start project fireblade streetfighter 900RR Black & Black

Stuurkuipje ook gemonteerd, alles nu spuitklaar maken.

Uitlaat moet nog aangepakt worden.
full
 
Weer het eea gedaan

Achterkant iets omlaag gebracht.
Zadel aangepast
Hugger gemonteerd
Korte einddemper
En alles gespoten in een 2k lak met een mattering erin.


full
 
Laatst bewerkt:
Dank je
Wil eigenlijk nog een enkelzijdige achterbrug erin maar wel 1 met een brede velg met een dikke slof erop.
Nog tips of iemand die wat heeft?
 
VFR 750 past er zo zonder aanpassingen op. Zit volgens mij een 180 band op, wellicht kan dat breder, of zou je het wiel aan kunnen passen of voor een ander wiel kunnen kijken.
 
zat een 200 band omheen met een spacer ertussen om het wiel in het midden te krijgen
op xtrmebikez.nl staat het nog in een topic beschreven
 
Laatst bewerkt:
full


vfr750 achterbrug
vfr800 achterbrug
vfr800 achterwiel
 
Ik heb een achterbrug van 94 tm 97 nodig
Deze was van 91 zei je.

Ben echt op zoek naar iets zoals bassie aangeeft en als kan nog dikkere band en velg natuurlijk
 
Ok weet iemand nu of een achterbrug van een 91 vfr in mijn sc28 past?
Of dat ik er persee 1 van 94 tm 97 nodig heb

?????
 
Ok weet iemand nu of een achterbrug van een 91 vfr in mijn sc28 past?
Of dat ik er persee 1 van 94 tm 97 nodig heb

?????

Het gaat niet over een firestorme maar een fireblade van 92 waar ik een vfr achterbrug in wil zetten van een 91 er

Past dit of moet er 1 van 94 tm 97 in
 
I did a lot of research and came close to doing the same conversion myself. Here's the info I gathered up so far.

VFR Swing arms bolt on - 1994-1997 without problem ** You need shims made for proper alignment of the chain**
1990-1993 Swingarms can be used but they need fabrication for the double wishbone mount on the bottom of the swingarm.

1998- VFR800's Can technically be used but again, it requires machining... the unit is TOO wide where it mounts to the frame of the bike. This requires shaving the ends and possibly making the seating for the bearing deeper.

Best wheels are 1990-1993 VFR750 (8 spoke) Directly bolt on and are 5.5" Wide, meaning you can keep your 180 tire size(VERY HARD TO FIND).
in 1994-1997, Honda went to 5.0" Wide rims for the VFR's; however. in 1998, the VFR800's came out with the 5 spoke 5.5" wide wheel. This wheel can be used on the VFR750 swingarm; however, there are screws that stick out on the Eccentric Hub other then the ones for the lugs so the wheel needs to be grinded to make clearance for these four bolts. You can find the exact shim sizes posted throughout the web, google it.

Just use the CBR900rr Shock and rear brake master cylinder but you need ALL the rest of the braking components of the VFR750 swingarm (especially the brake hose, it's looong).
Reply With Quote

1999 Blade Single Wheel Conversion - CBR Forum - Enthusiast forums for Honda CBR Owners
 
Het gaat niet over een firestorme maar een fireblade van 92 waar ik een vfr achterbrug in wil zetten van een 91 er

Past dit of moet er 1 van 94 tm 97 in

Maarja past het nou of niet?
Kan een complete vfr achterbrug kopen
Inclusief tandwiel remmerij wiel as en monoveer van 91
 
Volgens mij past de achterbrug van een 750 1 op 1. Heb ze iig van beide types op een blade gezien.
Je kan anders aan de verkoper vragen wat de breedte is van het montagegedeelte, weet je het zeker.
Die van de 800 moet een nokje afgehaald worden van het gedeelte wat tussen het frame gehangen wordt. (Dat was bij die van mij gedaan).

full

full
 
Laatst bewerkt:
RC36-I is een VFR750F van 90-93. De swingarm en 8-spaaks 5,5"wiel, past in een SC28
RC36-II is een VFR750 van 94-97. De swingarm met 5-spaaks 5"wiel, past in een SC28

Voor allebei de swingarmen heb je een spacer nodig voor de uitlijning, omdat het SC28 frame breder is dan het VFR-frame. De RC36-II brug past makkelijker omdat het linksysteem hetzelfde is als bij een SC28. Een RC36-I brug past dus ook, kost wat meer werk. Op xtremebikez.nl zijn er voorbeelden te vinden.

Google eens op Sc28 en SSSA (=single sided SwingArm)
 
Kijk daar kan ik verder mee.

Bedankt voor de duidelijkheid Zeroground.
 
Bedankt voor alle info betreft achterbrug enz. Vandaag even led knipperlichten geplaatst. Heb ook twee remvloeistof potjes in de zelfde kleur besteld.
Beetje bij beetje wordt het nog is wat.
Achterste deel en koppelstuk van de einddemper moet ik nog even aanpassen, moet ook nog matzwart worden.

Nog op of aanmerkingen of leuke ideeën om te doen?
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan