Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Suzuki GS500 topic #7

Status
Niet open voor verdere reacties.
De 'dicht stand' (die je alleen nodig hebt bij sleutelen) zit onder de tank geplakt bij het hoofd benzinekraantje, het kraantje met de drie standen gewoon altijd op 'on' laten staan.
 
nope, alleen alsie niet wil starten daarna even de carbs aftappen, dan op pri zetten en de fiets wat heen en weer schudden om de carbs weer vol te laten lopen. maar wil je hem nou nog op winterstalling zetten?

marspek bedankt, ik zal hem eens een mailtje sturen
 
Laatst bewerkt:
is het geen probleem dan dat ik em op 'on' laat staan als ie een maandtje of 2 stil staat?

Er loopt geen benzine als je motor niet loopt (tenzij hij in PRI staat).
Benzine word pas aangezogen als de motor draait omdat er een vacuüm-membraan op zit.
 
Basta heeft gaaf nieuws:

Vandaag eerste officiële MF spot :D

Pietjepuk96 in "[Centraal] MF'(st)er gespot, post het hi..."

Ik stond te wachten om op die weg in te voegen, en ik zag in mijn spiegel dat hij met zijn telefoon bezig was, leek op foto maken, of hele vreemde manier sms lezen , vrijwel direct dacht ik aan mijn MF sticker die er sinds 2 weken op zit, en ja hoor 1 minuut later staat hij naast me en draait zijn raampje open en roept enthousiast "GESPOT :D", dus ik steek mijn duim op en roep: "dan check ik het vanaaf op het forum! :D"

Geeft wel een vet verbroederend gevoel
Zo nu gaat ik is ff slapen, morgen weer om 7 uur werken

ciaoo
 


Gefeliciteerd met de spot

En werk ze straks
 
Gefeliciteerd met je spot Basta

Ik heb eerst 3/4 jaar rondgereden met zo'n stickers voordat ik werd gespot. Maar de laatste tijd gaat het hard bij mij
 
Mij willen ze ook maar niet spotten

Maar over hard gesproken, met topic #7 gaat het ook hard
op deze manier hebben we voor de meeting deel 8 al half gevuld
 
Laatst bewerkt:
maar ik had een vraagje he ik las hier wat over de pri functie maar wat betekend het nou eigenlijk ?
greetz
 
maar ik had een vraagje he ik las hier wat over de pri functie maar wat betekend het nou eigenlijk ?
greetz

Pri staat voor Prime, wat engels is voor "vlotteren" wat weer inhoud dat je met een pennetje de vlotters naar beneden duwt zodat er verse benzine de carbs doorspoelt, Pri doet ook zoiets, in de Res en On stand zijn de meeste benzinekranen door een vacuumgestuurde klep afgesloten, de Pri stand omzeilt die blokkade en laat de benzine vrijelijk stromen...

Dus nooit op Pri zetten als dat niet echt nodig is, want je tank loopt zo leeg naar je carter, en als je pech hebt stroomt dat niet over en merk je het pas als je blok vastloopt omdat hij niet met olie maar benzine gesmeerd word...

BRON

Dat over dat "niet op PRI zetten als het niet nodig is" is alleen van toepassing als je je fiets weer stil laat staan. Zet dan de benzinekraan voor de zekerheid op ON of OFF.
 


je tank loopt leeg in je carter ?

het enige wat de pri stand doet is de vacuum-klep omzeilen...
 

Je praat een beetje poep nu dre...
 
KUTKUTKUTKUT ...
Ik had mijn spatbord nog niet vastgemaakt en gewoon op mijn voorwiel gelegd. Ik wou daarnet een klein ritje maken in de garage. Mat gevolg dat mijn spatbord opeens loskwam en onder de moto belandde. Resultaat is dat er diepe krassen op staan ... weeral een stomme kost door mijn lompheid
 


Het enige wat zou kunnen gebeuren is dat je carbs overlopen maar dat merk je snel genoeg
 
Zo, knipperlichtjes zijn vervangen,
Heb er 4 van deze op gezet:


Wat een geklooi met het loskrijgen was het bij mij zeg. 2 van de 4 zaten echt muurvast, heb speciaal een waterpomptang gekocht om ze vast te kunnen houden.
Daarna de 4 nieuwe d'r in, en er achter komen dat er bij 1 van de 4 net 5 - 10 cm te weinig draad is om de originele aansluit-stekkertjes te halen.
Dus naar Halfords, draad en van die stekkertjes kopen, ik elkaar knijpen en lijmen want ik heb geen soldeerbout
Toch wel dik 4 uur bezig geweest in totaal, tijd zat vooral in het er af halen van 1 van de 4, kan je raden welke ?!

ja het is de onderste ja

Voorkant:


Achterkant:


is op zich te doen, als de kabels lang genoeg waren geweest en ze niet zo verdomd vast hadden gezeten was het binnen 20 minuten gebeurt !
 
Laatst bewerkt:
~Frant!c schreef op 31 maart 2007 @ 17:02

is op zich te doen, als de kabels lang genoeg waren geweest en ze niet zo verdomd vast hadden gezeten was het binnen 20 minuten gebeurt !


Mooie knippers hoor, ik heb er een jaartje geleden ook andere op gezet.
En natuurlijk waren de kabels ook te kort.
Ik heb ze toen met soldeer en krimpkous wat langer gemaakt.

Hoop dat ik dinsdag me motor op kan halen, maar nu blijkt dat er toch een vaag geluidje in het blok zit.
Net een afspraak gemaakt om 26 april voor een dynojet setje en k&n luchtfilters te laten monteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.