Nou mijn zijspan klaar is, voor zover je ooit met een zijspan klaar kunt zijn, heb ik de tijd om iets moois te gaan maken van de SRX 600 die ik al 8 jaar in de schuur heb staan.
Ik heb lang lopen dubben wat het moest worden, caféracer, flat tracker of gewoon verkopen.
Ik ben eruit, het wordt een caféracer.
Bij mijn zijspan heb ik al wat ervaring opgedaan met aluminium plaatwerk en daar wil ik hier mee verder gaan.
De bedoeling is een aluminium tank-zit combi te maken, met de olie in het kontje.
Verder alleen het absolute minimum aan flauwekul erop.
Dus zo min mogelijk bedrading en schakelaars.
Het streven is een classic racer met net genoeg verlichting om overdag de straat op te mogen.
Net als bij mijn zijspan wordt het ermee bezig zijn net zo belangrijk als het uiteindelijke resultaat.
Het kon dus weleens lang gaan duren.
Zo staat hij er nou bij. De originele clip-ons waar ze horen, onder de bovenste kroonplaat.
De eerste stap wordt het bepalen van de zitpositie.
En dan een dummytank van purschuim maken.
Om een idee te krijgen en als motivatie boost.
Een volle bak met zooi is er vanaf gekomen.
Het verbaasde me hoeveel stekkers er nog op zaten.
Volgens mij moet de kabelboom toch wel 80% minder kunnen worden.
Op een enduro uit die tijd (TT600) zat toch ook niet zoveel.
Vraagje aan de kenners,
Loop ik nog tegen problemen aan als ik de olietank in het kontje wil maken?
Kan de olie afvoer pomp de extra hoogte en afstand aan?
Wordt vervolgd
Ik heb lang lopen dubben wat het moest worden, caféracer, flat tracker of gewoon verkopen.
Ik ben eruit, het wordt een caféracer.
Bij mijn zijspan heb ik al wat ervaring opgedaan met aluminium plaatwerk en daar wil ik hier mee verder gaan.
De bedoeling is een aluminium tank-zit combi te maken, met de olie in het kontje.
Verder alleen het absolute minimum aan flauwekul erop.
Dus zo min mogelijk bedrading en schakelaars.
Het streven is een classic racer met net genoeg verlichting om overdag de straat op te mogen.
Net als bij mijn zijspan wordt het ermee bezig zijn net zo belangrijk als het uiteindelijke resultaat.
Het kon dus weleens lang gaan duren.
Zo staat hij er nou bij. De originele clip-ons waar ze horen, onder de bovenste kroonplaat.
De eerste stap wordt het bepalen van de zitpositie.
En dan een dummytank van purschuim maken.
Om een idee te krijgen en als motivatie boost.
Een volle bak met zooi is er vanaf gekomen.
Het verbaasde me hoeveel stekkers er nog op zaten.
Volgens mij moet de kabelboom toch wel 80% minder kunnen worden.
Op een enduro uit die tijd (TT600) zat toch ook niet zoveel.
Vraagje aan de kenners,
Loop ik nog tegen problemen aan als ik de olietank in het kontje wil maken?
Kan de olie afvoer pomp de extra hoogte en afstand aan?
Wordt vervolgd