Show hier je (nieuwe) gereedschap *3*

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fuzy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben ik nu blind? Ik zie er geen prijs bij staan...... |(
Sonic zit trouwens hier 2 straten verderop.....

nee klopt, prijslijst is een ander pdf-je. Bruto is het niet te doen.... zit ergens rond de 2500 ex :X :X

maarrrr heb een "sponsor" voor m'n race-activiteiten die hier waarschijnlijk wat voor gaat doen *O* *O*

Ben btw super te spreken over Sonic :Y :Y

nee klopt, prijslijst is een ander pdf-je. Bruto is het niet te doen.... zit ergens rond de 2500 ex :X :X

maarrrr heb een "sponsor" voor m'n race-activiteiten die hier waarschijnlijk wat voor gaat doen *O* *O*

Ben btw super te spreken over Sonic :Y :Y

Tja, ik vind het allemaal leuk spul om te zien enzo, en het zal best goed zijn... Maar zulke prijzen en dan ook maar 10 jaar garantie :? Mannesmann koop je gewoon voor nog geen 1/3e van die prijs met ook 10 jaar garantie!! Vind die prijzen gewoon oplichterij :X

Ik hou mijn gereedschap altijd netjes. Tijdens het sleutelen maakt het me niet zoveel uit maar na gebruik gaat het weer schoon in de kist of aan het bord.
Idem dito
full

Tja, ik vind het allemaal leuk spul om te zien enzo, en het zal best goed zijn... Maar zulke prijzen en dan ook maar 10 jaar garantie :? Mannesmann koop je gewoon voor nog geen 1/3e van die prijs met ook 10 jaar garantie!! Vind die prijzen gewoon oplichterij :X

Mwah, is groothandel-tactiek he ;) ook als niet-vaste klant krijg je gewoon korting. Uiteindelijk gaat er nog minimaal 50% af hoor

vind zelf niet alleen kwaliteit belangrijk, maar ook hoe het ingepakt zit. Dit foam systeem is dan ook 10x mooier dan het (wat ze ook hebben trouwens) gewone plastic systeem. Kwestie van smaak ;) Heb zelf alleen nog maar Sonic, voor zelfde geld had ik paar jaar geleden voor wat anders gekozen (al vond in Mannesman absoluut geen vergelijk met dit :N )

Laatst bewerkt:
Zo.. even met de tester zitten stoeien, maar er zit veel in!

Het ding is touch screen, hij kan vacuum meten voor oa synchroon te stellen, een uitgebreide multimeter incl 1000A meting (inductief), dus laad of startstroom meten is erg gemakkelijk.

Software voor een PowerCommanderII zit er ook op.

Helaas geen frisse update cd's, de 1150 serie staat er niet in, wel de r1200c ( :? )

Cilinder balanstest is ook mogelijk, alleen.. tja alleen..

d'r zit gvd geen kabel bij om hem aan een bmw te hangen! :(

Dinsdag nog maar eens naar ginds bellen en vragen of dat dat ding daar nog ergens ligt, en anders heb ik pech, dan zal ik op zoek moeten naar een nieuwe of andere kabel

Iemand hier toevallig nog iets liggen, of heeft iemand een frisse update cd voor de moditec? (goede kopie mag natuurlijk ook! O-) )

Mwah, is groothandel-tactiek he ;) ook als niet-vaste klant krijg je gewoon korting. Uiteindelijk gaat er nog minimaal 50% af hoor

vind zelf niet alleen kwaliteit belangrijk, maar ook hoe het ingepakt zit. Dit foam systeem is dan ook 10x mooier dan het (wat ze ook hebben trouwens) gewone plastic systeem. Kwestie van smaak ;) Heb zelf alleen nog maar Sonic, voor zelfde geld had ik paar jaar geleden voor wat anders gekozen (al vond in Mannesman absoluut geen vergelijk met dit :N )

Ja dat foam systeem is heel mooi, heeft mijn nieuwe beta doppenset ook. Als ik nou dat beta als voorbeeld neem, een complete beta kist heb je in een aanbieding voor zo'n 1500 euro inclusief. En met levenslange garantie...

Zo.. even met de tester zitten stoeien, maar er zit veel in!

Het ding is touch screen, hij kan vacuum meten voor oa synchroon te stellen, een uitgebreide multimeter incl 1000A meting (inductief), dus laad of startstroom meten is erg gemakkelijk.

Software voor een PowerCommanderII zit er ook op.

Helaas geen frisse update cd's, de 1150 serie staat er niet in, wel de r1200c ( :? )

Cilinder balanstest is ook mogelijk, alleen.. tja alleen..

d'r zit gvd geen kabel bij om hem aan een bmw te hangen! :(

Dinsdag nog maar eens naar ginds bellen en vragen of dat dat ding daar nog ergens ligt, en anders heb ik pech, dan zal ik op zoek moeten naar een nieuwe of andere kabel

Iemand hier toevallig nog iets liggen, of heeft iemand een frisse update cd voor de moditec? (goede kopie mag natuurlijk ook! O-) )

Bij mij is het ook niet compleet. Een paar dingen 'zijn al met de andere mee gegaan..'.

Aan de andere kant: men ging ook weer bij een derde machine naar delen voor die van mij zoeken. Zo heb ik toch de boel weer iets completer kunnen maken (oa 2e as, weet niet de precieze diameter..).

Binnenkort in huis(beetje 'nostalgie'):
2jg6vy9.jpg
Gisteren binnengekregen.
'Klein' nadeeltje: de veer die je ziet, zit aan het einde gewoon recht in de gaatjes, wat resulteert dat bij gebruik de veer kan loskomen.
Hoewel het ene hebbedingetje is(die ik waarschijnlijk heus wel een keer zal gebruiken), zou ik graag daar een andere veer in willen zien. Eentje die aan de uiteinden 'omgebogen' oid is, zodat de veer veilig en goed vastzit(ik voorzien zo'n ding in mijn oog namelijk :+ :/ )
Zijn die veren los te krijgen?
De afstand zoals die nu openstaat bedraagt, tussen de 2 gaatjes/uiteinden van de veer, 55mm.
Iemand weet waar ik dergelijke veertjes los kan krijgen?

Laatst bewerkt:
Bij mij is het ook niet compleet. Een paar dingen 'zijn al met de andere mee gegaan..'.

Aan de andere kant: men ging ook weer bij een derde machine naar delen voor die van mij zoeken. Zo heb ik toch de boel weer iets completer kunnen maken (oa 2e as, weet niet de precieze diameter..).

Hopelijk zijn ze ook zo vriendelijk bij mij.

Nieuwe kabels zullen wel te verkrijgen zijn, alleen zal dat dan weer prijzig zijn.

Het synchroon stellen werkt echt fijn, een mooie duidelijke aflezing, als ik deze kast hou dan mag m'n kwikkolom weer in de uitverkoop! :Y

Ik heb van de week voor een kennis van me een doosje hazet schroevendraaiers meegenomen, verkrijgbaar in diverse kleuren, prijs was nog geen 25 euro!
[afbeelding]
Is Hazet met die schroevendraaiers al wat verbetert tov het spul wat ze 5 -10 jaar geleden maakten?
Toen braken er altijd kleine stukjes uit de punt waardoor het ding meteen de vuilbak in kon.
Met al het andere van Hazet heb ik geen problemen gehad/gehoord

Laatst bewerkt:
Is Hazet met die schroevendraaiers al wat verbetert tov het spul wat ze 5 -10 jaar geleden maakten?
Toen braken er altijd kleine stukjes uit de punt waardoor het ding meteen de vuilbak in kon.
Met al het andere van Hazet heb ik geen problemen gehad/gehoord

Bij mij is nog niks afgebroken. Ik vind alleen het handvat nog steeds wat te goedkoop (glad).

Ik zou nog wat plaatjes posten.

Hier zit het apparaat nog in de auto. Paste echt maar net, en de as heb ik er af moeten halen (blijft ie tenminste ook heel).

Op de voorstoel ligt de mega grote beschermkap.
balancerinauto.jpg

Hier het apparaat, na afstoffen en een poetslappie.
balancer.jpg

Het is niet helemaal compleet. Dit is de verzameling hulpstukken die er wel bij zaten:
hulpstukkenbalancermetnummers.jpg

En nog de twee 14mm assen:
assenbalancer.jpg

Nou heb ik dus weer eens iets gekocht, waarvan ik niet weet hoe het werkt :')
Oftewel: alle tips zijn welkom :Y

Iemand iets over de hulpstukken, welke essentiële nog ontbreken, en hoe te gebruiken?

Ik moet in ieder geval de bout nog hebben voor het opspannen, want die ontbreekt.
Oh ja, een velgbreedte meter zit er ook nog bij. Dat dan weer wel.

Ik heb al een prijslijst gevonden bij Saarloos, maar ik heb echt geen idee welke pasbussen of conische centreerdingen ik nog moet hebben. Ae arm voor het plaatsen van een motorfietswiel zit er wel gewoon op (van Haweka).
13124.jpg

~[edit]

Die 2e as past niet: verkeerde spoed.

Ik moet een stevige (vleugel)moer hebben, M14 1,25. En ik heb al een beetje door hoe eea zou moeten werken (lang leve joetjoep), en volgens mij kom ik al redelijk uit met de delen die ik wél heb.

Met name nummer 2 en 3 (icm met 1) lijken me handig om een wiel goed gecentreerd te spannen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou nog wat plaatjes posten.

Hier zit het apparaat nog in de auto. Paste echt maar net, en de as heb ik er af moeten halen (blijft ie tenminste ook heel).

Op de voorstoel ligt de mega grote beschermkap.
[afbeelding]

Hier het apparaat, na afstoffen en een poetslappie.
[afbeelding]

Het is niet helemaal compleet. Dit is de verzameling hulpstukken die er wel bij zaten:
[afbeelding]

En nog de twee 14mm assen:
[afbeelding]

Nou heb ik dus weer eens iets gekocht, waarvan ik niet weet hoe het werkt :')
Oftewel: alle tips zijn welkom :Y

Iemand iets over de hulpstukken, welke essentiële nog ontbreken, en hoe te gebruiken?

Ik moet in ieder geval de bout nog hebben voor het opspannen, want die ontbreekt.
Oh ja, een velgbreedte meter zit er ook nog bij. Dat dan weer wel.

Ik heb al een prijslijst gevonden bij Saarloos, maar ik heb echt geen idee welke pasbussen of conische centreerdingen ik nog moet hebben. Ae arm voor het plaatsen van een motorfietswiel zit er wel gewoon op (van Haweka).
[afbeelding]

\[edit]

Die 2e as past niet: verkeerde spoed.

Ik moet een stevige (vleugel)moer hebben, M14 1,25. En ik heb al een beetje door hoe eea zou moeten werken (lang leve joetjoep), en volgens mij kom ik al redelijk uit met de delen die ik wél heb.

Met name nummer 2 en 3 (icm met 1) lijken me handig om een wiel goed gecentreerd te spannen.

Kost dat dingetje nou ?

Driehondervijftignogwat incl veilingkosten en btw (die er dus weer af gaat).

En nog tijd en brandstof (140 km).

Ik reken er op dat er nog kosten bij komen, als is het maar voor draaiwerk voor pasbussen, of een nieuw set (ik heb die prijzen gezien, en ik was blij dat ik met een al brandende sigaret op de bank zat '( ).

En ik moet nog sjekken of het ding wel werkt....

Laatst bewerkt door een moderator:
Om je velg op te kunnen spannen heb je diverse hulpstukken nodig, je kunt het met een conus vorm doen, maar je kunt ook met pas busjes werken, dit werkt trouwens ook nauwkeuriger omdat het wiel beter gecentreerd dan is.

Die grote bussen zijn waarschijnlijk specifiek voor een bepaalde motor merk of type, BMW, Duc, Honda (vfr) zijn zo van die type's die vaker voor komen.

Je hebt in principe minimaal 2 conussen nodig om aan de gang te kunnen met diverse maten, 1 zit er op je as toen het masjien nog op de pallet stond.

Een vleugelmoer dient wel in balans te zijn, officieel zit er zoiets op:

haweka%20pro%20bike%20standard.jpg

HIER een pdf-je waar alle onderdelen los beschreven worden.

Het beste kun je denk ik een keertje komen kijken, dan zie je wat ik bedoel, en dan kunnen we wat maten uitwisselen, jij blij.. ik blij! ;)

Om je velg op te kunnen spannen heb je diverse hulpstukken nodig, je kunt het met een conus vorm doen, maar je kunt ook met pas busjes werken, dit werkt trouwens ook nauwkeuriger omdat het wiel beter gecentreerd dan is.

Die grote bussen zijn waarschijnlijk specifiek voor een bepaalde motor merk of type, BMW, Duc, Honda (vfr) zijn zo van die type's die vaker voor komen.

Je hebt in principe minimaal 2 conussen nodig om aan de gang te kunnen met diverse maten, 1 zit er op je as toen het masjien nog op de pallet stond.

Een vleugelmoer dient wel in balans te zijn, officieel zit er zoiets op:

[afbeelding]

HIER een pdf-je waar alle onderdelen los beschreven worden.

Het beste kun je denk ik een keertje komen kijken, dan zie je wat ik bedoel, en dan kunnen we wat maten uitwisselen, jij blij.. ik blij! ;)

Een stuk duidelijker :Y

Ik heb dat conische deel nog gevonden in de auto; lag los onder de stoel.

Ik heb er dus maar één.

En ik zie dat met de basisset de meeste wielen gedraaid kunnen worden. Al die andere delen zijn voor specifieke achterwielen. En de lijst in de pdf is ook wel erg handig.

Ik ga eerst kijken of het apparaat wel werkt, dan kom ik graag en keer langs (met koeken/schnitzels*).

*naar keuze

Een stuk duidelijker :Y

Ik heb dat conische deel nog gevonden in de auto; lag los onder de stoel.

Ik heb er dus maar één.

En ik zie dat met de basisset de meeste wielen gedraaid kunnen worden. Al die andere delen zijn voor specifieke achterwielen. En de lijst in de pdf is ook wel erg handig.

Ik ga eerst kijken of het apparaat wel werkt, dan kom ik graag en keer langs (met koeken/schnitzels*).

*naar keuze

U is van harte welkom, geef maar een keertje een gil hoe en wanneer.. 8-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan