Show hier dus al je nieuwe/oude/verse/vage/gejatte/gevonden
gereedschap dat je met de sleutelaars wil delen!
Voorgaande Topics:
gereedschap dat je met de sleutelaars wil delen!
Voorgaande Topics:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Om je velg op te kunnen spannen heb je diverse hulpstukken nodig, je kunt het met een conus vorm doen, maar je kunt ook met pas busjes werken, dit werkt trouwens ook nauwkeuriger omdat het wiel beter gecentreerd dan is.
Om je velg op te kunnen spannen heb je diverse hulpstukken nodig, je kunt het met een conus vorm doen, maar je kunt ook met pas busjes werken, dit werkt trouwens ook nauwkeuriger omdat het wiel beter gecentreerd dan is.
Die grote bussen zijn waarschijnlijk specifiek voor een bepaalde motor merk of type, BMW, Duc, Honda (vfr) zijn zo van die type's die vaker voor komen.
Je hebt in principe minimaal 2 conussen nodig om aan de gang te kunnen met diverse maten, 1 zit er op je as toen het masjien nog op de pallet stond.
Een vleugelmoer dient wel in balans te zijn, officieel zit er zoiets op:
[afbeelding]
HIER een pdf-je waar alle onderdelen los beschreven worden.
Het beste kun je denk ik een keertje komen kijken, dan zie je wat ik bedoel, en dan kunnen we wat maten uitwisselen, jij blij.. ik blij!
waarom zit er bij motorbanden altijd zo'n arm op het apparaat, dat doen ze bij autobanden nooit?
En het is me ook opgevallen dat een motorwiel altijd met lager toerental gebalanceerd wordt dan een autowiel, is daar een reden voor?
Nu jullie het zo over dat balanceren hebben he, ik heb een setje supermotowielen die ik wil gaan polijsten. daarvoor zullen de loodjes er af moeten, is het nodig om ze te laten balanceren daarna? Ik rij zelfden boven de 100 km/h en die 1 cylinder trilt sowieso al behoorlijk veel.
Een stuk duidelijker
Ik heb dat conische deel nog gevonden in de auto; lag los onder de stoel.
Ik heb er dus maar één.
En ik zie dat met de basisset de meeste wielen gedraaid kunnen worden. Al die andere delen zijn voor specifieke achterwielen. En de lijst in de pdf is ook wel erg handig.
Ik ga eerst kijken of het apparaat wel werkt, dan kom ik graag en keer langs (met koeken/schnitzels*).
*naar keuze
Heb je al merk en type genoemd, misschien weet Google raadHet apparaat draait en er branden lampjes. Ook het display geeft dingen aan.
So far, so good...
Nou nog een handleiding.
Heb je al merk en type genoemd, misschien weet Google raad
Sm-wielen balanceren? Gebruik hem zelf alleen op het circuit, maar de laatste keer dat die dingen ergens uitgemeten werden was toen ze ingespaakt werden... Kortom, niet nodigNu jullie het zo over dat balanceren hebben he, ik heb een setje supermotowielen die ik wil gaan polijsten. daarvoor zullen de loodjes er af moeten, is het nodig om ze te laten balanceren daarna? Ik rij zelfden boven de 100 km/h en die 1 cylinder trilt sowieso al behoorlijk veel.
Het apparaat draait en er branden lampjes. Ook het display geeft dingen aan.
So far, so good...
Nou nog een handleiding.
Ik heb mij laten vertellen dat hier hulp te vinden was:beissbarth Microtech 500 (MT500)
En beissbarth heeft al een mailtje ontvangen
Geen handleiding, maar wel NL prijzen voor evt onderdeeltjes..
www.stokvis-equipment.nl/files/.fileserver/033/064.pdf
Opspanmoer 6 euro, conusje is ook niet zo duur..
(maar namaken mag nog altijd hoor! )
Dat valt mee ja. 6 euro voor de moer, 9 voor een conusje.
Maar waarom dan 160 euro voor een set, met enkel een aantal hulzen als extra?
Dan laat ik wel ergens wat buisjes draaien en op maat afkorten...
Het apparaat draait en er branden lampjes. Ook het display geeft dingen aan.
So far, so good...
Nou nog een handleiding.
Ik balanceer zelf altijd mijn wielen met zo'n bokje
Heb de ervaring dat als je de band draait ten opzichte van de band je nauwelijks lood hoeft teplakken
Het is wel wat meer werk
wat weet je niet dan? volgens mij hoef je maar 3 dingen in te stellen, de tekeningen naast de draaiknoppen spreken voor zich.
Dan de kap dicht, dan gaat hij als het goed is draaien.
Stopt vanzelf, door daarna de kap open te doen en met het wiel te draaien zie je dat de lampjes aangeven waar de gewichten moeten komen.