetje afwachtend tot ik zeker kan dus regelmatig moest er een gaatje dicht gereden worden en helaas heb ik dat ook langs een flitspaal gedaan :@ De andere 2 zijn ook geflitst maar reden +/- 15 km te hard. Helaas heeft niemand de flits gezien, misschien was het wel een digitale paal.
@Kwark89, welcome back!
Idd, "zunde" maar een staandehouding had waarschijnlijk iets anders opgeleverd. Het was een moment opname van het dicht rijden van het gaatje. Mogelijk te kort om een juiste meting te kunnen doen. Maar dan nog "OvJ bepaald de hoogte van de boete".
@HinkZk: f0000k, dat is zuur! Misschien een hele HELE zware leerles, maar je wilt niet weten hoe vaak ik het gas opentrek en dan kort daarna het alweer bezuur omdat ik niet zeker ben of de po-po zich ergens verschanst heeft.
@Kwark: Welkom terug kerel! We hebben je al gemist en op een gegeven moment dachten sommigen dat je er weer was, maar bleek vals alarmLees maar terug als je de moeite wilt doen.
Verder gaat mijn kleine stemmetje steeds harder roepen dat de GSR eruit moet. Even voorop gesteld dat ik het een onwijs leuke motor vind, maar ik heb er niet veel van genoten, nauwelijks 3k gereden dit jaar. En er mankeert helemaal niks aan, alleen wil ik gewoon watanders.
Als iewegis, rustig rondkijken voor een leukeall-road, als het budget meezit eenTiger 800.In de tussentijd kan ik me prima vermaken op pruttelplofje.
zo, ik heb het maar even voor je aan gepast.
ik maak me wel zorgen om je hoor, stemmetjes en zo zijn vaak niet goed maar daar is goede hulpe voor te vinden tegenwoordig!
zelf raad ik je klankschaalen tirapie aan met een kopje grasplaggen thee, dan kom je weer tot rust.
ga maar even lekker ziten dan komt het allemaal goed, adem maar goed diep in en uit dan belt nemo even de mannen met het witte busje enven voor je.
GR NEMO!