Show je hier je (nieuwe) gereedschap :P

• Onderwerp starter Onderwerp starter Giz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Giz

MF veteraan
Lid geworden
17 sep 2002
Waarderingsscore
1
Topic titel zegt het al. De meeste sleutelaars onder ons zullen netzo geilen op een goed stukje gereedschap als op hun motorfiets, dus laat eens zien wat je in je garage liggen hebt aan uitrusting :P

edit: Volgens mij wel lastig om een geremde enkelassige aanhanger te huren, lijkt me meer iets voor een dubbel assige om geremd te zijn, en dat kan dus weer niet met B rijbewijs.

ps. ik kom net uit de kroeg, geloof dat ik aaridig gespeld heb. })

Waaom niet?? met b mag je elke aanhanger trekken als ie maar niet meer weegt dan 750 kg en samen met je auto niet boven de 3500 kg komt

Als je een aanhanger vindt met 18 wielen...ook goed, als ie maar niet boven de 750 kg komt(inc lading natuurlijk)

Ik dacht dat het iets anders werkte. Namelijk als de aanhangwagen een maximaal belaadbaar gewicht heeft van 2000 kg, dan mag je hem niet rijden met B ook al weegt de aanhanger zelf 400 kg en ligt er 1 vloeitje op.

tenminste voor zover mijn 2 cents

Gevonden op internet

Aanhanger met rijbewijs B

Aanhangwagen t/m 750 kg
Geeft de bevoegdheid tot het besturen van een personenauto met een aanhangwagen die, inclusief laadvermogen, niet meer weegt dan 750 kg.

Aanhangwagen meer dan 750 kg
In bepaalde gevallen is het bovendien toegestaan een zwaardere aanhangwagen dan 750 kg. te trekken met alleen rijbewijs B. Daar zijn echter twee voorwaarden aan verbonden:

de aanhanger mag, inclusief laadvermogen, niet meer wegen dan de ledige massa van het trekkende motorvoertuig;
de toegestane maximum massa van de totale combinatie mag niet meer zijn dan 3500 kg..die hiernaast is weergegeven.

Laatst bewerkt:
Hmm, nou hoe het precies zit weet ik niet, maar weet wel dat de auto die ik mee neem zwaar genoeg is, de aanhanger er vol of leeg achtermag, en de freesbank er ook op kan, en het geheel 300km vervoerd kan worden 8-)

Toch maar eens mn instructeur bellen wat BE kost, wel super handig. *O*

Waaom niet?? met b mag je elke aanhanger trekken als ie maar niet meer weegt dan 750 kg en samen met je auto niet boven de 3500 kg komt

Als je een aanhanger vindt met 18 wielen...ook goed, als ie maar niet boven de 750 kg komt(inc lading natuurlijk)

Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat

Hier staan alle regels regels nog eens duidelijk uitgelegd.

Ik ging naar de winkel voor een momentsleutel en kwam terug met...

* Rahsol Dremotec (Gedore) 20-200 Nm momentsleutel (met calibratierapport)
* Bondhus GorillaProof 15 delig imbussetje met bolkop
* TengTools slagschroevendraaierset met 18 bitjes

En dat alles meegekregen met een héél leuke korting! :9~

Laatst bewerkt:
Ben niet kapot van Dewalt, niet van Hitachi, niet van Aldi....

nl: Dewalt = zwaar
Hitachi = niet sterk
aldi = aldi

Ben kwa accuschroef machines pro MAKITA
En dan een slagschroevendraaier van een 140 Nm.
Bijv. de BTD130FRFE 14,4V Slagschroevendraaier in een setje met een boormachientje
BDF440+BTD130F.jpg

Effe voor de duidelijkheid ..... die heb ik dus nog niet... maar zou em best willen.
LiIon accu koffertje
€519 :X

-O- -O- Ben ik vandaag wat dozen in het gips aan het boren met een hitachie accuboor, komt er rook uut de machiene, handvat word verzengend heet, nog een laatste rochel en stuk was ie, allemaal in een seconde of 2, accu zit nu vastgesmolten in de machiene, tja, hitachie is niet meer wat het geweest is, deze heb het iets langer dan een jaar uitgehouden -O- -O-
Moet maar effe rond de tafel met mn werkgever over een makita, das namelijk het enige merk waarvan je in het wild nog heule oude machienes tegenkomt *O* *O*

