Show hier je (nieuwe) gereedschap *3*

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fuzy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Yep dat kan. Er zijn nog steeds mensen, die daardoor helemaal niet kunnen lezen of schrijven.
Of zoals in die advertenties. Ik heb in de tijd dat ik in het onderwijs werkzaam was wel e.e.a. aan rare teksten voorbij zien komen. Of het is een lees schrijf stoornis veroorzaakt door een hersenbeschadiging. Ik heb op een of andere manier het gevoel, dat de advertenties echt zijn en dat de gene die ze geplaatst heeft niet in de gaten heeft, hoe erg het met het taalgebruik is gesteld.

Sow.. diehep moi spul!

sorry, maar deze was wel heel erg! :+
_O-
Yep dat kan. Er zijn nog steeds mensen, die daardoor helemaal niet kunnen lezen of schrijven.
Of zoals in die advertenties. Ik heb in de tijd dat ik in het onderwijs werkzaam was wel e.e.a. aan rare teksten voorbij zien komen. Of het is een lees schrijf stoornis veroorzaakt door een hersenbeschadiging. Ik heb op een of andere manier het gevoel, dat de advertenties echt zijn en dat de gene die ze geplaatst heeft niet in de gaten heeft, hoe erg het met het taalgebruik is gesteld.
Jammer dat zijn omgeving hem er niet op tikt, en dat er gewoon programma's voor zijn die je daarbij kunnen helpen.
Zoiets als Kurzweil .

Laatst bewerkt:
Leuk ding, leuke prijs.
Zag ze laatst ook bij de ACTION liggen :Y
Ondanks redelijke goede verlichting, is dit soms wel een uitkomst :Y
Naast zo'n 'bureau loeplamp' :Y(welke dan weer vaak precies voor het onderdeel moet zijn, waar je mee bezig bent :+ )
Het zijn ook handige dingen en het licht precies daar waar je kijkt.

Ik had er ene met een gloeilampje, leuk maar niet ideaal: Bij een boek lezen verblindde je je zelf en op afstand zag je niets.

Sinds kort heb ik er een met dimbare LED's: Gedimd is een boek goed te lezen + werkzaamheden op armlengte afstand zijn goed te doen en ongedimd heb ik zeker genoeg licht tot ongeveer 10 meter.

full

_O-Jammer dat zijn omgeving hem er niet op tikt, en dat er gewoon programma's voor zijn die je daarbij kunnen helpen.
Zoiets als Kurzweil .

In een sociaal zwakkere omgeving worden dit soort problemen vaak genegeerd, of zijn ouders drukker met het geld opmaken in de kroeg, of aan snuifwaren, noem maar op. Daar wordt een kind vaak gezien als een hindernis voor het lekkere leventje. Tegen de tijd dat iemand volwassen is, schaamt die zich vaak voor zijn/haar gebrek en onderneemt daardoor geen actie. Ook dan zal de sociale omgeving vaak geen stimulans zijn. Tevens is het heel lastig je door het doolhof van hulpverleners te worstelen, als je niet goed kan lezen/schrijven. De verregaande bureaucratie is dan een ernstige belemmering.

jongens... ik zit eigenlijk met een rare vraag. heel erg dom misschien, maar misschien ook niet... laten we eerlijk zijn, iedereen heeft ooit een freesbank nodig gehad, of dat nou voor een simpel boutje was of voor hele leuke kroonplaten. zo'n machine is helaas onbetaalbaar in je eentje, dus ik dacht... :)

wat als we met een groep mensen hier in dit topic een machine kopen die van alles kan en dat we met z'n allen betalen? zo hoef je alleen materiaal te kopen en heb je mooie onderdelen. waar die machine staat maakt mij niet uit, als ik maar een keer in de zoveel tijd wat onderdelen kan maken. een soort van "openbare" machine, de mf frees.

dom idee? :)

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
heb je een pasvorm bij die "bits & pieces" ..... óf past 't na verloop van tijd vanzelf niet meer ?
Deze koffers kom je in heel veel kleuren geuren en smaken tegen. Een paar jaar geleden kostten ze iets van 120 euro, tegenwoordig zijn ze een stuk goedkoper.

Ik ken 5 mensen met zo'n koffer die er allemaal net iets anders uitziet, maar eigenlijk gewoon precies hetzelfde is (verschillende merken, een ervan is Force). Het eerste deel wat met misbruik kapot gaat is het 1/4" rateltje. Dan huppel je naar de gereedschapsboer en vervang je die voor 25 eu voor een fatsoenlijke ratel van je favoriete merk (Beta / Snap-On / Stahlwille / Gedore / Whatever).

Voor de hobbyist dus een uitgebreide doppenset voor weinig geld, die veel meer kan hebben dan je verwacht.

@ Ducktape: 't gaat me meer om de bitjes en doppen. Dat een rateltje sneuvelt is niet het probleem, maar dat m'n inbusjes/torx boutjes/metrische boutjes niet meer los komen omdat de koppen stuk zijn gedraaid door niet goed passende "spullen"....... da's erger.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan