segway 300se vs bmw ce02m1

Een ART4 schijfremslot heeft een pin die minimaal de dikte heeft van een AA penlight batterij. Je kunt dus voor aanschaf even testen met zo'n batterij. Ik had een Oxford XD14 ART4 slot en die heeft, voorzover ik weet, de dunste pen van alle ART4 sloten en die komt dus overeen met zo'n batterijtje. Let op, AA is de dikkere penlight.
 
beetje lopen graven op andere fora. Wordt genoemd dat pin 6.3mm is. Gat in remschijf is 7mm.
Bout afstand is 80. Dus dat zou allemaal kloppen.
Echter zie ik eventueel nog een krapte bij spatbord vanwege 12" wielen. Als ik kans zie morgen, rijd ik ff naar biker outfit om zoń ding te passen. En ik kan geen 'rechts' vinden van die 80mm versie

Zou toch wel prettig zijn, lijkt ART4 slot te zijn, ff kijken of ik daar nog iets tegenstrijdigs van kan vinden
 
Laatst bewerkt:
Ik ben daar wat creatiever mee geweest in het verleden. ART4 slot aanschaffen voor de verzekering en de sleutels en rekening netjes bewaren. Een sleutel daarvan aan de sleutelbos. Vervolgens een tweede slot, niet ART4 gekocht dat wel past. Dat slot wordt dan dagelijks gebruikt. In het geval de motor gestolen wordt heb ik aantoonbaar een ART4 slot. Bewijs maar of dat er tijdens de diefstal op zat. De sleutel aan de sleutelbos is nuttig op het moment dat je te voet naar het bureau moet om aangifte te doen. Ja sorry, ik wil met alle plezier een goedgekeurd slot gebruiken maar als de fabrikant daar geen voorzieningen voor heeft, jammer dan! Nu ik wel een ART4 slot kwijt kan gebruik ik het uiteraard ook.
Straks moet het een ART5 of 6 slot worden en moeten we met een ankerketting gaan zeulen....

P.s. ik moet er wel bij zeggen dat ik niet bepaald in een diefstalgevoelige regio woon. Nooit een motor van mij gestolen.

Los daarvan, een ART4 schijfremslot is natuurlijk ook maar schijnveiligheid. Een remschijf is er zo vanaf.
 
Ik ben daar wat creatiever mee geweest in het verleden. ART4 slot aanschaffen voor de verzekering en de sleutels en rekening netjes bewaren. Een sleutel daarvan aan de sleutelbos. Vervolgens een tweede slot, niet ART4 gekocht dat wel past. Dat slot wordt dan dagelijks gebruikt. In het geval de motor gestolen wordt heb ik aantoonbaar een ART4 slot. Bewijs maar of dat er tijdens de diefstal op zat. De sleutel aan de sleutelbos is nuttig op het moment dat je te voet naar het bureau moet om aangifte te doen. Ja sorry, ik wil met alle plezier een goedgekeurd slot gebruiken maar als de fabrikant daar geen voorzieningen voor heeft, jammer dan! Nu ik wel een ART4 slot kwijt kan gebruik ik het uiteraard ook.
Straks moet het een ART5 of 6 slot worden en moeten we met een ankerketting gaan zeulen....

P.s. ik moet er wel bij zeggen dat ik niet bepaald in een diefstalgevoelige regio woon. Nooit een motor van mij gestolen.

Los daarvan, een ART4 schijfremslot is natuurlijk ook maar schijnveiligheid. Een remschijf is er zo vanaf.
je moet 3 orginele sleutels kunnen inleveren bij verzekering. En als die dan alle 3 splinternieuw zijn zonder gebruiks sporen, loop je risico. Dat risico ga ik hier niet nemen. Volg gewoon voorschriften en geen gezeik bij diefstal.

regen pleurt me nog iets teveel, vanmiddag biker outfit bezoek maar proberen als het opdroogt
 
Als een verzekering er achter komt dat je fraudeert, dan heb je echt een serieus probleem. Dan kom je op de zwarte lijst en dan kan je nog maar bij één verzekering terecht (misschien zijn het er tegenwoordig meer) en die vragen de hoofdprijs.
 
Dat klopt maar eisen stellen waar bijna niet aan te voldoen is lijkt me ook niet redelijk. Eisen zoals een plicht voor een slot dat niet kan passen op een lichte motorscooter die net zoveel kost als een bromscooter waarvoor dit soort eisen niet gelden. En steeds zwaardere sloten eisen waar de meeste motoren geen bergruimte voor hebben is ook vragen om fraude. Bovendien vindt ik fraude wel een erg zwaar woord voor het onjuist afsluiten. Ik doe mijn best om diefstal te voorkomen maar er zijn grenzen. En een ART4 schijfremslot voldoet aan de eisen maar zit op een schijf die er zo af is. Laat de verzekeraars maar eens wat druk op de fabrikanten uitoefenen zodat er betere geïntegreerde oplossing komen dan een stuurslot. Het is in hun belang. Mijn auto gaat vanzelf op slot als ik wegloop en dat is goed genoeg voor de verzekering. Ik hoef geen Bearloçk mee te zeulen. En dat terwijl mijn Toyota een van de meest gestolen auto's is van Nederland. De premie is ook ongeveer even hoog!
 
Vandaag stukje door de natte straten. Die traction control is serieus lomp, maar werkt wel. 😎
 
@Vtwinner Het is in elk geval liegen tegen de verzekeringsmaatschappij. Jij laat sleuteltjes zien van een slot wat er dan niet aan vast heeft gezeten, terwijl in de clausule staat hoe je 'm op slot moet doen. Maar goed, de Segway heeft ruimte en qua motoren wil ik altijd een motor die voldoende ruimte heeft voor minimaal een schijfslot. Maar je hebt ze idd die geen ruimte hebben, wat ik best vreemd vind.

@bultie
Als tractiecontrole op natte straten al ingrijpt met die Maxxis-banden, dan zou ik er denk ik toch wat anders onder gooien.
Hoe merk je dat het er in komt als het zo lomp is? Valt het vermogen totaal weg tot er grip is?

Ik ben ook wel benieuwd of de lokale bandenboer hier ervaring mee heeft, omdat de motor natuurlijk in het wiel zit en je de boel ook los moet koppelen.
 
@Vtwinner Het is in elk geval liegen tegen de verzekeringsmaatschappij. Jij laat sleuteltjes zien van een slot wat er dan niet aan vast heeft gezeten, terwijl in de clausule staat hoe je 'm op slot moet doen. Maar goed, de Segway heeft ruimte en qua motoren wil ik altijd een motor die voldoende ruimte heeft voor minimaal een schijfslot. Maar je hebt ze idd die geen ruimte hebben, wat ik best vreemd vind.

@bultie
Als tractiecontrole op natte straten al ingrijpt met die Maxxis-banden, dan zou ik er denk ik toch wat anders onder gooien.
Hoe merk je dat het er in komt als het zo lomp is? Valt het vermogen totaal weg tot er grip is?

Ik ben ook wel benieuwd of de lokale bandenboer hier ervaring mee heeft, omdat de motor natuurlijk in het wiel zit en je de boel ook los moet koppelen.
natte straten en oneffenheden. Wat betekend dat de vering ook niet al te nauwkeurig staat. Maar idd , hele vermogen wordt afgeschakeld en er weer opgezet, waardoor het zo weer gebeurd. Ik lig er niet wakker van, maar vond het wel een ervaring hier te delen. Algemene grip van de band is niet slecht. (al heb ik nog niet op natwegdek vol op het ' gas' de bocht uit getrokken)
 
@Vtwinner Het is in elk geval liegen tegen de verzekeringsmaatschappij. Jij laat sleuteltjes zien van een slot wat er dan niet aan vast heeft gezeten, terwijl in de clausule staat hoe je 'm op slot moet doen. Maar goed, de Segway heeft ruimte en qua motoren wil ik altijd een motor die voldoende ruimte heeft voor minimaal een schijfslot. Maar je hebt ze idd die geen ruimte hebben, wat ik best vreemd vind.
Ik zit ook met een soortgelijk dilemma. Mijn Tmax heeft ondermeer een middenstandaard blokkeer inrichting.
Die kan dus niet ingeklapt worden zonder de (draadloze) sleutel. Dat werkt beter dan een schijfremslot.
Ik heb nog een Abus Granito Alert schijfremslot (die ik dus niet gebruik), ik weet niet eens of het Art4 is, want het ding is al jaren oud.
 
natte straten en oneffenheden. Wat betekend dat de vering ook niet al te nauwkeurig staat. Maar idd , hele vermogen wordt afgeschakeld en er weer opgezet, waardoor het zo weer gebeurd. Ik lig er niet wakker van, maar vond het wel een ervaring hier te delen. Algemene grip van de band is niet slecht. (al heb ik nog niet op natwegdek vol op het ' gas' de bocht uit getrokken)

Raar dat ie op z'n minst niet naar mode 1 even gaat tot er weer grip is. Net als dat je de remhendel inknijpt en je gas niets meer doet.

Ik zit ook met een soortgelijk dilemma. Mijn Tmax heeft ondermeer een middenstandaard blokkeer inrichting.
Die kan dus niet ingeklapt worden zonder de (draadloze) sleutel. Dat werkt beter dan een schijfremslot.
Ik heb nog een Abus Granito Alert schijfremslot (die ik dus niet gebruik), ik weet niet eens of het Art4 is, want het ding is al jaren oud.
Ja en toch moet er denk ik zo'n slot op. Bij de TMAX is dat denk ik geen probleem gezien de grotere velgen.
ART-status kan je nakijken op www.stichtingart.nl, maar volgens mij gaat het er ook om op het moment dat je 'm gekocht hebt, aangezien een slot soms zijn certificering kan verliezen. Ik heb ergens nog een oude verlopen Cyclelok liggen. Misschien die weer eens gebruiken, moet ik alleen wel de factuur vinden. :+
 
Ja en toch moet er denk ik zo'n slot op. Bij de TMAX is dat denk ik geen probleem gezien de grotere velgen.
ART-status kan je nakijken op www.stichtingart.nl, maar volgens mij gaat het er ook om op het moment dat je 'm gekocht hebt, aangezien een slot soms zijn certificering kan verliezen. Ik heb ergens nog een oude verlopen Cyclelok liggen. Misschien die weer eens gebruiken, moet ik alleen wel de factuur vinden. :+
Bedankt voor die site! Zo te zien is die Granit Detecto (zoals ik hem herken van de foto) nog geldig.

Edit: Shit - ik heb de 8000, die is dus vervallen. Afijn, dat is ook informatie..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gewoon een ART4 slot van Vinz. Ben je voor een paar tientjes klaar. En ART4 is ART4, toch? Samen met het slot op je middenbok lijkt me dat wel afdoende. Granit Detecto 8000 heb ik ook gehad; duur en er zijn klachten dat het ding af en toe niet open wil. Best lullig als je de sleutel niet omgedraaid krijgt. Vinz heeft ook sloten met alarm (die heb ik ook nog) maar die zijn zonder ART4 voorzover ik weet. Enige nut van alarm is dat je geen reminder cable nodig hebt. Nadeel is dat je heel snel moet zijn als je het slot eraf haalt.
 
Ik heb gewoon een ART4 slot van Vinz. Ben je voor een paar tientjes klaar. En ART4 is ART4, toch? Samen met het slot op je middenbok lijkt me dat wel afdoende. Granit Detecto 8000 heb ik ook gehad; duur en er zijn klachten dat het ding af en toe niet open wil. Best lullig als je de sleutel niet omgedraaid krijgt. Vinz heeft ook sloten met alarm (die heb ik ook nog) maar die zijn zonder ART4 voorzover ik weet. Enige nut van alarm is dat je geen reminder cable nodig hebt. Nadeel is dat je heel snel moet zijn als je het slot eraf haalt.
Ik kan je in vertrouwen vertellen dat dat alarm niet helpt bij het op tijd verwijderen van het slot. Het alarmsignaal en kraken is op hetzelfde moment hoorbaar :(. Ik heb nu idd een low cost Art4 slot besteld.. Die Abus heeft het overigens altijd goed gedaan (behalve die ene keer dus)
 
Op mijn motorscooter heb ik ook gewoon een goedkoop ART4 kettingslot. Dan voldoe ik aan de eisen. Als de motorscooter gejat zou worden, jammer dan. En dat ding weegt 127 kg, dus die kan als je 'm niet ergens aan vast zit met twee man in een busje worden gezet met het slot er nog omheen. Gelukkig is zo'n NMAX 155 niet echt een gewilde motorscooter. Zelfde natuurlijk voor de Segway, die weegt hetzelfde als mijn NMAX.
 
vraagje, als die segway op slot gaat, hoort het achterwiel toch geblokkeerd te worden? of heb ik nou verkeerde perceptie?
 
Heb jij toevallig ook de status indicator met kleine 'P' gezien tijdens rijden? |Bij gas geven waardes tussen 0 en 100 en bij remmen waardes van -500 tot -900 (ongeveer). Kan er niets van terug vinden in handleiding.
Ook situatie bij standje 3 en vol gas, dat ie 'aftelde' en bij 0 stopte met acceleren.
Snap niet helemaal de logica/uitleg van die getallen, jij een idee?
Na 2 weken wel duidelijk geworden wat het is.
Bij stand 3 vol gas, telt ie van 100 terug naar 0. Dan houdt het volle vermogen op. Als je tussen door weer inhoudt, dan telt ie eerst weer naar 100 en springt weer naar km.
De negatieve waardes is idd regenreer vermogen. Wel grappig als je instellingen op max genereren zet, dan raak je bijna de rem niet meer aan.

Vol wegrijden bij stoplichten slurpt wel veel actieradius weg. Bent zo 10km kwijt
 
Is dat die furious mode oid dat het display paars knippert? Dat stopt dan op een gegeven moment en dan?
Ben wel benieuwd hoeveel km je nu gemiddeld op een lading kan rijden en ook met kouder weer.
 
Is dat die furious mode oid dat het display paars knippert? Dat stopt dan op een gegeven moment en dan?
Ben wel benieuwd hoeveel km je nu gemiddeld op een lading kan rijden en ook met kouder weer.
ja, paarse knippers op het dashboard. Na 100 tellen stopt het en rij je niet veel harder meer, maar meestal toch ook wel max snelheid.
ik vind het nog te leuk om af en toe bij stoplicht weg te zijn, dus kom niet veel verder dan 55 km. statistisch nog weinig waard, pas 3 keer aan de lader gelegd.
 
ja, paarse knippers op het dashboard. Na 100 tellen stopt het en rij je niet veel harder meer, maar meestal toch ook wel max snelheid.
ik vind het nog te leuk om af en toe bij stoplicht weg te zijn, dus kom niet veel verder dan 55 km. statistisch nog weinig waard, pas 3 keer aan de lader gelegd.

Maar hij kakt dus niet in na die furious mode. Het nadeel is dat dat snelle wegrijden leuk is, maar met elektrisch moet je net even wat rustiger aan doen, wil je komen waar je heen wil gaan. Bij een benzine motorscooter kan je overal tanken, hier natuurlijk niet. Je pakt ook minder de snelste routes, maar de kortste routes (tenzij dat de snelweg is). Maar een derde accu zou dus eigenlijk wel een aanrader zijn. Nu alleen die prijs nog van zo'n accu.
 
Maar dat is incl. een E300SE. Kan je die ook los kopen? Als ik er op zoek op de website, dan zie ik ze niet los te koop. Meer een soort van dealtje bij aankoop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan