start project fireblade streetfighter 900RR Black & Black

Caferacert

Die hard MF'er
5 aug 2015
397
30
Hey medefighters

Ben van plan te starten met de verbouwing van de blade.
was al even actief met wat technische vragen.
Onder andere
temperatuurmeter doet het niet
RaRa welk bouwjaar is dit blok
Alle hulp is welkom, zal niet in rap tempo gaan maar doe het ook om lkkr te klussen.
Alle plastic is al verwijderd, wil nu met voorzijde beginnen.
Dus risers nodig en 22 mm stuur, eerst maar eens die bos draden gaan wegwerken.
Waar laten de meeste die? Inclusief zekeringkasje.

Nog mensen met spullen op de plank die daarvoor nuttig zijn?

Risers of kroonplaat
Stuur 22 mm
Stuurkuipje
Km teller of digitale teller
Kontje

Hoor graag allen van u.

Mvg René
 
In deze staat gekocht, nu kan het beginnen.
Al wat met technische zaken bezig geweest met medewerking van forumleden.

Nog niet helemaal opgelost maar het is tot nu niets ernstig.

Temperatuurmeter doet niets.

Van getest deze draaid, slaat ook aan na 12 min stationair draaien.
Temperatuursensor op blok zelf draad tegen massa aangehouden dan slaat meter wel uit op cockpit.
Moet nog even goed doormeten had vorige keer fout gedaan.

En misschien thermostaat testen of deze niet open blijft staan.

full
 
succes met je project ik ben uiteindelijk 3 maanden bezig geweest met schetsen tekenen zoeken weer aanpassen en ga zo maar door
 
Zo te zien heb je een SC28 frame en kuipset (model 92-95) en het blok van een SC33 (model 96-99).

Onder de tank voor het luchtfilter heb je wel een aardig stukkie ruimte waar je de bedrading kwijt kan.

Wellicht wat inspiratie, dit was mijn projectbike (Ghetto Blade in het sf gedeelte)

full

full


Succes, ik ga 'm iig volgen... :)
 
Laatst bewerkt:
Zozo dat ziet er strak uit hoor bassie.
Ok ga ook helemaal voor zwart.

Mooi kontje zeg, en echt top afwerking. Welk merk ?
Wat voor teller heb jij gebruikt, en wat kan je daarop nog op aflezen?
Temperatuur?
Toeren?
Snelheid?
????

Ga beginnen met stuur en bedrading aan te passen.
Heb jij deze ingekort of netjes kunnen wegwerken ?
 
Volg modus aan haha, had ook een Blade fighter

full


Heb nog wel het een en ander liggen wat je zou kunnen gebruiken, pb tje en we houden contact.

Ik had een lithium ion accuutje de kon ik overal plaatsen. De rest van de bedrading was origineel en waar kon weg gebouwd. Enkel had een van de vorige eigenaars er een potje van gemaakt. Dat heeft veel koppijn gekost haha
 
Heb de bedrading door het stuur heen laten doen (ben zelf niet electro-technisch aangelegd nl), kwam er in het midden uit en ging dan rechtstreeks richting de plek voor het luchtfilterhuis. Was her en der wel ingekort.

Kontje is van een Honda cb1000r, achterbrug van de vfr800 en de hele voorpartij van een vtr sp1. (Wilde het wel een Honda houden... :P )

De teller is uiteindelijk een Koso db01r geworden, kon je idd aardig wat op zien, maar zou zo gauw even niet meer weten wat. Zou je ff de specs na moeten zoeken. Het is wel een veel gebruikte teller voor op streetfighters.

Hier kan je evt nog het eea bekijken hoe of wat met de ombouw... ;)

Project Ghetto Blade
 
Deze zitten er al op, is niet standaard volgens mij.
Verder binnenkort mooie digitale teller bij dreke bekijken.
Al foto's gezien thanks alvast daarvoor we spreken snel af.

full
 
Nou deze ochtend bij Rayke geweest om een paar spulletjes te bekijken en gekocht.
Bedankt, mooi racekontje met verlichting en stuurtje.

Mooie motor hoor Rayke, professioneel aangepakt.

Uuuh ik dus thuis gekomen en lkkr sleutelen, probleem!!!!
M'n stalen remleidingen 10 cm te kort grrrr.
Kunnen remleidingen verlengt worden? Meen wel eens zoiets gezien te hebben.
Van je remhendel een korte leiding met verdeelstuk soort t stuk waar de twee weer aan te sluiten zijn.

Of vervangen heb 70 a 75 cm nodig.
 
Nou deze ochtend bij Rayke geweest om een paar spulletjes te bekijken en gekocht.
Bedankt, mooi racekontje met verlichting en stuurtje.

Mooie motor hoor Rayke, professioneel aangepakt.

Uuuh ik dus thuis gekomen en lkkr sleutelen, probleem!!!!
M'n stalen remleidingen 10 cm te kort grrrr.
Kunnen remleidingen verlengt worden? Meen wel eens zoiets gezien te hebben.
Van je remhendel een korte leiding met verdeelstuk soort t stuk waar de twee weer aan te sluiten zijn.

Of vervangen heb 70 a 75 cm nodig.

Veel sleutelplezier ermee ;) . Bedankt voor de complimenten , toffe babbel gehad :)
Je kan het oplossen met zo een tussenblokje maar optisch is het mooiste uit één stuk , maar dat is mijn bescheiden mening , het is jouw motor dus jouw keuze.
 
zo weer ff bezig geweest, voorkant kan ik ff niet verder ivm te korte remleidingen.
Als er nog ieman wat heeft liggen hoor ik het uiteraard graag moeten min 75 cm zijn.

Dan maar alvast aan de achterkant begonnen.
Originele subframe behouden wat ik graag wilde.
Speciale beugels gemaak om achterkant omhoog te zetten.
Moeten nog gecoat worden.

Kontje zit naar mijn inziens goed qua hoogte enzo.
Deze moet nog bevestigd worden, weer iets om over na te denken.

Onderkant komt een gemoffelde alu plaat onder 1,5 mm dik.
 
Idd oud racekontje van n gixxer.

Voor je remkeiding zou ik kijken voor een verdeelblokje onder je onderste kroonplaat, en dan vanuit daar naar beide klauwen gaan.

Orogineel suzuki gsxr uit 93 heeft dat sowieso, vast nog meer motoren.


Succes ermee
 
@ vdm rating Thanks

Zal eens rondkijken , als iemand wat heeft liggen hoor ik het uiteraard ook graag.
 
Ik kan er wel aankomen, alleen kennis van me is met vakantie.

Volgens mij issie volgende week terug, zal m wel s smsen. Mocht je tegen die tijd nog niks hebben dan laat maar ff weten
 
Laat sowieso maar ff weten.
Ik hoor graag van u vdm racing.

Stuur je wel ff Pm m'n nummer.
 
Ik ga mezelf niet populair maken, maareuh, waarom steek je zo'n oude (gigantische) kont, terwijl er tegenwoordig zoveel moois op de markt is?
Dan vond ik de originele firebladekont (zelfs met duo-zadel) nog mooier, en voornamelijk er beter bij passend.
Smaak valt uiteraard niet te betwisten, maar ik geloof toch wel dat je hier spijt van gaat krijgen. En dat zeg ik uit ervaring.
Maar verder wens ik je veel succes met het overige werk ;)

Gr
 
Heb tot nu zeker geen spijt, deze zie je ook bijna niet.
Heb er bewust voor gekozen, past goed op m'n originele subframe en vind de verhouding zo mooi.

En idd smaken verschillen, gelukkig maar.
Vindt soms die kleine kontjes veel te iel bij de dikke tank en frame.

En anders verbouwen we hem weer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan