Snelheid

Precies, beetje rustig door het verkeer laveren, zodat je blijft opvallen.
Ik zoek vooral de ruimte op en kan dan wat harder rijden. Rijd ik vrij van verkeer, laat ik het tempo ook weer zakken, totdat er bv weer verkeer achterop komt.

Maar ik ben geen fan van 130. Tis minder veilig, minder duurzaam, scheelt weinig tijd. Aan de andere kant; 5 banen op een rij (A2 richting Adam) en dan allemaal 100 rijden naast elkaar, is ook niet alles.
Ik ook geen fan van 130, met 100 is het al levensgevaarlijk…

Uit verveling trek ik soms voluit om een pluk auto’s te omzeilen, heb een hekel aan klitter/kuddegedrag, maar tis meer go-with-flow rijstijl, en ruimte en vooral niet opvallen.
 
Ach, 300 op een naked kan ook makkelijk. Je traint je nekspieren wat meer.

Als je alleen supersport rijdt, lijkt het levensgevaarlijk. Rijd je alleen naked, draai je je hand er niet meer voor om.

Maar daar ging het allemaal niet om. Het ging om de snelheid in de eerste versnelling en waarom een naked geen 160 redt, niet om de langste plasser
 
Tegenwoordig is het belangrijker hoe langzaam je met een motor kunt rijden. Met lage clipons en een hakkende tweecilinder zijn 30 km zones een straf.
 
  • Eens
Waarderingen: PLR
Er zijn nu een aantal trajecten in kaart gebracht waarbij het niet nodig is om extern te salderen met stikstof en er ook geen problemen zijn met geluid. Daardoor denken ze het in het eerste kwartaal van 2025 voor elkaar te krijgen om een verkeersbesluit te nemen.

Nota

Schermafbeelding 2024-10-07 165754.webp


Als het er voor zorgt dat ik nooit meer de gruwelijke zin "op de snelweg mag je altijd 100" hoef te horen ben ik blij
:).
 
Nou, dat zal zoden aan de dijk zetten…

Overigens net terug van een vakantie (met camper) door Duitsland, Oostenrijk, Italië, Zwitserland, Frankrijk en België.

Dan valt goed op hoe krampachtig het NL verkeer rijdt, allemaal net tegen of over de limiet maar even fatsoenlijk inhalen durven we niet. Allemaal in colonne naast de vrachtwagen hangen, nog eventjes ertussen persen.

Kun je toch echt beter 120/130 toestaan, even er voorbij en een wat soepelere rijstijl toelaten.
 
Dan valt goed op hoe krampachtig het NL verkeer rijdt, allemaal net tegen of over de limiet maar even fatsoenlijk inhalen durven we niet. Allemaal in colonne naast de vrachtwagen hangen, nog eventjes ertussen persen.

Maar da's ook niet zo gek met de exorbitant hoge verkeersboetes die wij hier hebben.
 
Nou, dat zal zoden aan de dijk zetten…
Het zet zeker zoden aan de dijk. Er zijn veel meer batches die ze naar 130 willen brengen en dit is nu de eerste omdat het zonder probleem lijkt te kunnen alhoewel dat nog beter onderzocht moet worden. Het is een goede stap om 130 te normaliseren. De tendens is nagenoeg altijd geweest om de snelheid omlaag te brengen. Laatst beweerde een CDA politicus uit Amersfoort dat er geen andere stad in Nederland is waar je met 130 langs mag scheuren. Zij willen de snelheid ook 's-nachts naar 100 brengen maar als het aan Groenlinks lag zou je rond steden maar 80 km/u mogen.

Ik vind dat het kabinet zich hiermee goed inzet.
 
Er zijn nu een aantal trajecten in kaart gebracht waarbij het niet nodig is om extern te salderen met stikstof en er ook geen problemen zijn met geluid. Daardoor denken ze het in het eerste kwartaal van 2025 voor elkaar te krijgen om een verkeersbesluit te nemen.

Nota

Bekijk bijlage 2057945

Als het er voor zorgt dat ik nooit meer de gruwelijke zin "op de snelweg mag je altijd 100" hoef te horen ben ik blij
:).
Let heel goed op die opmerking onder de tabel, mooi staaltje van hoe belazer ik de kluit door dubbel te tellen met een lulverhaal.
 
Als het er voor zorgt dat ik nooit meer de gruwelijke zin "op de snelweg mag je altijd 100" hoef te horen ben ik blij
:).

Op de autoweg mag je zelfs altijd 50km/u en op de autosnelwegen 60km/u :W:W_O-
 
Op de autoweg mag je zelfs altijd 50km/u en op de autosnelwegen 60km/u :W:W_O-
Langzamer mag ook. Het voertuig dat je gebruikt moet wel 50 of 60 kunnen een mogen rijden.
 
Er zijn nu een aantal trajecten in kaart gebracht waarbij het niet nodig is om extern te salderen met stikstof en er ook geen problemen zijn met geluid. Daardoor denken ze het in het eerste kwartaal van 2025 voor elkaar te krijgen om een verkeersbesluit te nemen.

Nota

Bekijk bijlage 2057945

Als het er voor zorgt dat ik nooit meer de gruwelijke zin "op de snelweg mag je altijd 100" hoef te horen ben ik blij
:).
Oftewel, nog geen 75km snelweg :P En dan het einde 130 niet juist aankondigen, mooie cashcowlocatie :Y
 
Het scheelt je nog geen 4 minuten op de afsluitdijk. En dan moet je ook nog terug naar 100 km/u bij het monument en bij breezanddijk. Begrijp me niet verkeerd, ik rij ook liever 130 km/u maar veel tijdswinst bereik je er niet mee. Alleen je brandstofverbruik gaat omhoog.
 
Langzamer mag ook. Het voertuig dat je gebruikt moet wel 50 of 60 kunnen een mogen rijden.
Dan komen we alleen weer bij artikel 5...gevaar of hinder veroorzaken aan overig verkeer!
Dus theoretisch mag het, maar in de praktijk ben je gewoon een rijdend obstakel en daardoor strafbaar.
 
Het scheelt je nog geen 4 minuten op de afsluitdijk. En dan moet je ook nog terug naar 100 km/u bij het monument en bij breezanddijk. Begrijp me niet verkeerd, ik rij ook liever 130 km/u maar veel tijdswinst bereik je er niet mee. Alleen je brandstofverbruik gaat omhoog.
Ik rij regelmatig van Den Haag naar Groningen en terug. 100 vs 130 scheelt echt dik een kwartier reistijd. Tijd die de overheid van mij heeft afgepakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan