Die pin in raodlok is nog veel te dik. Of die schijfrem heeft veel te kleine openingen. Kies maar
De pin gaat door een ventilatiegat van de schijf...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Die pin in raodlok is nog veel te dik. Of die schijfrem heeft veel te kleine openingen. Kies maar
je moet 3 orginele sleutels kunnen inleveren bij verzekering. En als die dan alle 3 splinternieuw zijn zonder gebruiks sporen, loop je risico. Dat risico ga ik hier niet nemen. Volg gewoon voorschriften en geen gezeik bij diefstal.Ik ben daar wat creatiever mee geweest in het verleden. ART4 slot aanschaffen voor de verzekering en de sleutels en rekening netjes bewaren. Een sleutel daarvan aan de sleutelbos. Vervolgens een tweede slot, niet ART4 gekocht dat wel past. Dat slot wordt dan dagelijks gebruikt. In het geval de motor gestolen wordt heb ik aantoonbaar een ART4 slot. Bewijs maar of dat er tijdens de diefstal op zat. De sleutel aan de sleutelbos is nuttig op het moment dat je te voet naar het bureau moet om aangifte te doen. Ja sorry, ik wil met alle plezier een goedgekeurd slot gebruiken maar als de fabrikant daar geen voorzieningen voor heeft, jammer dan! Nu ik wel een ART4 slot kwijt kan gebruik ik het uiteraard ook.
Straks moet het een ART5 of 6 slot worden en moeten we met een ankerketting gaan zeulen....
P.s. ik moet er wel bij zeggen dat ik niet bepaald in een diefstalgevoelige regio woon. Nooit een motor van mij gestolen.
Los daarvan, een ART4 schijfremslot is natuurlijk ook maar schijnveiligheid. Een remschijf is er zo vanaf.
natte straten en oneffenheden. Wat betekend dat de vering ook niet al te nauwkeurig staat. Maar idd , hele vermogen wordt afgeschakeld en er weer opgezet, waardoor het zo weer gebeurd. Ik lig er niet wakker van, maar vond het wel een ervaring hier te delen. Algemene grip van de band is niet slecht. (al heb ik nog niet op natwegdek vol op het ' gas' de bocht uit getrokken)@Vtwinner Het is in elk geval liegen tegen de verzekeringsmaatschappij. Jij laat sleuteltjes zien van een slot wat er dan niet aan vast heeft gezeten, terwijl in de clausule staat hoe je 'm op slot moet doen. Maar goed, de Segway heeft ruimte en qua motoren wil ik altijd een motor die voldoende ruimte heeft voor minimaal een schijfslot. Maar je hebt ze idd die geen ruimte hebben, wat ik best vreemd vind.
@bultie
Als tractiecontrole op natte straten al ingrijpt met die Maxxis-banden, dan zou ik er denk ik toch wat anders onder gooien.
Hoe merk je dat het er in komt als het zo lomp is? Valt het vermogen totaal weg tot er grip is?
Ik ben ook wel benieuwd of de lokale bandenboer hier ervaring mee heeft, omdat de motor natuurlijk in het wiel zit en je de boel ook los moet koppelen.
Ik zit ook met een soortgelijk dilemma. Mijn Tmax heeft ondermeer een middenstandaard blokkeer inrichting.@Vtwinner Het is in elk geval liegen tegen de verzekeringsmaatschappij. Jij laat sleuteltjes zien van een slot wat er dan niet aan vast heeft gezeten, terwijl in de clausule staat hoe je 'm op slot moet doen. Maar goed, de Segway heeft ruimte en qua motoren wil ik altijd een motor die voldoende ruimte heeft voor minimaal een schijfslot. Maar je hebt ze idd die geen ruimte hebben, wat ik best vreemd vind.
natte straten en oneffenheden. Wat betekend dat de vering ook niet al te nauwkeurig staat. Maar idd , hele vermogen wordt afgeschakeld en er weer opgezet, waardoor het zo weer gebeurd. Ik lig er niet wakker van, maar vond het wel een ervaring hier te delen. Algemene grip van de band is niet slecht. (al heb ik nog niet op natwegdek vol op het ' gas' de bocht uit getrokken)
Ja en toch moet er denk ik zo'n slot op. Bij de TMAX is dat denk ik geen probleem gezien de grotere velgen.Ik zit ook met een soortgelijk dilemma. Mijn Tmax heeft ondermeer een middenstandaard blokkeer inrichting.
Die kan dus niet ingeklapt worden zonder de (draadloze) sleutel. Dat werkt beter dan een schijfremslot.
Ik heb nog een Abus Granito Alert schijfremslot (die ik dus niet gebruik), ik weet niet eens of het Art4 is, want het ding is al jaren oud.
Bedankt voor die site! Zo te zien is die Granit Detecto (zoals ik hem herken van de foto) nog geldig.Ja en toch moet er denk ik zo'n slot op. Bij de TMAX is dat denk ik geen probleem gezien de grotere velgen.
ART-status kan je nakijken op www.stichtingart.nl, maar volgens mij gaat het er ook om op het moment dat je 'm gekocht hebt, aangezien een slot soms zijn certificering kan verliezen. Ik heb ergens nog een oude verlopen Cyclelok liggen. Misschien die weer eens gebruiken, moet ik alleen wel de factuur vinden.
Ik kan je in vertrouwen vertellen dat dat alarm niet helpt bij het op tijd verwijderen van het slot. Het alarmsignaal en kraken is op hetzelfde moment hoorbaar . Ik heb nu idd een low cost Art4 slot besteld.. Die Abus heeft het overigens altijd goed gedaan (behalve die ene keer dus)Ik heb gewoon een ART4 slot van Vinz. Ben je voor een paar tientjes klaar. En ART4 is ART4, toch? Samen met het slot op je middenbok lijkt me dat wel afdoende. Granit Detecto 8000 heb ik ook gehad; duur en er zijn klachten dat het ding af en toe niet open wil. Best lullig als je de sleutel niet omgedraaid krijgt. Vinz heeft ook sloten met alarm (die heb ik ook nog) maar die zijn zonder ART4 voorzover ik weet. Enige nut van alarm is dat je geen reminder cable nodig hebt. Nadeel is dat je heel snel moet zijn als je het slot eraf haalt.
Na 2 weken wel duidelijk geworden wat het is.Heb jij toevallig ook de status indicator met kleine 'P' gezien tijdens rijden? |Bij gas geven waardes tussen 0 en 100 en bij remmen waardes van -500 tot -900 (ongeveer). Kan er niets van terug vinden in handleiding.
Ook situatie bij standje 3 en vol gas, dat ie 'aftelde' en bij 0 stopte met acceleren.
Snap niet helemaal de logica/uitleg van die getallen, jij een idee?
ja, paarse knippers op het dashboard. Na 100 tellen stopt het en rij je niet veel harder meer, maar meestal toch ook wel max snelheid.Is dat die furious mode oid dat het display paars knippert? Dat stopt dan op een gegeven moment en dan?
Ben wel benieuwd hoeveel km je nu gemiddeld op een lading kan rijden en ook met kouder weer.
ja, paarse knippers op het dashboard. Na 100 tellen stopt het en rij je niet veel harder meer, maar meestal toch ook wel max snelheid.
ik vind het nog te leuk om af en toe bij stoplicht weg te zijn, dus kom niet veel verder dan 55 km. statistisch nog weinig waard, pas 3 keer aan de lader gelegd.