Suzuki GS(X) topic deel 7 Ze gaan gewoon door!

Status
Niet open voor verdere reacties.
de vacuum slang is aan gesloten aan carb 2 aan carb 1 / 3 /4 zijn dopjes opgezet. deze zaten erop toen ik deze kocht. of moeten deze ook aan mekaar aangesloten worden , of moet mijn vacuum slang op een andere carb aangesloten worden?
 
Probeer hem anders te starten met de benzinekraan op pri, zo ga je om het hele vacuumsysteem heen en weet je gelijk of daar het probleem zit. Wel uitkijken dat je carbs niet over gaan lopen.
 
Heb je een vacuumkraan? Zet hem eens op Prime als ie niet wil starten, of zet hem op de choke.
Ultrasoon reinigen lijkt me geen gek idee.
 
dat heb ik geprobeerd , ook heb ik een 2liter benzine in de tank gedaan en de benzine loopt gewoon in de carburateurs maar wilt blijkbaar niet echt lukken. als deze kraan op pri staat loopt er bij mij gene benzine uit langs mijn luchtgaten waar de filters zitten. mijn vlotters hebben er toch niks mee te maken ? dat de benzine niet hoog genoeg in de kamers komt te staan?
 
Die 400F jes hebben geoliede luchtfilters. Vervangen en opnieuw netjes in olien werd nogal eens overgeslagen. Dus neem die ook gelijk mee.

En let op dat na montage je cilinders geen valse lucht zuigen omdat je inlaat rubbers keihard zijn en nu nog wel afdichten maar straks waarschijnlijk niet meer.

Ben vroeger ook eens bezig geweest met zo'n 400 f je......
Die carbs zijn goed te doen maar het luchtfilter.... Bij te weinig olie in je luchtfilter doet ie zoals jij aangeeft, bij te veel olie in het luchtfilter verzuipt ie gelijk.
 
er zitten kelkjes op maar deze zijn er even vanaf . nu is mij gezegd een stuk tape plakken over de luchtgaten dat zou ook kunnen helpen. maar vind het raar dat de kamer vol loopt met benzine , maar dat hij geen benine krijgt om te ontbranden of te verstuiven.
 
er zitten kelkjes op maar deze zijn er even vanaf . nu is mij gezegd een stuk tape plakken over de luchtgaten dat zou ook kunnen helpen. maar vind het raar dat de kamer vol loopt met benzine , maar dat hij geen benine krijgt om te ontbranden of te verstuiven.

Dat is niet zo raar hoor. Dan zitten er kanaaltjes of gaatjes verstopt.
Of de vlotternaalden blijven dichtzitten.
 
wat denken jullie ,kan dit ,is ongeveer 40graden tov de achterbrug
full
 
Dat is niet zo raar hoor. Dan zitten er kanaaltjes of gaatjes verstopt.
Of de vlotternaalden blijven dichtzitten.


Als er kelkjes op zitten krijgt ie veel te veel lucht, dan kan het best zijn dat zijn carbs verder brandschoon zijn.
In geval van kelkjes zul je je carbs toch open moeten halen om te kijken wat voor sproeiers er in zitten. Als er originele sproeiers in zitten zou ik gewoon op zoek gaan naar een origineel luchtfilter. Kelkjes en originele sproeiers geven precies het gedrag wat jij hebt : er zit wel benzine in de carbs maar hij loopt er niet op.

Het werkt een beetje zo :
Als je motor ronddraait zuigt ie vacuum in je carbs. Je carb laat 2 dingen opzuigen door dat vacuum : lucht en benzine. De hoeveelheid lucht wordt oa bepaald door de weerstand van je luchtfilter(s). De hoeveelheid aangezogen benzine wordt bepaald door je sproeiers in je carbs, maar als er erg makkelijk lucht aangezogen kan worden blijft er niet genoeg vacuum over om ook benzine mee te zuigen. Als ie nog wel loopt, loopt ie veel te arm, bij jou krijgt ie zo weinig benzine dat ie er helemaal niet op loopt.

't zijn wel leuke dingen, die 400f jes. ;)
 
Oude draadstuk er uit slijpen en gat boren in frame buis voor de huidige pen. Daar de pen weer inlassen en klaar is klara....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan