Show hier dus al je nieuwe/oude/verse/vage/gejatte/gevonden
gereedschap dat je met de sleutelaars wil delen!
Voorgaande Topics:
gereedschap dat je met de sleutelaars wil delen!
Voorgaande Topics:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
@ Ducktape: 't gaat me meer om de bitjes en doppen. Dat een rateltje sneuvelt is niet het probleem, maar dat m'n inbusjes/torx boutjes/metrische boutjes niet meer los komen omdat de koppen stuk zijn gedraaid door niet goed passende "spullen"....... da's erger.
jongens... ik zit eigenlijk met een rare vraag. heel erg dom misschien, maar misschien ook niet... laten we eerlijk zijn, iedereen heeft ooit een freesbank nodig gehad, of dat nou voor een simpel boutje was of voor hele leuke kroonplaten. zo'n machine is helaas onbetaalbaar in je eentje, dus ik dacht...
wat als we met een groep mensen hier in dit topic een machine kopen die van alles kan en dat we met z'n allen betalen? zo hoef je alleen materiaal te kopen en heb je mooie onderdelen. waar die machine staat maakt mij niet uit, als ik maar een keer in de zoveel tijd wat onderdelen kan maken. een soort van "openbare" machine, de mf frees.
dom idee?
omdat het ding altijd smerig is als jij langskomt?ja ok, maar waarom?
ja ok, maar waarom?
ja ok, maar waarom?
daarbij komt dat je huis-tuin en keukendingetjes die je freest, met iets meer moeite ook met de hand kunt maken.. een gezonde zaag, vijl, boor en schuurpapiertjes kunnen een hele hoop mooie dingen maken! Geen kroonplaten en dergelijk, maar die frees je ook niet zo 1-2-3.
met al het respect, maar een kroonplaat frezen met een cnc machine is zo gedaan hoor. je wilt niet weten wat de mogelijkheden van zo'n machine zijn!
met al het respect, maar een kroonplaat frezen met een cnc machine is zo gedaan hoor. je wilt niet weten wat de mogelijkheden van zo'n machine zijn!
Damn... Ben ik nou te nieuwsgierig als ik vraag wat zon grapje kost?
Damn... Ben ik nou te nieuwsgierig als ik vraag wat zon grapje kost?
Woei!!! kaootje onder de boom:
[afbeelding]
De arreslee was zwaar beladen
[afbeelding]
Zit zo'n houder aan de zijkant voor spuitbussen en aan de andere kant voor een rol papier
[afbeelding]
Lade 1, schroevendraaiers
[afbeelding]
lade 2, dopsleutel 1/4 en 3/8
[afbeelding]
Die rode dopjes zijn ook ratels, super handig als je bijv een lange bout die wel licht draait eruit moet draaien
Lade 3, dopsleutel 1/2
[afbeelding]
Voor normaal gebruik aan de motor te groot, maar voor blokrevisie etc wel handig
Lade 4, steek/ring sleutels
[afbeelding]
Lijkt me duidelijk
Lade 5, steek/ring sleutels speciaal
[afbeelding]
Heb er ff wat uitgehaald, maar denk dat hier het meeste plezier van ga beleven
Die "korte" sleutels zijn zooo handig voor de motor, even als die half open uitvoering. De knie-doppen ook, maar de ratel-sleutels zijn helemaal
Lade 6, tangen
[afbeelding]
Tangen inderdaad
Lade 7, hamers/schrapers
[afbeelding]
De kunststofhamer is die ik het meest zal gebruiken, de grote bankhamer alleen om irritante figuren weg te slaan . Pakkingschrapers ook altijd handig bij revisie
Lade 8, leeg
[afbeelding]
Kan dus de zooi zoals borgdraad etc in