Show hier je (nieuwe) gereedschap *3*

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fuzy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
@ Ducktape: 't gaat me meer om de bitjes en doppen. Dat een rateltje sneuvelt is niet het probleem, maar dat m'n inbusjes/torx boutjes/metrische boutjes niet meer los komen omdat de koppen stuk zijn gedraaid door niet goed passende "spullen"....... da's erger.
:^
Met slecht gereedschap sloop je meer dan dat je repareert.
Heb hier nog zo'n "verjaardagssetje" liggen van de gamma ofzo. Sleutel 10 is eigenlijk 8.5, sleutel 9 is eigenlijk 10.5, en ringsleutel 7 is een steeksleutel (gat zit uit het midden).

Over de pasvorm van doppen en bitjes heb ik alleen nog maar positieve geluiden gehoord. Dat het veel beter past dan je zou verwachten voor het geld, zelfs na flink misbruik. Het zijn ook zeskantdoppen, dat scheelt al heel veel.

jongens... ik zit eigenlijk met een rare vraag. heel erg dom misschien, maar misschien ook niet... laten we eerlijk zijn, iedereen heeft ooit een freesbank nodig gehad, of dat nou voor een simpel boutje was of voor hele leuke kroonplaten. zo'n machine is helaas onbetaalbaar in je eentje, dus ik dacht... :)

wat als we met een groep mensen hier in dit topic een machine kopen die van alles kan en dat we met z'n allen betalen? zo hoef je alleen materiaal te kopen en heb je mooie onderdelen. waar die machine staat maakt mij niet uit, als ik maar een keer in de zoveel tijd wat onderdelen kan maken. een soort van "openbare" machine, de mf frees.

dom idee? :)

Ja.

ja ok, maar waarom?

ik neem aan dat niet iedereen ermee overweg kan. Daar zal dus altijd degene voor opdraaien bij wie hij staat. Die zal ook niet voor jan met de korte achternaam dit willen doen. Dan zit je met onderhoud, gereedschappen, materialen. Wie betaald dit? Degene die er 6 dagen per week fulltime klusjes voor anderen mee gaat doen, of iedereen gezamelijk?

Voor die paar enkele freesstukjes die men individueel moet hebben zijn meer dan genoeg lui op dit forum die dit onder de geldende bedrijfsprijzen kunnen en willen doen. Voordat je de investering van zo'n apparaat eruit hebt, moet je heeeeeel wat beugeltjes frezen.

Laatst bewerkt:
daarbij komt dat je huis-tuin en keukendingetjes die je freest, met iets meer moeite ook met de hand kunt maken.. een gezonde zaag, vijl, boor en schuurpapiertjes kunnen een hele hoop mooie dingen maken! Geen kroonplaten en dergelijk, maar die frees je ook niet zo 1-2-3.

daarbij komt dat je huis-tuin en keukendingetjes die je freest, met iets meer moeite ook met de hand kunt maken.. een gezonde zaag, vijl, boor en schuurpapiertjes kunnen een hele hoop mooie dingen maken! Geen kroonplaten en dergelijk, maar die frees je ook niet zo 1-2-3.

Kijk eens naar FZRene en Gixxerron :Y

met al het respect, maar een kroonplaat frezen met een cnc machine is zo gedaan hoor. je wilt niet weten wat de mogelijkheden van zo'n machine zijn!

met hetzelfde wederzijds respect, maar je hebt het nergens over een CNC machine.

als je het hier over hebt, geldt al het bovenstaande nog steeds, behalve dat je dan nog mensen moet hebben die 'even' dxf'jes willen en kunnen tekenen.

met al het respect, maar een kroonplaat frezen met een cnc machine is zo gedaan hoor. je wilt niet weten wat de mogelijkheden van zo'n machine zijn!

Dan zal je wel al een idee hebben wat zo'n ding kost en ook wel door hebben dat je dan met een hoop mensen moet zijn om het te betalen.
Hoe meer zielen hoe meer vreugd, is van toepassing voor een feestje, maar zeker en vast niet voor zoiets

Woei!!! kaootje onder de boom:

full

De arreslee was zwaar beladen :X

full

Zit zo'n houder aan de zijkant voor spuitbussen en aan de andere kant voor een rol papier

totaal.jpg

Lade 1, schroevendraaiers
schroevendraaiers.jpg

lade 2, dopsleutel 1/4 en 3/8
dopsleutel1.jpg

Die rode dopjes zijn ook ratels, super handig als je bijv een lange bout die wel licht draait eruit moet draaien :Y

Lade 3, dopsleutel 1/2
dopsleutel2.jpg

Voor normaal gebruik aan de motor te groot, maar voor blokrevisie etc wel handig ;)

Lade 4, steek/ring sleutels
steekring.jpg

Lijkt me duidelijk :+

Lade 5, steek/ring sleutels speciaal
steekringspeciaal.jpg

Heb er ff wat uitgehaald, maar denk dat hier het meeste plezier van ga beleven :} :}
Die "korte" sleutels zijn zooo handig voor de motor, even als die half open uitvoering. De knie-doppen ook, maar de ratel-sleutels zijn helemaal :9~ :9~

Lade 6, tangen
tangen.jpg

Tangen inderdaad *O*

Lade 7, hamers/schrapers
hamerbeitel.jpg

De kunststofhamer is die ik het meest zal gebruiken, de grote bankhamer alleen om irritante figuren weg te slaan :P . Pakkingschrapers ook altijd handig bij revisie

Lade 8, leeg
leeg.jpg

Kan dus de zooi zoals borgdraad etc in

Érg mooi en fijn "speelgoed", dat Sonic spul :Y

Heb er een aantal maanden geleden een momentsleutel van gehaald en bevalt érg goed.

Woei!!! kaootje onder de boom:

[afbeelding]

De arreslee was zwaar beladen :X

[afbeelding]

Zit zo'n houder aan de zijkant voor spuitbussen en aan de andere kant voor een rol papier

[afbeelding]

Lade 1, schroevendraaiers
[afbeelding]

lade 2, dopsleutel 1/4 en 3/8
[afbeelding]
Die rode dopjes zijn ook ratels, super handig als je bijv een lange bout die wel licht draait eruit moet draaien :Y

Lade 3, dopsleutel 1/2
[afbeelding]
Voor normaal gebruik aan de motor te groot, maar voor blokrevisie etc wel handig ;)

Lade 4, steek/ring sleutels
[afbeelding]
Lijkt me duidelijk :+

Lade 5, steek/ring sleutels speciaal
[afbeelding]
Heb er ff wat uitgehaald, maar denk dat hier het meeste plezier van ga beleven :} :}
Die "korte" sleutels zijn zooo handig voor de motor, even als die half open uitvoering. De knie-doppen ook, maar de ratel-sleutels zijn helemaal :9~ :9~

Lade 6, tangen
[afbeelding]
Tangen inderdaad *O*

Lade 7, hamers/schrapers
[afbeelding]
De kunststofhamer is die ik het meest zal gebruiken, de grote bankhamer alleen om irritante figuren weg te slaan :P . Pakkingschrapers ook altijd handig bij revisie

Lade 8, leeg
[afbeelding]
Kan dus de zooi zoals borgdraad etc in

Zo dat is nou wat ik noem een mooie kist, en goed gevuld.:}

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan