De 'dicht stand' (die je alleen nodig hebt bij sleutelen) zit onder de tank geplakt bij het hoofd benzinekraantje, het kraantje met de drie standen gewoon altijd op 'on' laten staan.Ik heb een vraagje. ik heb vandaag een GS500e aangeschaft uit 93:D en ik zit met een probleempje met de benzinekraan..
ik kan hem op PRI zetten(naar boven) en die gebruik je normaal niet. als ik een kwart slag naar links draai staat ie op res(reserve neem ik aan?) en nog een slag op on(gewoon open dus??) zit dus geen dichtstand op ofwat.. dus altijd open laten staan of?
is het geen probleem dan dat ik em op 'on' laat staan als ie een maandtje of 2 stil staat?
ik ben tevens op zoek naar een service manual als iemand hem heeft liggen
Basta heeft gaaf nieuws:
Vandaag eerste officiële MF spot :D
Pietjepuk96 in "[Centraal] MF'(st)er gespot, post het hi..."
Ik stond te wachten om op die weg in te voegen, en ik zag in mijn spiegel dat hij met zijn telefoon bezig was, leek op foto maken, of hele vreemde manier sms lezen, vrijwel direct dacht ik aan mijn MF sticker die er sinds 2 weken op zit, en ja hoor 1 minuut later staat hij naast me en draait zijn raampje open en roept enthousiast "GESPOT :D", dus ik steek mijn duim op en roep: "dan check ik het vanaaf op het forum! :D"
Geeft wel een vet verbroederend gevoel
Zo nu gaat ik is ff slapen, morgen weer om 7 uur werken
ciaoo
maar ik had een vraagje he ik las hier wat over de pri functie maar wat betekend het nou eigenlijk ?
greetz
Pri staat voor Prime, wat engels is voor "vlotteren" wat weer inhoud dat je met een pennetje de vlotters naar beneden duwt zodat er verse benzine de carbs doorspoelt, Pri doet ook zoiets, in de Res en On stand zijn de meeste benzinekranen door een vacuumgestuurde klep afgesloten, de Pri stand omzeilt die blokkade en laat de benzine vrijelijk stromen...
Dus nooit op Pri zetten als dat niet echt nodig is, want je tank loopt zo leeg naar je carter, en als je pech hebt stroomt dat niet over en merk je het pas als je blok vastloopt omdat hij niet met olie maar benzine gesmeerd word...
BRON
Dat over dat "niet op PRI zetten als het niet nodig is" is alleen van toepassing als je je fiets weer stil laat staan. Zet dan de benzinekraan voor de zekerheid op ON of OFF.
je tank loopt leeg in je carter ?
het enige wat de pri stand doet is de vacuum-klep omzeilen...
Pri staat voor Prime, wat engels is voor "vlotteren" wat weer inhoud dat je met een pennetje de vlotters naar beneden duwt zodat er verse benzine de carbs doorspoelt, Pri doet ook zoiets, in de Res en On stand zijn de meeste benzinekranen door een vacuumgestuurde klep afgesloten, de Pri stand omzeilt die blokkade en laat de benzine vrijelijk stromen...
Dus nooit op Pri zetten als dat niet echt nodig is, want je tank loopt zo leeg naar je carter, en als je pech hebt stroomt dat niet over en merk je het pas als je blok vastloopt omdat hij niet met olie maar benzine gesmeerd word...
BRON
Dat over dat "niet op PRI zetten als het niet nodig is" is alleen van toepassing als je je fiets weer stil laat staan. Zet dan de benzinekraan voor de zekerheid op ON of OFF.
Je praat een beetje poep nu dre...
~Frant!c schreef op 31 maart 2007 @ 17:02
is op zich te doen, als de kabels lang genoeg waren geweest en ze niet zo verdomd vast hadden gezeten was het binnen 20 minuten gebeurt !