Snelheid

Ik rij elektrisch en heb een beetje hetzelfde als jij, 130 km/u lukt heus wel, maar vreet echt bereik. Bovendien ben ik een rustige rijder. Van mij hoeft het niet per sé... maar goed, ik heb er ook niet echt last van.
Elektrisch vreet het idd zeker (veel) meer. Maar met de auto rijd ik meestal +/- 110 km/u op de rechterstrook, met een elektrische motor kan je dat ook doen. Met mijn motorscooter natuurlijk ook. Al is het binnendoor op zo'n lichte motorscooter leuker en houd je nog wat over (hoewel die dingen natuurlijk weinig koppel hebben om bij 80 km/u nog vlot in te halen).

Het is ook de vraag of echt iedereen terug naar 130 km/u gaat. Voor het idee kom je ergens sneller aan, maar vaak scheelt het maar een paar minuten en ben je veel meer brandstof kwijt. Nu met inflatie en stijgende kosten van nagenoeg alles, zou het zo maar kunnen zijn dat er veel mensen 100-110 km/u blijven rijden.
 
Ik hoop wel dat het snelheidsverschil tussen rechter- en linkerstrook weer wat toeneemt.
Toen dat hele 100 km/h gedoe inging, viel me op hoe langzaam er nu in colonnes wordt ingehaald. Je moest gewoon opnieuw leren inschatten tot waar je je inhaalactie nog kon inzetten als je verderop een afslag moest hebben.

Persoonlijk rijd ik wat actiever en alerter als ik een iets groter snelheidsverschil heb tov de rechterstrook. Vind ik fijner, zeker over grotere afstanden.

Benzineverbruik neemt toe, dat hebben velen de afgelopen paar jaar wel ontdekt. Ik denk ook dat er een aantal 100 blijft aanhouden. Ik hoop wel dat zij niet gaan inhalen met 103, maar ik weet wel beter 😞
 
Ik hoop wel dat het snelheidsverschil tussen rechter- en linkerstrook weer wat toeneemt.
Toen dat hele 100 km/h gedoe inging, viel me op hoe langzaam er nu in colonnes wordt ingehaald. Je moest gewoon opnieuw leren inschatten tot waar je je inhaalactie nog kon inzetten als je verderop een afslag moest hebben.

Persoonlijk rijd ik wat actiever en alerter als ik een iets groter snelheidsverschil heb tov de rechterstrook. Vind ik fijner, zeker over grotere afstanden.

Benzineverbruik neemt toe, dat hebben velen de afgelopen paar jaar wel ontdekt. Ik denk ook dat er een aantal 100 blijft aanhouden. Ik hoop wel dat zij niet gaan inhalen met 103, maar ik weet wel beter 😞
103 op mijn auto is precies 100 op de GPS. Dus technisch gezien haal ik dan in met 100. Je wacht maar even. :+
 
Ben onderweg, en heel veel vakantieverkeer op de A31 in Dld…dus onderweg op de cc met 100-110… _O-
Bekijk bijlage 2008442
En terug, qua snelheid ook niks bijzonders…op de doorgaande wegen druk agv Freshtival en dus ben op de terugweg over een klein grensovergang bij Overdinkel gegaan…kortom, met gepaste snelheid door het dorp.
 
Elektrisch vreet het idd zeker (veel) meer. Maar met de auto rijd ik meestal +/- 110 km/u op de rechterstrook, met een elektrische motor kan je dat ook doen. Met mijn motorscooter natuurlijk ook. Al is het binnendoor op zo'n lichte motorscooter leuker en houd je nog wat over (hoewel die dingen natuurlijk weinig koppel hebben om bij 80 km/u nog vlot in te halen).

Het is ook de vraag of echt iedereen terug naar 130 km/u gaat. Voor het idee kom je ergens sneller aan, maar vaak scheelt het maar een paar minuten en ben je veel meer brandstof kwijt. Nu met inflatie en stijgende kosten van nagenoeg alles, zou het zo maar kunnen zijn dat er veel mensen 100-110 km/u blijven rijden.

Ultieme vrijheid toch?
Harder mogen dan je wilt👍

(Mede mogelijk gemaakt door de Partij Voor de Vrijheid :+ )
 
Zou het, vlot door naar de 6 en tou(e)ren……ik zou ff op YT moeten kijken of hij 122 in z’n 1 haalt…… :]

Opgezocht, en zelfs meer….. :X , heb ik de komende maanden goenoeg om uit te proberen, in Dld hè. Ben duidelijk nog niet gewend en nog zo ver dat ik hem helemaal doortrek.

Bekijk bijlage 2008244
Ik kan me vergissen, maar volgens mij doet mijn oude ductaperacer van 24 jaar oud dat ook nog wel in zijn 1 :+
 
Volgens mij is de snelheid in de eerste versnelling, niet een teken van modernisering of verbetering
 
Ik kan me vergissen, maar volgens mij doet mijn oude ductaperacer van 24 jaar oud dat ook nog wel in zijn 1 :+
Die oude tractor van mij, de 888, weet ik het niet meer….te lang geleden dat ik hem doorgetrokken heb…..:?
 
  • Haha
Waarderingen: Joep
Meeste 1000cc sport/race modellen lopen vaak wel rond de 150/160 in de 1 ( van sommige kroegtijgers loopt ie bijna 400 in de 1 en dan heb je nog 5 versnellingen he :P )
Naked zal misschien een beetje anders gegeard zijn maar 140 zit er vast makkelijk in
 
s1000r is redelijk kort gegeared naar huidige maatstaven. Loopt maar zon 260/265 op de teller.

2014-2018 tenminste..
 
Hard zat voor een naked :Y.
:Y
IMG_5618.jpeg
 
Volgens de berekeningen heeft de verlaging naar 100 overdag voor 0,2% minder stikstofuitstoot gezorgd. Die opbrengst is mede zo laag doordat het wegverkeer sowieso maar voor 6% van de uitstoot zorgt.

Een hilarisch detail van dat overdag 100 en ‘s avonds 130 rijden: overdag waaien veel uitlaatgassen alle kanten op. En slaan stikstof verbindingen niet/minder neer in de omgeving van het vervuilende voertuig.
‘s nachts gebeurt dat wel. Dat heeft te maken met temperatuur en luchtvochtigheid.
Was een tijd geleden op radio 1.

Overigens vind ik dat 100 rijden wel prima. Ik vind dat persoonlijk geen enkel probleem. Al was het maar omdat mn dagelijkse vervoersmiddel toch echt wel dorstig word bij snelheden boven de 100. En euro 98 is duur.
Wanneer ik de kans krijg tank ik euro 102 in Duitsland. Vind m’n ikea cruiser lekker en regelmatig goedkoper dan e98 in NL 😅
 
Overigens vind ik dat 100 rijden wel prima. Ik vind dat persoonlijk geen enkel probleem.
Dat is toch ook prima dan? Ik vind het te langzaam en rijd nu al 130 zowel met auto als motor, savonds vaak harder. Eventuele bekeuringen neem ik op de koop toe... al valt dat mee dankzij FM... (even afkloppen)....
 
Ik rij +10 boven de limieten op de wegen in NL, en vaak word ik ingehaald….behalve vrachtwagens… _O- Ze doen maar, tijd zat hier….:+ Op wegen die ik vaak rij is het touren en genieten…dan hoeft het van mij helemaal zelfs niet sneller…

Dld is anders, mijn rijstijl is dan vlotjes en pas ik mij aan Duitsers want die hebben meestal de grotere gemotoriseerde uitvoeringen, kan ik mooi aanhaken. Soms raak ik ze zelf uit zicht omdat ze kennelijk willen laten zien dat de ze een ‘grote’ hebben……:?
 
Dat is toch ook prima dan? Ik vind het te langzaam en rijd nu al 130 zowel met auto als motor, savonds vaak harder. Eventuele bekeuringen neem ik op de koop toe... al valt dat mee dankzij FM... (even afkloppen)....

Jazeker is dat prima. Ik wilde mijn tevredenheid met die 100 km/u graag delen na mn statement over de zin/onzin van 100 rijden omdat dat gunstig zou zijn tegen stikstof uitstoot/neerslag.

Verder ben ik ook niet heilig. Als benzine €1,50 zou kosten, dan zou ik ook vaker een ansichtkaart uit Leeuwarden krijgen 😅
 
Ik rij +10 boven de limieten op de wegen in NL, en vaak word ik ingehaald….behalve vrachtwagens… _O- Ze doen maar, tijd zat hier….:+ Op wegen die ik vaak rij is het touren en genieten…dan hoeft het van mij helemaal zelfs niet sneller…

Dld is anders, mijn rijstijl is dan vlotjes en pas ik mij aan Duitsers want die hebben meestal de grotere gemotoriseerde uitvoeringen, kan ik mooi aanhaken. Soms raak ik ze zelf uit zicht omdat ze kennelijk willen laten zien dat de ze een ‘grote’ hebben……:?
Precies, beetje rustig door het verkeer laveren, zodat je blijft opvallen.
Ik zoek vooral de ruimte op en kan dan wat harder rijden. Rijd ik vrij van verkeer, laat ik het tempo ook weer zakken, totdat er bv weer verkeer achterop komt.

Maar ik ben geen fan van 130. Tis minder veilig, minder duurzaam, scheelt weinig tijd. Aan de andere kant; 5 banen op een rij (A2 richting Adam) en dan allemaal 100 rijden naast elkaar, is ook niet alles.
 
Terug
Bovenaan Onderaan