Stormtroopers! VTR1000F topic deel 14

Als ik met mijn VTR heb gereden stinkt hij na de rit nogal naar benzine. Het duurt zo'n 2 dagen voor dat over is. Heb al gekeken naar benzinekraan, alle slangetjes, carburateurs. Er zijn nergens sporen van lekkage te ontdekken. Ook niet met lopende motor. Tank vol of half leeg maakt geen verschil. Dit probleem had ik vorig jaar nog niet. Iemand een idee?
 
Kan het hier wel delen denk ik, de enige vtr firestorm in een bakker barracuda frame.
Blok is afgesteld bij MVS en levert een keurige 127 pk ahw.
1e foto zo als ik het kocht
2e foto zoals er mee geraced is in de BOTT
3e foto ombouw van de galespeed velgen bij bakker framboiw
4e foto wat de huidige status is.
Nog een paar zaken voor elkaar maken zoals ketting monteren, remmerij op orde brengen, kabelboom maken,
Kuipsteunen aanschaffen
Dan kan het weer opgestart worden en mee de baan op naar Assen
 

Bijlagen

  • 8058C6E2-ED00-44B1-A8F4-E41563F90B62.jpeg
    8058C6E2-ED00-44B1-A8F4-E41563F90B62.jpeg
    508,3 KB · Weergaven: 34
  • DF683BA3-80E2-4D99-BB47-2E4AA8DC1C97.jpeg
    DF683BA3-80E2-4D99-BB47-2E4AA8DC1C97.jpeg
    244 KB · Weergaven: 32
  • AFBD8215-6A89-4F69-80B8-692A3D1D445D.jpeg
    AFBD8215-6A89-4F69-80B8-692A3D1D445D.jpeg
    86,5 KB · Weergaven: 28
  • 6DFDFFDC-8713-4FCB-A367-56935CF6AD48.jpeg
    6DFDFFDC-8713-4FCB-A367-56935CF6AD48.jpeg
    90,8 KB · Weergaven: 30
  • 867DD891-1333-4A7F-B529-63793971326C.jpeg
    867DD891-1333-4A7F-B529-63793971326C.jpeg
    324,9 KB · Weergaven: 32
Hi allemaal, ik merkte vorige week dat mijn (originele) voorpoten een beetje vettig zijn, met een druppeltje op de grond. Dus ik denk even snel (zonder onderzoek nog) dat mijn voorpootje wat lekkage vertoont. Loont het om de bestaande poten te reviseren? Of komt het vaak voor dat er door steenslag etc. teveel schade aan de poten is dat je alleen maar hele veerpoten moet vervangen?
 
Ik haal bijna na iedere rit een doekje over de binnenpoten en verwijder vastgekoekte troep. Ook wat siliconespray na de schoonmaak over de binnenpoten houd de eventuele kleine beschadigingen (waar het Chrome vanaf is) ietwat vettig en voorkomt roest.. roest verergerd snel en dus nog sneller lekke keringen. Heb al veel motorfietsen gezien waarbij de poten zelden worden gereinigd, vaak zie je dan nabij het T-stuk echt roestschade. Kleine beschadiging is vaak geen probleem en de keringen blijven lang goed, opschuren met scotchbrite is vaak ook een optie, maar het roestproces is niet echt helemaal te stoppen . Plaats anders wat foto 's van de binnenpoten? Tweedehands poten zoeken kan, maar koop ze niet op afstand maar ga dan zelf echt kijken en voelen hoe de poten eruit zien. Spul is al 23 jaar of wat oud en heeft vaak steenslag gezien natuurlijk. Na zoveel jaar nieuwe glijbussen steken tezamen met olie,keringen en stofhoezen is dan natuurlijk logisch. Groeten basman
Edit, hier heb ik ook hele lichte plekjes waar een steen ingeslagen is, maar gelukkig is dat echt nihil.
 
Ik kom even afscheid nemen na een hele lange periode van radiostilte. Ik stond nog wel in de OP zag ik.
6 weken geleden de VTR verkocht na 19 jaar en één maand. Bijna 90.000 km gereden in die jaren maar de laatste jaren werd het steeds minder door ziekte en een te lang lichaam (2.06m) voor de Honda. Hij is vervangen door een KTM 1290 Super Adventure S uit 2019. Wel weer een twin maar een hele andere (rij)beleving!

Ik wens iedereen nog veel plezier met zijn/haar VTR toe!
 

Bijlagen

  • 347394339_184200607932379_8509464042652308774_n.jpg
    347394339_184200607932379_8509464042652308774_n.jpg
    85,7 KB · Weergaven: 12
Even iets verder gekeken. Er is op zich maar een klein stukje van de veerpoot welke onbeschermd is. Dat ziet er overigens niet verkeerd uit volgens mij. Op plaatje 1 en 4 kan je zien dat het druppeltje aan het onderste bevestigingspunt van de remklauw zit. Dit zou natuurlijk ook een oorzaak kunnen zijn. Om dit verder uit te sluiten of te bevestigen heb ik nu de remhendel vast gezet zodat deze constant op druk blijft. Papiertje eronder en afwachten hoeveel en straks op ligt
IMG_5222.jpg
IMG_5225.jpg

IMG_5226.jpg
IMG_5227.jpg

Toch kan je ook wel wat nattigheid op de bovenste helft van de veerpoot zien.
Even vanavond afwachten.

Tnx mensen!
 
Ik kom even afscheid nemen na een hele lange periode van radiostilte. Ik stond nog wel in de OP zag ik.
6 weken geleden de VTR verkocht na 19 jaar en één maand. Bijna 90.000 km gereden in die jaren maar de laatste jaren werd het steeds minder door ziekte en een te lang lichaam (2.06m) voor de Honda. Hij is vervangen door een KTM 1290 Super Adventure S uit 2019. Wel weer een twin maar een hele andere (rij)beleving!

Ik wens iedereen nog veel plezier met zijn/haar VTR toe!
:W Veel plezier met de KTM!
 
Ik kom even afscheid nemen na een hele lange periode van radiostilte. Ik stond nog wel in de OP zag ik.
6 weken geleden de VTR verkocht na 19 jaar en één maand. Bijna 90.000 km gereden in die jaren maar de laatste jaren werd het steeds minder door ziekte en een te lang lichaam (2.06m) voor de Honda. Hij is vervangen door een KTM 1290 Super Adventure S uit 2019. Wel weer een twin maar een hele andere (rij)beleving!

Ik wens iedereen nog veel plezier met zijn/haar VTR toe!
Dikke fiets hoor, wat een upgrade :t. Een vtr is idd best krap met jouw lengte. Veel plezier met de nieuwe aanwinst.
 
Kan het hier wel delen denk ik, de enige vtr firestorm in een bakker barracuda frame.
Blok is afgesteld bij MVS en levert een keurige 127 pk ahw.
1e foto zo als ik het kocht
2e foto zoals er mee geraced is in de BOTT
3e foto ombouw van de galespeed velgen bij bakker framboiw
4e foto wat de huidige status is.
Nog een paar zaken voor elkaar maken zoals ketting monteren, remmerij op orde brengen, kabelboom maken,
Kuipsteunen aanschaffen
Dan kan het weer opgestart worden en mee de baan op naar Assen

Dik hoor... had 'm inderdaad voorbij zien komen.
Is dat een Benelli-kuip?
 
4 dagen Duitsland aangedaan met de vtr.
Kei werm dus veel gekoeld met duitse halve liters 8)7. Deze keer was het minder comfortabel dan de voorgaande jaren op de vtr, de warmte zal ook hebben bijgedragen uiteraard. De knietjes vonden de zithoek niet zo prettig meer. Desondanks was het toch wel weer een feestje dat knallen met die ouwe bak. Mooi oncomfortabel speelgoed zeg maar.
 

Bijlagen

  • 20230707_155027.jpg
    20230707_155027.jpg
    401,8 KB · Weergaven: 17
nieuwe update
 

Bijlagen

  • 5E528B87-C853-4514-BF45-108363721CFA[1].JPG
    5E528B87-C853-4514-BF45-108363721CFA[1].JPG
    138,9 KB · Weergaven: 14
  • 12FCCA63-1917-42AA-B098-38303520825C[1].JPG
    12FCCA63-1917-42AA-B098-38303520825C[1].JPG
    199,9 KB · Weergaven: 14
de groene kleur moet het gaan worden
 

Bijlagen

  • IMG_4528[1].PNG
    IMG_4528[1].PNG
    41,3 KB · Weergaven: 8
  • bfd756e8-24c8-424d-bccd-004c98414b10[1].JPG
    bfd756e8-24c8-424d-bccd-004c98414b10[1].JPG
    112 KB · Weergaven: 10
  • B9EEBF2F-A0CF-48F5-B024-2D47964C0F87[1].JPG
    B9EEBF2F-A0CF-48F5-B024-2D47964C0F87[1].JPG
    52,5 KB · Weergaven: 10
  • BB36010D-D6EF-427B-B977-B1E953877ADA[1].JPG
    BB36010D-D6EF-427B-B977-B1E953877ADA[1].JPG
    159,3 KB · Weergaven: 10
  • B4759982-11E6-4177-9AE9-42C00DAD5300[1].JPG
    B4759982-11E6-4177-9AE9-42C00DAD5300[1].JPG
    174,2 KB · Weergaven: 10
  • AA1DCE73-E2F9-4AEC-9EC2-6D53A70080AE[1].JPG
    AA1DCE73-E2F9-4AEC-9EC2-6D53A70080AE[1].JPG
    182,1 KB · Weergaven: 9
  • 38346B0A-83C5-425E-8B08-2EE9AF2AD36B[1].JPG
    38346B0A-83C5-425E-8B08-2EE9AF2AD36B[1].JPG
    203,2 KB · Weergaven: 9
  • IMG_4529[1].PNG
    IMG_4529[1].PNG
    39,9 KB · Weergaven: 8
Dikke fiets hoor, wat een upgrade :t. Een vtr is idd best krap met jouw lengte. Veel plezier met de nieuwe aanwinst.
Het was zeker krap maar op zich in de jonge jaren prima te doen. Ik was nooit iets anders gewend, de VTR heb ik in 2004 als 1e motor gekocht.
Nu de jaren wat beginnen te tellen en het lijf niet meer zo soepel is, werd het inderdaad wat krap/oncomfortabel.
 
Hier eerst nog ff trouwen en dan eens kijken ve opvolger voor de vtr. Komt goed :t.
Roep btw al jaren dat het wat krap bemeten is, en ja afgelopen weekend in Duitsland was de spreekwoordelijke druppel. Heb 2 dagen pijn in de benen gehad. Maar uiteraard ook plezier :]
 
Hier eerst nog ff trouwen en dan eens kijken ve opvolger voor de vtr. Komt goed :t.
Roep btw al jaren dat het wat krap bemeten is, en ja afgelopen weekend in Duitsland was de spreekwoordelijke druppel. Heb 2 dagen pijn in de benen gehad. Maar uiteraard ook plezier :]

Dat is de leeftijd makker... Geef niet de VTR de schuld
 
Terug
Bovenaan Onderaan