-O- -O- Ben ik vandaag wat dozen in het gips aan het boren met een hitachie accuboor, komt er rook uut de machiene, handvat word verzengend heet, nog een laatste rochel en stuk was ie, allemaal in een seconde of 2, accu zit nu vastgesmolten in de machiene, tja, hitachie is niet meer wat het geweest is, deze heb het iets langer dan een jaar uitgehouden -O- -O-
Moet maar effe rond de tafel met mn werkgever over een makita, das namelijk het enige merk waarvan je in het wild nog heule oude machienes tegenkomt *O* *O*
Garantie? Klinkt als een accu die het begeven heeft...

Ik heb het ook eerder voor makita... Heb er altijd liefst mee gewerkt, m'n vader is zelfstandig en we hebben ze jaren gehad. Totdat hij enkele jaren terug begon over te schakelen op dewalt. Tegen m'n zin, want die zijn een pak lomper dan de makita's. Maar tergelijkertijd ook sterker, een makita behuizing durfde al es breken als je hem liet vallen (van stevige hoogte dan) en de dewalts hebben het tot nu toe beter overleeft. Theeft allemaal zo z'n voor-en nadelen.

Ben niet kapot van Dewalt, niet van Hitachi, niet van Aldi....

nl: Dewalt = zwaar
Hitachi = niet sterk
aldi = aldi

Ben kwa accuschroef machines pro MAKITA
En dan een slagschroevendraaier van een 140 Nm.
Bijv. de BTD130FRFE 14,4V Slagschroevendraaier in een setje met een boormachientje
[afbeelding]
Effe voor de duidelijkheid ..... die heb ik dus nog niet... maar zou em best willen.
LiIon accu koffertje
€519 :X

hahaha toevallig! Heb dat spul vanmiddag samen met mijn vader gekocht en mijn vader heeft exact dezelfde makita set meegenomen *D

hmm vanmiddag gebracht :

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

2 doosjes hadden ze niet op voorraad die worden nabezorgd.

Ik ben een blij man *O* *O* *O* *O* *O*

Wil je die post ff weghalen a.u.b.? B|

Denk ik dat ik wat moois heb gekocht vandaag, kom jij er met zo'n post achteraan B|

:+

Gefeliciteerd man, wat een geil spul :} :} :9~

sorry, ik dacht er zelf ook al aan.. jeetje wat moet je gozer voor mij wel niet denken

Maar ik ben er zo blij mee, 'k gewoon niet wachten :+

Gelijk heb je ;)

Zo'n kar staat ook nog eens bij mij op het programma :9~ Alleen het zal dan een lege worden denk ik, aangezien ik al veel gereedschap heb en allemaal van goede merken, zou het zonde zijn om een complete kar te kopen.

Zo nieuw... haast zonde om te gebruiken :} :} :}
:^
inlijsten geen optie O-)

zeer mooie kist je mag er ook wel een plaatje van posten als je het ingeruimd hebt :Y

@rambabbel ook jij hebt vandaag goed gereedschap aangeschaft fijn dat er zoveel bitjes bij je slagschroevendraaier zitten, bij mij zitten er maar 4 bij en dat is toch wel wat weinig.
ik zou niet weten wat het zo moeten kosten :N

Laatst bewerkt:
zeer mooie kist je mag er ook wel een plaatje van posten als je het ingeruimd hebt :Y

:^

@rambabbel ook jij hebt vandaag goed gereedschap aangeschaft fijn dat er zoveel bitjes bij je slagschroevendraaier zitten, bij mij zitten er maar 4 bij en dat is toch wel wat weinig.
ik zou niet weten wat het zo moeten kosten :N

Das inderdaad erg makkelijk. Ik wou eerst eigenlijk zo'n goedkope slagschoevendraaier in zo'n rood blikken doosje. Die schijnen ook erg goed te zijn. Maar aangezien ik meerdere relatief dure spullen kocht kon ik deze set er voor een leuk prijsje bijkrijgen dus ik dacht dat doe ik dan meteen ook maar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan