Suzuki GS500 topic #7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een vraagje. ik heb vandaag een GS500e aangeschaft uit 93:D en ik zit met een probleempje met de benzinekraan..

ik kan hem op PRI zetten(naar boven) en die gebruik je normaal niet. als ik een kwart slag naar links draai staat ie op res(reserve neem ik aan?) en nog een slag op on(gewoon open dus??) zit dus geen dichtstand op ofwat.. dus altijd open laten staan of?
De 'dicht stand' (die je alleen nodig hebt bij sleutelen) zit onder de tank geplakt bij het hoofd benzinekraantje, het kraantje met de drie standen gewoon altijd op 'on' laten staan.
 
nope, alleen alsie niet wil starten daarna even de carbs aftappen, dan op pri zetten en de fiets wat heen en weer schudden om de carbs weer vol te laten lopen. maar wil je hem nou nog op winterstalling zetten? :?

marspek bedankt, ik zal hem eens een mailtje sturen :)
 
Laatst bewerkt:
Basta heeft gaaf nieuws:

Vandaag eerste officiële MF spot :D

Pietjepuk96 in "[Centraal] MF'(st)er gespot, post het hi..."

Ik stond te wachten om op die weg in te voegen, en ik zag in mijn spiegel dat hij met zijn telefoon bezig was, leek op foto maken, of hele vreemde manier sms lezen :9, vrijwel direct dacht ik aan mijn MF sticker die er sinds 2 weken op zit, en ja hoor 1 minuut later staat hij naast me en draait zijn raampje open en roept enthousiast "GESPOT :D", dus ik steek mijn duim op en roep: "dan check ik het vanaaf op het forum! :D"

Geeft wel een vet verbroederend gevoel 8-)
Zo nu gaat ik is ff slapen, morgen weer om 7 uur werken :(

ciaoo
 
Basta heeft gaaf nieuws:

Vandaag eerste officiële MF spot :D

Pietjepuk96 in "[Centraal] MF'(st)er gespot, post het hi..."

Ik stond te wachten om op die weg in te voegen, en ik zag in mijn spiegel dat hij met zijn telefoon bezig was, leek op foto maken, of hele vreemde manier sms lezen :9, vrijwel direct dacht ik aan mijn MF sticker die er sinds 2 weken op zit, en ja hoor 1 minuut later staat hij naast me en draait zijn raampje open en roept enthousiast "GESPOT :D", dus ik steek mijn duim op en roep: "dan check ik het vanaaf op het forum! :D"

Geeft wel een vet verbroederend gevoel 8-)
Zo nu gaat ik is ff slapen, morgen weer om 7 uur werken :(

ciaoo


Gefeliciteerd met de spot *O*

En werk ze straks -O-
 
Gefeliciteerd met je spot Basta :)

Ik heb eerst 3/4 jaar rondgereden met zo'n stickers voordat ik werd gespot. Maar de laatste tijd gaat het hard bij mij :)
 
Mij willen ze ook maar niet spotten :N

Maar over hard gesproken, met topic #7 gaat het ook hard ;)
op deze manier hebben we voor de meeting deel 8 al half gevuld :P
 
Laatst bewerkt:
maar ik had een vraagje he ik las hier wat over de pri functie maar wat betekend het nou eigenlijk ?
greetz

Pri staat voor Prime, wat engels is voor "vlotteren" wat weer inhoud dat je met een pennetje de vlotters naar beneden duwt zodat er verse benzine de carbs doorspoelt, Pri doet ook zoiets, in de Res en On stand zijn de meeste benzinekranen door een vacuumgestuurde klep afgesloten, de Pri stand omzeilt die blokkade en laat de benzine vrijelijk stromen...

Dus nooit op Pri zetten als dat niet echt nodig is, want je tank loopt zo leeg naar je carter, en als je pech hebt stroomt dat niet over en merk je het pas als je blok vastloopt omdat hij niet met olie maar benzine gesmeerd word...

BRON

Dat over dat "niet op PRI zetten als het niet nodig is" is alleen van toepassing als je je fiets weer stil laat staan. Zet dan de benzinekraan voor de zekerheid op ON of OFF.
 
Pri staat voor Prime, wat engels is voor "vlotteren" wat weer inhoud dat je met een pennetje de vlotters naar beneden duwt zodat er verse benzine de carbs doorspoelt, Pri doet ook zoiets, in de Res en On stand zijn de meeste benzinekranen door een vacuumgestuurde klep afgesloten, de Pri stand omzeilt die blokkade en laat de benzine vrijelijk stromen...

Dus nooit op Pri zetten als dat niet echt nodig is, want je tank loopt zo leeg naar je carter, en als je pech hebt stroomt dat niet over en merk je het pas als je blok vastloopt omdat hij niet met olie maar benzine gesmeerd word...

BRON

Dat over dat "niet op PRI zetten als het niet nodig is" is alleen van toepassing als je je fiets weer stil laat staan. Zet dan de benzinekraan voor de zekerheid op ON of OFF.


je tank loopt leeg in je carter ? :?

het enige wat de pri stand doet is de vacuum-klep omzeilen...
 
Pri staat voor Prime, wat engels is voor "vlotteren" wat weer inhoud dat je met een pennetje de vlotters naar beneden duwt zodat er verse benzine de carbs doorspoelt, Pri doet ook zoiets, in de Res en On stand zijn de meeste benzinekranen door een vacuumgestuurde klep afgesloten, de Pri stand omzeilt die blokkade en laat de benzine vrijelijk stromen...

Dus nooit op Pri zetten als dat niet echt nodig is, want je tank loopt zo leeg naar je carter, en als je pech hebt stroomt dat niet over en merk je het pas als je blok vastloopt omdat hij niet met olie maar benzine gesmeerd word...

BRON

Dat over dat "niet op PRI zetten als het niet nodig is" is alleen van toepassing als je je fiets weer stil laat staan. Zet dan de benzinekraan voor de zekerheid op ON of OFF.

Je praat een beetje poep nu dre... :P
 
KUTKUTKUTKUT ... :(
Ik had mijn spatbord nog niet vastgemaakt en gewoon op mijn voorwiel gelegd. Ik wou daarnet een klein ritje maken in de garage. Mat gevolg dat mijn spatbord opeens loskwam en onder de moto belandde. Resultaat is dat er diepe krassen op staan ... weeral een stomme kost door mijn lompheid |(
 
Zo, knipperlichtjes zijn vervangen,
Heb er 4 van deze op gezet:
10033858_880_FR_07.JPG


Wat een geklooi met het loskrijgen was het bij mij zeg. 2 van de 4 zaten echt muurvast, heb speciaal een waterpomptang gekocht om ze vast te kunnen houden.
Daarna de 4 nieuwe d'r in, en er achter komen dat er bij 1 van de 4 net 5 - 10 cm te weinig draad is om de originele aansluit-stekkertjes te halen.
Dus naar Halfords, draad en van die stekkertjes kopen, ik elkaar knijpen en lijmen want ik heb geen soldeerbout :P
Toch wel dik 4 uur bezig geweest in totaal, tijd zat vooral in het er af halen van 1 van de 4, kan je raden welke ?!
31032007192Small.jpg

ja het is de onderste ja :X

Voorkant:
31032007193Small.jpg


Achterkant:
31032007194Small.jpg


is op zich te doen, als de kabels lang genoeg waren geweest en ze niet zo verdomd vast hadden gezeten was het binnen 20 minuten gebeurt !
 
Laatst bewerkt:
~Frant!c schreef op 31 maart 2007 @ 17:02

is op zich te doen, als de kabels lang genoeg waren geweest en ze niet zo verdomd vast hadden gezeten was het binnen 20 minuten gebeurt !


Mooie knippers hoor, ik heb er een jaartje geleden ook andere op gezet.
En natuurlijk waren de kabels ook te kort.
Ik heb ze toen met soldeer en krimpkous wat langer gemaakt.

Hoop dat ik dinsdag me motor op kan halen, maar nu blijkt dat er toch een vaag geluidje in het blok zit.
Net een afspraak gemaakt om 26 april voor een dynojet setje en k&n luchtfilters te laten monteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan