Jawel, Berner is bij mij bekent van bevestigings matriaal
schroeven pluggen enz.
Ze hebben volgens mij bestaand merk [licentie] gekocht en daar
hun naam op laten plakken.
duur spul trouwens.
Haha dat is het oude ding inderdaad! Ooit van mijn opa geweest en nu heeft m'n moeder hem geclaimd maar wat een topapparaat is dat nog steeds. Vind alleen zelf de accu niet echt lomp hoor. Die staaf die daar in het handvat zit weegt minder dan de accu van het 14V nieuwere ding. Die nieuwe is wel wat sterker volgens mij maar die oude is lekker licht en de schroefsnelheid reageert heel mooi op de 'trekker'.
Heb een maand of drie geleden een 18 volt boormachine gekocht met 3.0 ah accu's
En ik gebruik hem soms , maar er zit zoveel stroom in zo'n accu dat er nog steeds de eerste in zit
Als die accu's nog 4 keer langer mee zouden gaan zou ik in die tijd mijn oplaad apparaat kwijt raken
Misschien toch overdreven zo'n 3.0 accu in mijn geval
Wel lekker zo'n 18 volt , kan m 10 draad tappen in rvs met dat ding
wij werken met Berner, zegt iemand dat wat?
schroeftol
boormachine SDS.
Volgens mij is het hetzelfde als Dewalt.
Dus Black&Decker?
hitachi cirkelzaagmachine gekocht 190 mm blad 1200 watt 180 euro. zal hem niet dagelijks gebruiken maar dan gelijk maar een goede kopen. in de loop van het jaar waarschijlijk nog een accu boormachine en een klop/boormachine van hitachi aanschaffen
ok bedankt, ik zal eens even horen!
ohja en vandaag een nieuw stukje gereedschap gekocht:
[afbeelding]
Jep.
Hoog Würth en Festool gehalte.
Berner gebruikt ook IR producten met eigen stickers. Ring/steeksleutels lijken dacht ik op Usag.
Berner maakt niks zelf iig.
zie regelmatig in de bouwmarkt folders die makita boormachines met toebehoren in staan. kosten 160 euro 14.4 volt 111,1 of 1,5 ah. zijn er mensen die hier ervaring mee hebben ? en kan ik er deeesnooids een 14.4 volt 3 ah accu in doen ??
--------------------------------------------------------------------------------------------------------Als de accu past, kan het zonder problemen, de 3 ah levert ook gewoon 14.4 volt, maar gaat veel langer door voordat hij leeg is. Het aantal ah geeft de capaciteit aan en niet het voltage.
Nou heb ik voor vaderdag 'n Panasonic accu schroef machine gekregen ,EY 7441.
14,4 volt - 1,5 ah.
De vraag is , kan ik ongestraft , er 'n zwaardere [ zeg 3,0 ah ] accu in doen???
Huidige accu is de EYGL 42.
bvd.
ja gloeiende gloeiende
hoe zit dit nou?
Brasletti laat jij 's wat van je horen
Als ik het goed heb, kan je wel een 1.5 ah accu in een 3.0 machine stoppen maar niet andersom, de gereedschapsboeren weten hier denk ik meer van.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
ja gloeiende gloeiende
hoe zit dit nou?
Brasletti laat jij 's wat van je horen
--------------------------------------------------------------------------------------------------------edit:
quote's verkeerd om
Vroembert heeft gewoon gelijk.
Zwaarder amperage gaat niet op een lichtere machine (je krijgt de accu er wel op maar nooit meer af). en als je de accu er op krijgt doet de machine het toch niet (contacten zijn niet hetzelfde) dat is bij makita het geval.
Maar Ah's zijn niet hetzelfde als amperage... en de vraag ging over Ah's