Snoepie's make-over (Suzuki T500)

Achterwiel er in, kettingscherm erop, achterspatbordje, en verdomd.....het begint alweer een beetje op een motor te lijken.
full
 
Maar dan blijkt altijd weer dat er een paar kleine onderdeeltjes ontbreken, of gewoon beter vervangen kunnen worden. En ook blijkt weer dat er in precies werken veel tijdf gaat zitten. Het monteren van het blok moet dus nog even wachten. Heeft de Deputy mooi tijd om dat netjes schoon te maken en te polijsten.
 
Hebbie dat blok nou al eens een keer gepolijst? })

(Gijs begint weer trek te krijgen) :+
 
Laatst bewerkt:
Goed dat je het zegt. Ik ben van plan dat op zeer korte termijn te gaan doen, mogelijk maandag. En dan gaan we weer gauw schransen aan het werk.
 
Maar goed, na een hoop gemekker aanmoediging van Gijs Vijs heb ik uiteindelijk toch maar de polijstschijf laten tollen. En ik moet eerlijk zeggen, als je dat blok dan in de zon ziet liggen glimmen, is dat toch wel een aardig gezicht. Nu maar eens zien of we het blok op (zeer) korte termijn kunnen inbouwen.

full
 
Andere kant

full



Kijk dat arme plankje eens doorbuigen. Knap looiïg hoor, zo een blokkie.
 
Eerlijk gezegd kan ik niet wachten tot dat blok weer op de plek zit waar het hoort.
 
Gisteren maar weer eens met Gijs Vijs aan de koffie, de biefstukken met paddo's, en aan het werk geweest. Het blok hing er vlotjes in. Overigens geen klus die je even in je eentje wil doen.

full
 
Vervolgens gaat de koplamp erop, dan kunnen we de draadboom kwijt, nietwaar? De gelijkrichter, spaningsregelaar en accubak krijgen ook hun plaatsje, en dan doet Gijs een verontrustende ontdekking. De voorband loopt aan tegen de beugel van het spatbord. In eerste instantie denken we dat de beugel misschien verbogen is, maar dat blijkt niet het geval te zijn. Het liijkt wel of het voorwiel er scheef instaat. T-stuk en kroonplaat losgeschroefd, vooras los, spatbord eraf - kortom; nergens spanning meer op de vork met nog steeds hetzelfde resultaat. Er blijft dan nog maar een conclusie mogelijk: de rechtervorkpoot is niet helemaal recht meer. Nou moet ik zeggen dat ik al jaren het idee had dat er iest mis was met de voorvork, maar dat werd steeds tegen gesproken. Blijk ik uiteindelijk toch nog gelijk te krijgen. En daar ben ik dus ook alweer niet blij mee. Binnenkort de poot demonteren en eens zien of hij inderdaad enigszins krom is. En dan richten of vervangen. Zo blijf je bezig.

Als een soort van troostprijs nog even het glimmende achterlicht gemonteerd voor we aan de paddo's gingen.
 
Laatst bewerkt:
Kan het niet gewoon zijn dat je band te breed is,die BT lijkt mij breder dan de originele maat.Standaard hoort er een 3.25 inch onder dus maar 8,25 cm.
Als er een poot krom is dan merk je dat meestal al met het monteren van de
as,die gaat er dan met moeite in.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan