Show je hier je (nieuwe) gereedschap :P

• Onderwerp starter Onderwerp starter Giz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Giz

MF veteraan
Lid geworden
17 sep 2002
Waarderingsscore
1
Topic titel zegt het al. De meeste sleutelaars onder ons zullen netzo geilen op een goed stukje gereedschap als op hun motorfiets, dus laat eens zien wat je in je garage liggen hebt aan uitrusting :P

9,8 Kg/L. Dus ik denk dat deze zwaarder is. Maar als je de maten hebt kan je met rekenen een heel eind komen. Reken vooral de massieve delen, de plaatstaal delen vallen in het niet bij massieve delen. En rekent makkelijker.

Hij is wel hol he? En er zit ook geen tandwielgeschakelde aandrijving of automatische voeding in.

Vandaag mijn nieuwe Gedore 1/2 dopsleutelset opgehaald.

Grtz Zieke
full

1000kg is ie in elk geval niet...Een grote industriele met tandwielkast weegt nog maar net meer.
Een van vergelijkbare grootte van HBM weegt 300kg, nou zit hier nog een onderstel bij en is ie iets groter kwa behuizing, dus 400 max denk ik. Als zal het 500 zijn dan mag het nog, toch?

Max gewicht aanhanger ongeremd, en niet zwaarder dan de auto: 750kg, en laat een fiesta 850kg wegen.
Wat weegt een onbeladen enkelassige aanhanger? 100/150kg?
K vervoer hem liggend btw.

De tafel is net iets meer dan 50cm, dus de kast zelf is 40 breed, en 20 diep (wat er verder achter zit is plaatstaal).

Als ik nou BE had en een dikke auto dan wist ik het ook wel...lekker 120 doorkachelen ;)

Laatst bewerkt:
Je wil net weten wat er gebeurt als je aanhanger door duwt en jij
wil toch eigenlijk best stoppen met een te lichte auto. Haalt je gewoon in!!

man, man..
gewoon op de kar en rijden....

fiesta 1.1 met een aanhanger met 2,5 kuub zand gaat ook prima.... remweg word alleen wat lang :X

of een renault traffic camper slepen met een fietsta.....

Als ik nog foto's heb van het zand verhaal zal ik er eens één posten...

man, man..

fiesta 1.1 met een aanhanger met 2,5 kuub zand gaat ook prima.... remweg word alleen wat lang :X

Ja idd. Gewoon lekker rijden. Als je bijvoorbeeld een motorrijder schept die van rechts komt doordat je nooit op tijd kunt remmen, ach boeiend. Zijn er toch nog genoeg van nietwaar?

|( |( |( :r

man, man..

Ik herinner me van een jaartje terug nog een grote tandemasser, die met vier ontplofte banden langs de A 50 stond. Twee mannen hadden al een enorme stapel stenen uitgeladen, terwijl de aanhanger nog helemaal volzat. |( Het kan dus goedgaan, maar ook goed fout gaan :X

Bedenk wel dat het zolang je kan inschatten wanneer je moet remmen wel goed gaat, maar dat het bij plotseling remmen e.d. goed mis gaat. IK rij regelmatig met zware aanhangers, maar ben dan toch wel blij met een goede oplooprem e.d.

Bedenk ook, dat je in veel gevallen bij teveel gewicht zonder geldig rijbewijs rondrijdt en daarnaast ook nog eens fors voor het overgewicht kan dokken. Je bent zo 1000 euries armer. En als je zonder geldig rijbewijs rijdt, weet je ook meteen wie voor de schade opdraaid.

Gewoon voor een paar tientjes een goede geremde aanhanger huren en een zwaardere auto regelen, desnoods met chauffeur met E rijbewijs.

Ik herinner me van een jaartje terug nog een grote tandemasser, die met vier ontplofte banden langs de A 50 stond. Twee mannen hadden al een enorme stapel stenen uitgeladen, terwijl de aanhanger nog helemaal volzat. |( Het kan dus goedgaan, maar ook goed fout gaan :X

Bedenk wel dat het zolang je kan inschatten wanneer je moet remmen wel goed gaat, maar dat het bij plotseling remmen e.d. goed mis gaat. IK rij regelmatig met zware aanhangers, maar ben dan toch wel blij met een goede oplooprem e.d.

Bedenk ook, dat je in veel gevallen bij teveel gewicht zonder geldig rijbewijs rondrijdt en daarnaast ook nog eens fors voor het overgewicht kan dokken. Je bent zo 1000 euries armer. En als je zonder geldig rijbewijs rijdt, weet je ook meteen wie voor de schade opdraaid.

Gewoon voor een paar tientjes een goede geremde aanhanger huren en een zwaardere auto regelen, desnoods met chauffeur met E rijbewijs.

Klopt... volledig met je eens..
inmiddels dus ook in het bezit van rijbewijs E....

detail is misschien dan we hier niet over bijv. stervensdrukke randstad praten maar over binnenwegen in de achterhoek...

man, man..

En een maand later kon je zeker nieuwe koppelingsplaten in je fiesta zetten |( |(

ds14dvf3.jpg

Zit er over te denken om deze set te kopen.
Is me op stage supergoed bevallen, zit ook een fijne lader bij.

Ik vind ze kwa looks btw ook mooier als die kawa dingen :+

ik pas nog in mijn familie gehoort van iemand die achter een vw caddy een tandemasser had
met ongeveer 3 ton erop
kwam nog geen km verder tot stilstand in een greppel tegen een boom
en ze hadden niet harder gereden als 45 km de aanhanger ging ff sturen
die caddy heb ik daarna nog gezien en die zag er echt niet meer zo goed uit :N
de trekhaak stond er over dwars onder en de voorkant was zeker goed kort
dus als je het wil gokken doe dan wel rustig aan.

misschien kun je wel een trekker van iemand lenen die kan hem zeker de baas en als je toch alleen maar binnen door hoefd is dat goed te doen en nog leuk ook.

man, man..

Over de remweg had ik ook nog niet gedacht. Ik zal eerder denken hoe krijg ik dit gevaarte aan het rollen.

[me="buikschuiver oet dre"]heeft ook ervaring met een te lichte auto en een te grote kar O-) :X Ik mocht nog kiezen voor een boete voor het kabeltje van de oplooprem (was ik vergeten vast te maken) of even op de weegbrug.[/me] Heb toen maar snel voor het kabeltje gekozen :9 die was een heel stuk goedkoper. :X

[afbeelding]

Zit er over te denken om deze set te kopen.
Is me op stage supergoed bevallen, zit ook een fijne lader bij.

Ik vind ze kwa looks btw ook mooier als die kawa dingen :+

Bij mij op stage hebben ze hem ook. daar bevalt hij goed. (bedrijfswagen garage) dus word hij nou ook weer niet intensief gebruikt.

Ons pa heeft hem en gebruikt hem in de bouw, bij hem is tie in een hald jaar al 2 of 3x kapot geweest. dus dan is het niet egt een aanrader.

Vantevoren altijd elu gehad was niet kapot te krijgen alleen werden de accu's naar een lange tijd gaar (wat altijd gebeurt) en nieuwe accu's waren duurder als een nieuw aparaat. dus ja.

maar voor echt intensief gebruik zou ik hem niet nemen. dan een elu ofzo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan