Rambabbel
MF veteraan
Gespot: Paarse GS in een paars / zwart pak. Vanmiddag rond een uur of 12 in Luinjeberd
Deze
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Gespot: Paarse GS in een paars / zwart pak. Vanmiddag rond een uur of 12 in Luinjeberd
rambabbel, ik heb nog wel 2 stukken schroefdraad liggen die jij nodig hebt. met moeren, zonder bussen. mag je komen halen voor een kratje pils oid (eindhoven )
Hallo,
Allereerst is de GS echt een heerlijke beginnersfiets, goed onder controle te houden, maar ook pittig genoeg om je op te vermaken.
Zelf ben ik geen 1 meter 85, dus ik kan niet oordelen of je je benen wel of niet kwijt kan op een GS, maar mij lijkt het op zich geen probleem.
Ga anders eens een ker een proefritje maken, zo kun je zelf ervaren of het goed zit, en of de motor bij je past.
Hopelijk tot ziens in dit topic, mét GS
Mijn god, ik kan wel bij de Suzuki-dealer gaan werken
Nog enige tips waar ik special op moet letten bij het kopen van een GS?
Eh, de osco is een soort overmaatse injectiespuit.
Met het hendeltje bovenaan kan je 2 cc olie via een slangetje op het achtertandwiel druppellen. Zo ziet de rechterkant bij mijn gs-je eruit, de linkerkant heb ik niet gefotografeerd want daar zie je toch niets van de osco.
[afbeelding]
[afbeelding]
Volgens de gebruiksaanwijzing moet je eens in de 300 km een keer aan het hendeltje trekken terwijl je langzaam rijdt. Het lijkt mij dat direct na het tanken (250 tot 300 km) een mooi moment is om ook even de ketting te smeren.
Vanmiddag heb ik het uitgeprobeerd en dit lukte vrij goed, de grote uitdaging is het vinden van het trekknopje met handschoenen aan.
Edit: Op deze foto trekt de motorrijder het hendeltje uit, door een veer wordt het hendeltje langzaam weer teruggetrokken en daarbij wordt wat olie over de ketting gedruppeld.
[afbeelding]
Op het achtertandwiel?? En ik heb ff gekeken, maar moet je ook perse hun (waarschijnlijk dure) olie kopen of kun je alle ketting smeerolie erin doen. Bij die andere constant smeersystemen moet er namelijk ongelooflijk dure smeer vloeistof in, wat het mijns inziens nogal onaantrekkelijk maakt.
<knip>
Het lijkt mij dat direct na het tanken (250 tot 300 km) een mooi moment is om ook even de ketting te smeren.
<knip>
MotoChaly schreef op 22 maart 2007 @ 20:49:
Was na 12.500 km wel toe aan een nieuw bandje.. de oude ff lekker opgeburnt
http://www.alwayslambal.nl/filmpjes/beunfilmpje10.wmv
jammer dat ie het niet doet
Nu wel als het goed is (Met rechtermuisknop op link klikken en dan 'doel opslaan als...')
Say what? Hier 200 km op een tank... Moet er wel bij zeggen dat ik nou ook niet echt met het oog op brandstofbesparing rij...
Hier gaat die na ongeveer 200 km op reserve, en kan dan doorrijden tot de 260/270 km. Op dat punt krijgt die op reserve geen brandstof meer maar op PRI-stand kan ik alsnog een aantal kilometers maken. Handig om nog ff een tankstation te vinden als je vergeten bent te tanken Gaat na 270 nog maar 15 liter in..dus zou dan nog zo'n 2 liter in de tank moeten zitten
Ah nog een die op reserve moet na 200 km Dus je rijd nog makkelijk 60 km rijden op reserve? blij dat ik dat weet, ik zit er altijd met zwetende handjes op als ie op reserve staat
tja dan zou ik een keer moeten door tanken tot ie echt helemaal stampvol zit...
bij mij zakt de benzine altijd weer naar beneden... vul ik hem weer tot de rand, zakt ie weer terug... zo kan ik wel ff bezig blijven. Dus misschien nog nooit 100% gevult.
Welja,
Ik rij zo'n 270 tot 290 km en dan moet ie op reserve. Het verbruik hou ik sinds ik de motor heb bij in een excel sheetje en dat ligt zo tussen de 1 op 18 en 1 op 21.
Zouden de latere versies dan grotere tankjes hebben of rij ik als een oude lul?
P.s. Degene van wie ik de motor kocht heeft verteld dat hij 1 op 24 reed. Ik heb hem niet naar het verbruik gevraagd, hij meldde dit na de koop uit zichzelf.
grotere tank idd oude modellen officieel 17 liter, nieuwe 20 of 21.