Show je gereedschappen IX "Dat zeg ik"

Status
Niet open voor verdere reacties.

king-roy

MF veteraan
Lid geworden
9 sep 2006
Waarderingsscore
0
Show hier dus al je nieuwe/oude/verse/vage/gejatte/gevonden/antieke/zelf-bedachte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​

Gereedschap gerelateerde Links:

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:

screwdriver-and-wrench-icon-hi.png

d25314k.jpg

gereedschap.gif

Haha dat is het oude ding inderdaad! Ooit van mijn opa geweest en nu heeft m'n moeder hem geclaimd maar wat een topapparaat is dat nog steeds. Vind alleen zelf de accu niet echt lomp hoor. Die staaf die daar in het handvat zit weegt minder dan de accu van het 14V nieuwere ding. Die nieuwe is wel wat sterker volgens mij maar die oude is lekker licht en de schroefsnelheid reageert heel mooi op de 'trekker'.

Ik heb nog steeds zo'n 9.6v 6095 van makita. Accu's zijn op maar ik kan er geen afstand van doen (schroeft zo lekker).

Heb een maand of drie geleden een 18 volt boormachine gekocht met 3.0 ah accu's
En ik gebruik hem soms , maar er zit zoveel stroom in zo'n accu dat er nog steeds de eerste in zit
Als die accu's nog 4 keer langer mee zouden gaan zou ik in die tijd mijn oplaad apparaat kwijt raken
Misschien toch overdreven zo'n 3.0 accu in mijn geval :)
Wel lekker zo'n 18 volt , kan m 10 draad tappen in rvs met dat ding

Ik ben ook heel blij met mijn 18v li-ion makita's :Y heb 3 verschillende machines waar dezelfde accu op past. Slagschroevendraaier gebruik ik nog het meest (zeker op dit moment met de verbouwing, schroeven gaat moeiteloos en je kan heel lang met 1 acculading doen :Y ).

hitachi cirkelzaagmachine gekocht 190 mm blad 1200 watt 180 euro. zal hem niet dagelijks gebruiken maar dan gelijk maar een goede kopen. in de loop van het jaar waarschijlijk nog een accu boormachine en een klop/boormachine van hitachi aanschaffen

Doe dan meteen een combi hammer, is een boormachine, klopboormachine, en kango in 1 :)

Ben net bezig zo'n ding uit Duitsland te bestellen, uiteraard een Makita, 250pleuro inc. boor en beitelsetje. :)

zie regelmatig in de bouwmarkt folders die makita boormachines met toebehoren in staan. kosten 160 euro 14.4 volt 111,1 of 1,5 ah. zijn er mensen die hier ervaring mee hebben ? en kan ik er deeesnooids een 14.4 volt 3 ah accu in doen ??

zie regelmatig in de bouwmarkt folders die makita boormachines met toebehoren in staan. kosten 160 euro 14.4 volt 111,1 of 1,5 ah. zijn er mensen die hier ervaring mee hebben ? en kan ik er deeesnooids een 14.4 volt 3 ah accu in doen ??

Als ik het goed heb, kan je wel een 1.5 ah accu in een 3.0 machine stoppen maar niet andersom, de gereedschapsboeren weten hier denk ik meer van.

Als de accu past, kan het zonder problemen, de 3 ah levert ook gewoon 14.4 volt, maar gaat veel langer door voordat hij leeg is. Het aantal ah geeft de capaciteit aan en niet het voltage.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
ja gloeiende gloeiende :(

hoe zit dit nou?

Brasletti laat jij 's wat van je horen 8-)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nou heb ik voor vaderdag 'n Panasonic accu schroef machine gekregen ,EY 7441.
14,4 volt - 1,5 ah.
De vraag is , kan ik ongestraft , er 'n zwaardere [ zeg 3,0 ah ] accu in doen???
Huidige accu is de EYGL 42.
bvd.

edit:
quote's verkeerd om :o

Laatst bewerkt:
Als ik het goed heb, kan je wel een 1.5 ah accu in een 3.0 machine stoppen maar niet andersom, de gereedschapsboeren weten hier denk ik meer van.

Klopt, de 1.5ah accu's passen wel in de 3.0ah machines. Andersom lukt niet.

14.4v 3.0ah makita accu zit bijvoorbeeld in de bdf446

14.4v 1.5ah zit in de bdf343 (deze machine vind je tegenwoordig veel in de bouwmarkt).

ja gloeiende gloeiende :(

hoe zit dit nou?

Brasletti laat jij 's wat van je horen 8-)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------edit:
quote's verkeerd om :o

Zwaarder amperage gaat niet op een lichtere machine (je krijgt de accu er wel op maar nooit meer af). en als je de accu er op krijgt doet de machine het toch niet (contacten zijn niet hetzelfde) dat is bij makita het geval.

Laatst bewerkt:
Maar Ah's zijn niet hetzelfde als amperage... en de vraag ging over Ah's ;)

Ah maakt niets uit klopt, 3.0ah moet je zien als een grotere tankinhoud.......sorry niet goed gelezen :$

Hitachi heeft tegenwoordig li-ion accu's met 4.0ah, nadeel is wel dat deze een veel langere laad tijd hebben dan een 3.0ah, 3 kwartier (is een beetje te lang).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan