Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Suzuki GSR *deel 10*

Status
Niet open voor verdere reacties.
~
 
Tank volhouden en af en toe een ritje kom je de winter ook wel door. Wel pas rijden als de weg zoutvrij is.

Of gewoon wassen
Na de winter altijd een beetje roestvorming op de ketting....Doekje met lampolie eroverheen en weer als nieuw Eigenlijk rijdt ik alleen niet bij hevige sneeuw of ijzel. Motor kan daar prima tegen hoor, zolang je de boel maar regelmatig schoonhoud zodat het zout niet in kan gaan werken.
 
Eerste toertocht en meteen eerste snelheidsboete, €510
Zal voorlopig ook meteen de laatste toertocht zijn. Nu alleen nog woon-werk rijden en heul erg op de teller letten.

Das balen man... Hoop dat de tocht dan op z'n minst leuk was.
 
 
Is niet echt noodzakelijk.
Dat beetje extra druk en af en toe 't voorwiel iets doortrekken dat het niet op dezelfde plaats belast blijft gedurende de wintermaanden werkt evengoed.
Zelfs al laat je hem staan zal het wel goed komen. Uiteindelijk slijten je banden sneller dan dat ze vervormen
Maar ja ik hang nu éénmaal graag de perfectionist uit.
 
Die van mij staat bij ons in de werkplaats. Onder een hoes dat wel maar verder doe ik niet zo veel.
 
Mijne staat in het rollende schuurtje in de tuin.

-Op een paddockstand achter
-Stuurslot
-ART4 ABUS Sledg schijfremslot door voorwiel
-ART3 ABUS kettingslot door achterwiel
-ART3 Oxford Boss schijfremslot om het schuurtje om slot te zetten (was nog een hangslot nodig en had deze nog liggen)
-tuindeur op slot

Accu gaat er niet uit. Laat gewoon de motor een paar keer draaien, ook in de winter.
 
Hmm.. Dat is een puntje, Kiwi. Motor laten draaien in de winter, dat schijnt heel slecht te zijn, kun je hem beter stil houden. Of het moet zo zijn dat je er ook een stuk mee gaat rijden. Laat je hem enkel onbelast een tijdje draaien, schijn je condensvorming in het blok te kunnen krijgen, en dus ook oxidatie. Mij hebben ze altijd verteld: Rij je niet, start hem dan ook niet.
 

Klopt als n bus Op de langere duur zeker schadelijk voor je motor. Beter je accu eruit halen en 1 keer in de maand er even 2 dagen aan hangen, is meer dan zat!

Ik denk pas weer aan die accu het laatste weekend voor ik wil gaan rijden, is ie dood moet ik n nieuwe scoren
 
Laatst bewerkt:

Inderdaad de nummer 1 op het lijstje…“Wat niet te doen tijdens de winterstop”

Moet je maar is aan Mr. Google vragen wat hij je kan vertellen over Oil sludge

Of nog beter hier Cobus-Jan in "Sludge-/maynaisevorming"
 
Natuurlijk dan ook een stukje mee rijden...dan maar even doorbijten qua kou

En vele korte stukjes rijden heb ik ook gemerkt bij mijn 2e auto (had er nog een Corsa naast) die voornamelijk hele korte stukjes reed (supermarkt enzo). Daar zat een hele laag gele drab in het blok, vanuit de olie-vuldop gezien.

Daarnaast hangt het rij niet/start niet verhaal volgens mij ook af van het type motor. Waterkoeling met geforceerde koeling kan zichzelf stilstaand beter redden dan bijvoorbeeld een GS500e, die het van enkel rijwind moet hebben.
 
Oh, dan is het goed... Ik zou niet willen dat het niet goed zou gaan met jouw GSR... :D
 
@CorvetteFreak, bijna 50 te hard binnen bebouwde kom Tocht ging meteen al hard. Voor mij soms te hard en dan liet ik als achterste (Misschien verkeerde plek) de andere 2 gaan en reed ik het gat later dicht. Zo ging het ook met inhalen. De andere twee konden sneller inhalen en zelf ben ik als rookie een beetje afwachtend tot ik zeker kan dus regelmatig moest er een gaatje dicht gereden worden en helaas heb ik dat ook langs een flitspaal gedaan :@ De andere 2 zijn ook geflitst maar reden +/- 15 km te hard. Helaas heeft niemand de flits gezien, misschien was het wel een digitale paal.

@Kwark89, welcome back!
Idd, "zunde" maar een staandehouding had waarschijnlijk iets anders opgeleverd. Het was een moment opname van het dicht rijden van het gaatje. Mogelijk te kort om een juiste meting te kunnen doen. Maar dan nog "OvJ bepaald de hoogte van de boete".
 
Oh, dan is het goed... Ik zou niet willen dat het niet goed zou gaan met jouw GSR... :D
Oh mijn GSR vermaakt zich wel denk ik. Hoewel hij niet enorm veel op de weg komt, dit seizoen zo'n 3500km. Hoeft ook niet, is puur hobby

Qua onderhoud verwen ik mijn motoren meestal veel te veel. De vorige kreeg iedere 2000km een oliewissel+filter+bougies. Klinkt als geldverspilling maar was helaas noodzakelijk gezien de staat waarin ik hem kocht.
 
Eerste toertocht en meteen eerste snelheidsboete, €510
Zal voorlopig ook meteen de laatste toertocht zijn. Nu alleen nog woon-werk rijden en heul erg op de teller letten.
Balen Man.

Even op Flitsservice.nl een account aanmaken en daar hulp vragen. Iig de gegevens WOBben, misschien is er iets verlopen (ijkcertificaat, aanstelling ambtenaar of FIP lijst). Niet geschoten is altijd mis.
 
Balen van de boete, kan een keer gebeuren. Merk het zelf ook dat ik vaak in het gezelschap ben van andere rijders die veel harder rijden dan mij. Hoe lullig het ook is, ben ik ook meerdere malen tijdens een rit maar vertrokken.

Komt deels door mijn eigen ervaring/weerstand tegen het wegglijden van het voorwiel (grind, gladheid), wat ik ten alle tijden wil voorkomen. Ben door de jaren heen (te) voorzichtiger geworden. Wil begin volgend jaar ook eens met de GSR een voortgezette rij-opleiding volgen. Doe ik iedere 2 jaar ongeveer. En dan bedoel ik niet het circuit op

En deels doordat ik het gevoel heb alsof de rijders om mij heen soms écht andere definities hebben van veiligheid en (RBW-)verantwoord. Vond het reuze gezellig met de GSRen, maar toen de club ruim boven de 200km/h reed op een 50 weg + spookrijden + meerderen uit de bocht vlogen + door militaire controle vriendelijk verzocht worden om direct op te rotten..werd er aan MIJ gevraagd of het wel goed met mij ging, omdat ik 'slechts' 100km/h reed op die weg. En dit was enkel een korte sprint op die zeer brede/veilige weg, maar ik zie ook regelmatig andere rijders overal zo rijden.

Ieder voor zich natuurlijk, ik laat mij ook wel eens gaan met een sprintje
 
Laatst bewerkt:


Balen man
Moet zeggen dat het rijden in groepen het ook makkelijker maakt om te hard te rijden. Zeker als je achterin rijdt. Ik ben zelf ook wat rustiger met rijden en moet dan wat meer gassen om bij te komen met de groep. Als de kop dan niet af en toe even wacht....dan moet je snel flink te hard rijden om bij te komen.

Voor iedereen een reminder dat je als het voor je gevoel te hard gaat dan maar de groep kwijt moet raken. Afgelopen weekend met een groepje de eifel ingegaan. De anderen kennen de wegen beter, rijden langer, hebben meer lef, feeling met de bike etc etc. Ik heb veel geleerd maar ook dat ik niet harder wil rijden dan ik kan en wil.

Blijft wel erg klote..sterkte nogmaals
 
@ Bar-E

ik zet mijn motor altijd in de schuur in de winter (niet verwarmd), hij staat wel op de padockstand en voor in een wielklem.

ik was de motor wel altijd goed voor ik hem weg zet, en belangrijk is het goed droog maken (heb zelfs een compressor en als ik hem moerlijk droog krijg ben ik niet bang deze te gebruiken ).
ook tank ik hem tot de nog toe af 9al zit er 5% bio troep in de euro 95, en wat ik hier nog niet heb gehoord maar wat ik zeer aanraad wegen ervaring (goed en slecht) is forté!
forté giet je in de tank en voorkomt dat de brandstof vergomd, geloof me dit betaald zich terug .
veder heb ik een optimate 4 die het betere accu laad werk doet (niet constand er aan maar zo als eerder genoemd een paardagen in de maand).
natuurlijk de ketting (goed) in het vet en al dat soort zaken.

ik gebruik geen cilicone of wat dan ook omdat ik dat echt niet nodig vind, maar daar heeft ieder zo zijn eigen ervaringen mee, en als de remleidingen oud zijn (4 jaar) vervang ik ze toch voor staal).
ik gebruik ook geen hoes of zo maar wel een stuk of 4 sloten .

en het onderhoud doe ik bij voorkeur aan het begin van het sezoen, dan is alles weer lekker fris en conteroleer ik ook alles dat is een goede start van het motorjaar !


GR NEMO!
 
I was seeing double this afternoon!

Ik zag een GSR600 met een dame rijden en werd kort daarna ingehaald door een tweede. Ik meen dat de laatste een heer was. Beiden gingen van de A1 de A6 op en gingen er op 1 van de afritten van Almere eraf.


Edit: Foto is k*t, in de snelligheid niet ingezoomd en de foto is een uitsnede van het origineel.
 
Laatst bewerkt:
@HinkZk: f0000k, dat is zuur! Misschien een hele HELE zware leerles, maar je wilt niet weten hoe vaak ik het gas opentrek en dan kort daarna het alweer bezuur omdat ik niet zeker ben of de po-po zich ergens verschanst heeft.

@Kwark: Welkom terug kerel! We hebben je al gemist en op een gegeven moment dachten sommigen dat je er weer was, maar bleek vals alarm Lees maar terug als je de moeite wilt doen.




Verder gaat mijn kleine stemmetje steeds harder roepen dat de GSR eruit moet. Even voorop gesteld dat ik het een onwijs leuke motor vind, maar ik heb er niet veel van genoten, nauwelijks 3k gereden dit jaar. En er mankeert helemaal niks aan, alleen wil ik gewoon wat anders.
Als ie weg is, rustig rondkijken voor een leuke all-road, als het budget meezit een Tiger 800. In de tussentijd kan ik me prima vermaken op pruttelplofje.
 


zo, ik heb het maar even voor je aan gepast.
ik maak me wel zorgen om je hoor, stemmetjes en zo zijn vaak niet goed maar daar is goede hulpe voor te vinden tegenwoordig!
zelf raad ik je klankschaalen tirapie aan met een kopje grasplaggen thee, dan kom je weer tot rust .
ga maar even lekker ziten dan komt het allemaal goed, adem maar goed diep in en uit dan belt nemo even de mannen met het witte busje enven voor je.


GR NEMO!
 
KWARK!!!!!!!!

welkom terug jong, das ff geleden!
is je huisje lekker stak geworden en is alles nu af?
als dat zo is dan lieg je want geloof mij het is nooit helemaal af , ik woon nu 3 jaar samen en het is ook nog niet af .
maar als je niet rijd in de winter is daar nog wel tijd voor
 
Winterstop is als ik het zo allemaal lees maar een hoop gedoe....
Doe wel de voering in m'n pak als het wat kouder wordt
 
Laatst bewerkt:

 
Status
Niet open voor verdere reacties.