Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Show hier je nieuwe gereedschap "VIII" :Schoonmoeder Rules

Status
Niet open voor verdere reacties.

king-roy

MF veteraan
Lid geworden
9 sep 2006
Waarderingsscore
0
Laatst bewerkt:
het is handiger om de vernevelaar op de compressor te zetten.
werkt niet zo praktisch zo'n vernevelaar aan je luchtsleutel
en hem even er af halen als je gaat verfspuiten natuurlijk

En dan zit de luchtslang nog vol met olieresten

Voor de hobbyist volstaat regelmatig een drupje olie, in een garage is een nevelaar handiger.

compressor volume moet minimaal 25 liter zijn. Anders zakt de druk te snel weg.

Elke restrictie (weerstand) in slangen en koppelingen verlaagt de eind opbrengst.

Ik vergelijk het met een accu en een startmotor

Grappig dat ik zelfs met mijn 10 liter compressortje de wielmoeren loskrijg (wel een prof ding met goede luchtopbrengst) Maar de 25 liter versie doet het inderdaad langer achter elkaar, voordat hij aanslaat.

Laatst bewerkt:
het is handiger om de vernevelaar op de compressor te zetten.
werkt niet zo praktisch zo'n vernevelaar aan je luchtsleutel
en hem even er af halen als je gaat verfspuiten natuurlijk

Als je OOIT wilt gaan spuiten met je lucht, lijkt het me geen goed idee om olie door je leiding te gaan blazen. Er zijn kleine druppelaars die bedoeld zijn om aan je gereedschap te schroeven.

Zie hier:
Olie vernevelaar 1/4", BGS

Als je OOIT wilt gaan spuiten met je lucht, lijkt het me geen goed idee om olie door je leiding te gaan blazen. Er zijn kleine druppelaars die bedoeld zijn om aan je gereedschap te schroeven.

Zie hier:
Olie vernevelaar 1/4", BGS

Zo'n vernevelaar is ook niet zaligmakend, maar als je 1 slang gebruikt is het je enige optie. Het best is om gewoon 2 luchtslangen te gebruiken (liefst met verschillende kleuren): Rood voor vet, blauw voor schoon.

Zo'n vernevelaar is ook niet zaligmakend, maar als je 1 slang gebruikt is het je enige optie. Het best is om gewoon 2 luchtslangen te gebruiken (liefst met verschillende kleuren): Rood voor vet, blauw voor schoon.

idd dat bedoelde ik ook met mijn opmerking over die vernevelaar.

Afgelopen zaterdag een mig lasapparaatje gekocht met gevuld draad!
[afbeelding]

Echt een leuk hobby apparaat Werkt echt goed

Mooi spul, vraagje : Moet je met dat mig lassen nou ook zo'n grote CO2 cilinder hebben ? Of is het echt helemaal elektrisch

edit : Oh, volgens mij zie ik er al een stikkertje op zitten met KEIN GAS !

Laatst bewerkt:
Afgelopen zaterdag een mig lasapparaatje gekocht met gevuld draad!
[afbeelding]

Echt een leuk hobby apparaat Werkt echt goed

Ik neem aan dat die draad duurder is als normale
Heeft het nog meer nadelen?
Ik hoef niet zo dikwijls wat te lassen dus de meer prijs van de draad zou niet zo'n probleem zijn
Ik heb een Kemppi Tig staan maar vind een Mig een stuk eenvoudiger lassen.
Ik weet dat ligt aan mij
Zou de Kemppi kunnen verkopen en een beetje redelijke Mig kunnen kopen

Draad is duurder als normaal. € 23,- voor een rolletje van een kilo. Het apparaat is € 129,-. Ik heb zo'n elektrode bak en braad apparaat maar daar kan je maar moeilijk doen materiaal mee lassen (zal ook wel aan mij liggen). maar die staat nu bij deze te koop tegen elk aannemelijk bod (met een bijna vol pak universeel elektrodes van 1.75mm2).

wat voor tig apparaat is het? (type)
wat moet dat kosten als je hem weg zou doen?

Met een elektrode machine is dunne plaat vrijwel niet te lassen, met fluxcore kan het redelijk, maar als je de zelfde machine met menggas zou kunnen proberen, gaat er een wereld voor je open.

Met een elektrode machine is dunne plaat vrijwel niet te lassen, met fluxcore kan het redelijk, maar als je de zelfde machine met menggas zou kunnen proberen, gaat er een wereld voor je open.

Snap ik maar, ik ben geen lasser. Je moet ergens beginnen en als het beter gaat wil ik langzaamaan overstappen naar een apparaat met gas

Heb zelf gisteren een migger gekocht waar je een argon fles op aan kunt sluiten (zit nu fluxcore in).

Fluxcore spetterd een stuk meer en je voegt wat minder materiaal toe, aan de andere kant, je steekt de stekker erin, massa klem aansluiten en gaan.

Moet zelf alleen nog op zoek naar een 10 of 20 liter argon fles, voor een leuke prijs natuurlijk.

Mig las je met Meng-gas

Tig las je met Argon

Ik geloof dat je tegenwoordig beter een fles kunt huren
Heb je ook geen gezeur met keuren
Heb op mij Tig apparaat zo'n hele grote fles zitten die zal inmiddels als hij gevuld moet worden eerst gekeurd moeten worden
Ik denk dat ik dan ook maar overstap op huur
Kun je ook mig lassen met alleen argon?

ik heb pas een fles argon gekocht, tot 2022 gekeurd
http://www.ebay.de/itm/Argon-4-6-10...171?pt=Schweiß_Löttechnik&hash=item3a660a0263

geen idee of het problemen geeft om een Duitse fles in Nederland te gebruiken
is voor mij ook geen probleem

hoe gaat dat? laat je die gewoon opsturen? en blijft het dan bij 25 euro?
of kun je het ook ophalen?

Ben ook voor hobby nog opzoek naar een drukregelventiel en menggas fles 10-20ltr.

Is dit trouwens menggas: (schutzgas)
http://www.ebay.de/itm/Schutzgas-C1...208?pt=Schweiß_Löttechnik&hash=item3cb4ffab70

lijkt me wel toch? 18% CO2 en 82% Argon
of moet ik dan nog weer een andere hebben?

Status
Niet open voor verdere reacties.