Suzuki GS500 topic #7

Status
Niet open voor verdere reacties.
John gaat deze week eens kijken naar een GS kuipset, echter zitten er geen bevestigingonderdelen bij, wie weet er hoe dit zit...Kan ik hier zelf een paar beugeltjes voor maken, of zitten de kuipdelen direct tegen de motor met de standaard boutjes?

Er zit trouwens geen koplamp bij...maar ik denk dat daar op een sloperij wel aankom. :)
 
nog een leuk plaatje. :9~
full
 
Ik heb er toevallig vorige week al 1 aan Basta gegeven, helaas :W

Hey, hoe zitten jouw kuipdelen aan je motor vast? heb jij daar een piccie van?
 
Officieel 17 jaja..
Ik heb laatst 260 op reserve gezet -> doorgereden tot 320 (STRESSS) -> 13,47 liter tanken, en er zat toch egt niet veel meer in :N

17 kan ik gewoon niet geloven :9


Same here, _O-

Rij 240 op een tank zonder reserve. (Gewoon redelijk sportieve rijstijl) Zet hem op zijn reserve, rij naar tankstation, tanken... wat schets mijn verbazing... gaat 11 tot 12 liter in.

Rij over het algemeen dus wel iets van 1:21 / 1:22 alleen tankinhoud klopt voor geen meter volgens mij... Of ik moet 5 a 6 liter reserv hebben O-)

Kleine kanttekening: zit een klein deukje in mijn tank aan de linker kant maar om nu te zeggen dat mijn tankcapaciteit daar drastisch door verminderd.... :? :+
 
Ah nog een die op reserve moet na 200 km :) Dus je rijd nog makkelijk 60 km rijden op reserve? blij dat ik dat weet, ik zit er altijd met zwetende handjes op als ie op reserve staat :+

Weet precies hoe je je voelt :)
Dacht een keer handig te zijn door via duitse snelweg naar Limburg te rijden, Ter hoogte van arnhem had ik wel benzine nodig. TOch maar de grens weer terug over omdat ik zeker wist dat ik daar gewoon kon pinnen :P

Sav, ziet er uit als een handig systeem. Ketting smeren is op zich niet zo'n ramp, maar als je je middenbok er af hebt of als je hem iedere dag flink gebruikt is het wel verdomd handig. En minder overdreven dan die ScottOiler en Prooiler systemen.

Bij mij werd ook 1:24 geroepen bij de koop, alleen heb em daarna begrensd, loopt ie niet zuiniger door. iedere keer als ik het ff bereken kom ik bij 1:20 uit. Zijn ook meestal geen snelwegkilometers :D

Moet wel toegeven dat er nooit echt veel benzine in wil, tank meestal met de dagteller op de 130 (mijl, 210 km)
 
Sav, ziet er uit als een handig systeem. Ketting smeren is op zich niet zo'n ramp, maar als je je middenbok er af hebt of als je hem iedere dag flink gebruikt is het wel verdomd handig. En minder overdreven dan die ScottOiler en Prooiler systemen.
Het systeem lijkt mij fool-proof. En als je weet wie er op deze brommer rijdt....

Al die mooie zaken als automatiek dit en automatiek dat.... het enige wat werkelijk automatisch gaat, is het stukgaan......


Het bestellen en afleveren duurde ongeveer 2 weken. Bij het monteren zoals ik hem gemonteerd heb, is de grootste uitdaging het kettingscherm aan de binnenkant schoonmaken. Ik weet nog niet hoe het met bijbestellen van de kettingolie is, de bijgeleverde voorraad moet voldoende zijn voor 15.000 km. Ik zal eens een busje proberen te bestellen bij die jongens.
 
Ik heb er toevallig vorige week al 1 aan Basta gegeven, helaas :W

Hey, hoe zitten jouw kuipdelen aan je motor vast? heb jij daar een piccie van?

ik zal dat wel eens posten. Heb er zelf nog niet echt goed op gelet. Is vastgemaakt aan steunpunten naar ik weet, die niet op de gs500e aanwezig zijn.

Ik zal hem eerst ffie poetse. Is ook al weer een eeuwigheid geleden O-)
 
Heb nu ook eindelijk mijn motor weer terug *D
Meteen maar een stukje gaan rijden, en natuurlijk foto's gemaakt van hoe t er nu uit ziet(voor als er iemand in geïnteresseerd zou zijn)

[afbeelding]
nog een:
[afbeelding]
en nog een:
[afbeelding]
en de laatste:
[afbeelding]



MV mic,


De wereld is heel klein ontdek ik zojuist. Tijdje terug heb ik je zien rijden op de kissel met deze mooie motor en vanaf dat moment heb ik me zitten afvragen hoe ik contact met jou, omdat ik alleen het kenteken had.

Je vraagt je waarschijnlijk af waarom ik in contact zou willen komen, dus laat ik dat eerst uitleggen:

in maart 1999 heb ik mijn motorrijbewijs gehaald en vrij kort daarna deze motor gekocht, voor het (naar achteraf bleek) gruwelijk hoge bedrag van fl. 8250,- bij Motor Centre Landgraaf (aan de Voltastraat).

Twee jaar later heb ik helaas een schuiver gemaakt en de kosten van reparatie werden dusdanig hoog ingeschat dat ik de motor heb verkocht aan het bedrijf Power Bike Solutions (bij MCL om de hoek) voor een bedrag dat vele malen lager lag (fl. 1500,-).

Dit bedrag was uiteraard zo laag mede door het feit dat hij schade had en dat was ik dus uiteraard ook een beetje zelf schuld.

Wat ik me echter heb zitten afvragen sinds ik je heb zien rijden op de kissel, is het volgende:

1. Waar heb je de motor gekocht? Niet lang nadat ik hem verkocht had aan Power Bike Solutions was deze zaak (net als MCL) ineens verdwenen, zonder dat ik wist wat er aan de hand was.

2. Ik las in een van je posts dat jij de motor in december 2005 gekocht hebt. Heb jij een idee wat er van 2001 tot 2005 gebeurd is met de motor?

3. Ik zie dat je in december 2005 je rijbewijs hebt gehaald. Je was toen nog geen 21 jaar en hebt dus de welkbekende beperking op je rijbewijs. Toen ik de GS kocht werd mij verteld dat deze 25kW was en dus geschikt voor mij om op te rijden. Dit staat ook op de kentekenpapier (nog steeds waarschijnlijk), maar toen ik de motor weer verkocht bleek dat deze origineel was en dus niet "maar" 25kW. Ik wil je daarom vragen hoe deze motor aan jou verkocht is en of je kunt controleren/hebt gecontroleerd of deze ook daadwerkelijk maar 25kW is. Indien de motor ook bij jou origineel blijkt te zijn, moet je eens informeren hoe dat op te lossen is om te zorgen dat je daarmee niet in de problemen komt.

4. Tot slot: mag ik vragen wat jij nog betaald hebt voor de aanschaf van deze GS?

Ik hoop dat je deze vragen zou willen beantwoorden. 't Is gewoon omdat ik er benieuwd naar ben, want ik heb de fiets toch twee jaar gereden.
 
Egt hè!

* we wachten in spanning * *O* 8-) :9


:^

Hou dan gelijk je mailbox in de gaten ;)

EDIT: Wat doen de volgende mensen m.b.t. de meeting:

Mensen die (waarschijnlijk) op zondag komen:
Beunhaas86 (ovb; vrijkrijgen voetbal (Gaat lukken :Y ))
Briznokovic (ovb; 2 fact.: vriendin en repareren GS)
Jarno2<---(met broer<--ovb) (Formally known as no2)
MV Agusta (ovb; bezig met opbouw GS)

Gaat mee, weet nog niet wanneer hij komt:
KristianT
Freaky Fries
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er op 24 tankbeurten gemiddeld 13.34 liter ingegooid aan het tankstation. Dat is met een gemiddelde afstand van 257.33 km gereden.

Maximum dat ik ooit heb kunnen tanken was 16.68 liter toen had ik er 351.2 km mee gereden.

Mijne is natuurlijk wel een redelijk jong beestje van 2006, dus zal een iets grotere tank hebben. Naar ik mij heriner is er in mijn tank 5 liter reserve voorzien, dat hadden ze bij suzuki mss wel iets minder ruim moeten bemeten. :P

Wat ik wel merk als de 'naftbak' (nt zevere het is weer een belg, je begrijpt wat ik bedoel...) bijna leeg is en je rijd bergje af/op dat motor soms doet alsof hij teweinig benzine heeft. Ik vraag me af hoe dat zit in de bergen...

Greetz,
 
Laatst bewerkt:
Wat ik wel merk als de 'naftbak' bijna leeg is en je rijd bergje af/op dat motor soms doet alsof hij teweinig benzine heeft. Ik vraag me af hoe dat zit in de bergen...

Greetz,

Waarschijnlijk hetzelfde :Y
 
:^

Hou dan gelijk je mailbox in de gaten ;)

EDIT: Wat doen de volgende mensen m.b.t. de meeting:

Mensen die (waarschijnlijk) op zondag komen:
Beunhaas86 (ovb; vrijkrijgen voetbal (Gaat lukken :Y ))

Count me in :Y

Ik heb het nu een paar keer aangegeven en ze kunnen me de pot op, anders regel ik zelf wel een invaller.
 
Ik heb iedereen die in de OP van het meeting-topic staat een mail gestuurd met meer informatie over de meeting.

Degene die hem niet hebben gehad, willen die mij een mailtje sturen? Dan kan ik hem alsnog naar je versturen.
 
EDIT: Wat doen de volgende mensen m.b.t. de meeting:

Mensen die (waarschijnlijk) op zondag komen:
Beunhaas86 (ovb; vrijkrijgen voetbal (Gaat lukken :Y ))
Briznokovic (ovb; 2 fact.: vriendin en repareren GS)
Jarno2<---(met broer<--ovb) (Formally known as no2)
MV Agusta (ovb; bezig met opbouw GS)

Gaat mee, weet nog niet wanneer hij komt:
KristianT


Komt zondag
Freaky Fries
 
Laatst bewerkt:
EDIT: Wat doen de volgende mensen m.b.t. de meeting:

Mensen die (waarschijnlijk) op zondag komen:
Beunhaas86 (ovb; vrijkrijgen voetbal (Gaat lukken :Y ))
Briznokovic (ovb; 2 fact.: vriendin en repareren GS)
Jarno2<---(met broer<--ovb) (Formally known as no2)
MV Agusta (ovb; bezig met opbouw GS)

Gaat mee, weet nog niet wanneer hij komt:
KristianT


Komt zondag
Freaky Fries

*O*

Ik zet je onder zondag :Y
 
MV mic,


De wereld is heel klein ontdek ik zojuist. Tijdje terug heb ik je zien rijden op de kissel met deze mooie motor en vanaf dat moment heb ik me zitten afvragen hoe ik contact met jou, omdat ik alleen het kenteken had.

Je vraagt je waarschijnlijk af waarom ik in contact zou willen komen, dus laat ik dat eerst uitleggen:

in maart 1999 heb ik mijn motorrijbewijs gehaald en vrij kort daarna deze motor gekocht, voor het (naar achteraf bleek) gruwelijk hoge bedrag van fl. 8250,- bij Motor Centre Landgraaf (aan de Voltastraat).

Twee jaar later heb ik helaas een schuiver gemaakt en de kosten van reparatie werden dusdanig hoog ingeschat dat ik de motor heb verkocht aan het bedrijf Power Bike Solutions (bij MCL om de hoek) voor een bedrag dat vele malen lager lag (fl. 1500,-).

Dit bedrag was uiteraard zo laag mede door het feit dat hij schade had en dat was ik dus uiteraard ook een beetje zelf schuld.

Wat ik me echter heb zitten afvragen sinds ik je heb zien rijden op de kissel, is het volgende:

1. Waar heb je de motor gekocht? Niet lang nadat ik hem verkocht had aan Power Bike Solutions was deze zaak (net als MCL) ineens verdwenen, zonder dat ik wist wat er aan de hand was.

2. Ik las in een van je posts dat jij de motor in december 2005 gekocht hebt. Heb jij een idee wat er van 2001 tot 2005 gebeurd is met de motor?

3. Ik zie dat je in december 2005 je rijbewijs hebt gehaald. Je was toen nog geen 21 jaar en hebt dus de welkbekende beperking op je rijbewijs. Toen ik de GS kocht werd mij verteld dat deze 25kW was en dus geschikt voor mij om op te rijden. Dit staat ook op de kentekenpapier (nog steeds waarschijnlijk), maar toen ik de motor weer verkocht bleek dat deze origineel was en dus niet "maar" 25kW. Ik wil je daarom vragen hoe deze motor aan jou verkocht is en of je kunt controleren/hebt gecontroleerd of deze ook daadwerkelijk maar 25kW is. Indien de motor ook bij jou origineel blijkt te zijn, moet je eens informeren hoe dat op te lossen is om te zorgen dat je daarmee niet in de problemen komt.

4. Tot slot: mag ik vragen wat jij nog betaald hebt voor de aanschaf van deze GS?

Ik hoop dat je deze vragen zou willen beantwoorden. 't Is gewoon omdat ik er benieuwd naar ben, want ik heb de fiets toch twee jaar gereden.

Hoi Deevay,

Misschien dat ik het niet al te duidelijk heb vermeld in 2005, maar ik heb deze motor gekregen van mijn oom, kan dus al geen antwoord geven op jou 4e vraag, sorry.

Wat betreft die andere vragen:
1) als ik me niet vergis heeft mijn oom deze motor gekocht bij PBS destijds, maar zeker weet ik het niet.

2) en als ik me niet vergis heeft hij deze motor ook in 2001 gekocht. zijn toen maar enkele honderden kilometers mee gereden, zijn vriendin is ermee onderuit gegaan, en durfde sindsdien niet meer mee te rijden. dat is ook de reden waarom ik hem nu heb.

3) ten eerste is hij hoogstwaarschijnlijk wel begrenst, maar die heb ik zelf alweer gedeeltelijk verwijderd. de begrenzing zit namelijk in de carbs, en daar heb ik inmiddels een dynojet kit stage 3 in geplaatst. dus van die begrenzing is, mede door de open uitlaat/ open luchtfilter, weinig meer over in ieder geval.

Hoop dat je het genoeg vind, en anders hoor ik het wel.

Zelf veel rijplezier gehad op de GS?
Niks overgehouden aan de val?

Zag in een van je posts dat je keek naar een nieuwe motor. heb je na de GS geen motor meer gereden dan?


Micky
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan