segway 300se vs bmw ce02m1

bultie

MF veteraan
17 sep 2002
9.418
4.412
amsterdam
Rij al aantal jaar op een dylan 150,voor woon werk, die ik eigelijk wil inrulen voor een electrische motorscooter. Iemand al eens gedruft om op een segway 300 se (slimme accu plaatseing en zadel ruimte) of bmwce02 (gewoon apart) te stappen?
Zat eigenlijk te mikken op de SEAT scooter, maar die komt voorlopig niet naar nederland.

gewoon s kijken wat men denkt of zegt, kom eens door met de meningen..
 
Grootste probleem bij alle elektrische scooters (snor, brom of motor) is het heel beperkte bereik. 80km is al redelijk veel. Dat houdt in dat je maximaal 40km van huis wil gaan tenzij je op je werk kunt laden. En eigenlijk wil je een beetje marge waardoor je dus maximaal 30km van huis gaat. Mijn vrouw heeft een Smart EQ met een range van ca. 100km en dat is al best veel schipperen. Het kan wel maar het is wel stressen als je te veel bezette laadpalen tegenkomt want op de snelweg aan de snellader kan niet. Alleen AC laden....
 
Ja range is wel dingetje. woon werk is normaal 25 km retour, dus als ik elke 2 dagen moet laden is het al best veel aan de lader. Die 130 range is natuurlijk onhaalbaar , zeker als ze 50km/h acceleratie als verkoop argument doen.
BYD komt ook nog met een Scorpion met beweerde 200km range op 72v systeem. lastig lastig, gelukkig geen haast met iets te kiezen.
 
De Smart EQ wordt door mijn vrouw voor woon werkverkeer gebruikt en dat is ong. 50km vv. Dan misschien nog een paar km erbij voor boodschappen dus dat ding staat voor elke rit naar haar werk aan de lader. Met een range van ongeveer 100km heb je gewoon geen marge voor een extra woon-werk rit. Op haar werk (notabene bij de DAF) is geen laadpaal. Dus vaak thuis laden. Voordeel van zo'n kleine accu is wel dat hij met de 11kW thuislader zo vol is.
Een e-scooter met een top van 120 en een range van 200km zou mij ook wel wat lijken. Maar ik vrees dat zo'n ding lomp zwaar is en meer dan 15k moet kosten.
 
Leuk, gewaagd! BMW heeft wel lef. De prijs is nog wel stevig maar komt wat meer binnen bereik dan de CE04. Maar ik wacht de ontwikkelingen nog even af.
 
Rij al aantal jaar op een dylan 150,voor woon werk, die ik eigelijk wil inrulen voor een electrische motorscooter. Iemand al eens gedruft om op een segway 300 se (slimme accu plaatseing en zadel ruimte) of bmwce02 (gewoon apart) te stappen?
Zat eigenlijk te mikken op de SEAT scooter, maar die komt voorlopig niet naar nederland.

gewoon s kijken wat men denkt of zegt, kom eens door met de meningen..
Ik zie in de link over deze Segway, een paar posts hierboven, dat een derde accu mogelijk is.
Een Niu met deze specificaties gaat over de 5000 en daar kost een accu 1700 euro.
In een ander topic werd genoemd hoe men in het buitenland ( Thailand? ) honderden punten heeft waar je accu's kan wisselen. Daarvoor is een standaard formaat accu natuurlijk belangrijk en geen op maat accu voor een bepaald ( tijdelijk) model.
 
Wat ook best een verschil is.....
Of je de motor/ scooter gebruikt voor woonwerk. Niet alleen jij wil gewoon zo vlot mogelijk op de bestemming zijn, maar iedereen om je heen ook en die ' iedereen ' zijn veel meer mensen dan tijdens een plezier ritje.
Dus buiten de bebouwde kom wil je 80 kunnen rijden op je bent de lijder van het peloton 😉 .
 
Wat ook best een verschil is.....
Of je de motor/ scooter gebruikt voor woonwerk. Niet alleen jij wil gewoon zo vlot mogelijk op de bestemming zijn, maar iedereen om je heen ook en die ' iedereen ' zijn veel meer mensen dan tijdens een plezier ritje.
Dus buiten de bebouwde kom wil je 80 kunnen rijden op je bent de lijder van het peloton 😉 .
Ik zou zo’n ding gewoon voor wat plezierritjes willen gebruiken in de omgeving, voor lange afstanden pak ik de elektrische trein wel. 😉
 
Leuk, gewaagd! BMW heeft wel lef. De prijs is nog wel stevig maar komt wat meer binnen bereik dan de CE04. Maar ik wacht de ontwikkelingen nog even af.
idd, je kan ook voor een 2e hand c evolution shoppen in duitsland voor ongeveer zelfde prijs.

De Smart EQ wordt door mijn vrouw voor woon werkverkeer gebruikt en dat is ong. 50km vv. Dan misschien nog een paar km erbij voor boodschappen dus dat ding staat voor elke rit naar haar werk aan de lader. Met een range van ongeveer 100km heb je gewoon geen marge voor een extra woon-werk rit. Op haar werk (notabene bij de DAF) is geen laadpaal. Dus vaak thuis laden. Voordeel van zo'n kleine accu is wel dat hij met de 11kW thuislader zo vol is.
Een e-scooter met een top van 120 en een range van 200km zou mij ook wel wat lijken. Maar ik vrees dat zo'n ding lomp zwaar is en meer dan 15k moet kosten.
gewicht is idd ook wel van belang. van die segway met accus in bodem is iig het zwaartpunt zo laag mogelijk. Veel andere hebben accus onder het zadel, wereld van verschil. (zowel qua gewicht als opbergruimte)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een BMW CE04 gereden en was toch wel onder de indruk van het soepele rijgedrag maar bleef lekker rijden tot 70km/hr.
Hogere snelheid wordt wel heftig vwb wind.
Range daalt dan ook drastisch snel.
Binnendoor op max 80km/hr wegen echter een leuke motorscooter.
Zadel viel mee, zithouding wat minder ivm windgevoeligheid. Schermpje is nutteloos.
Prijs beetje hoog t.o.v. Segway met bijna vergelijkbare opties. Dus die ook nog maar ff testen eerdaags.
 
Wind is wel heel persoonlijk qua ervaren. Ik rij een Ducati hypermotard, daar heb ik helemaal geen wind bescherming en rij zonder problemen 150.
Zal wel heel anders zijn tov jouw bmw gt.. ( als je die nog rijdt)
Wanneer van plan Segway te testen en waar?
 
CE 04 en wind is ook geen issue. Het is net wat je gewend bent. Ik rijd naked.
Die Segway 300SE is best een geinig ding voor maar 4799 EUR. Leuk voor erbij. In de stad lekker rap, alleen wat hierboven al staat moet je met woon-werk eigenlijk niet verder dan 30 km willen gaan. Maar goed, de prijs is leuk, het kan relatief vlot laden tov andere merken. Lijkt mij geinig voor erbij, maar ik zal mijn NMAX 155 er niet voor willen ruilen. Daarmee kan ik gewoon een rondje Nederland doen zonder moeilijk te doen.
 
ik heb een Segway E300SE gekocht, nog even wachten op levering. Ik ben er mee gaan rijden en hij rijdt gewoon heel goed. Ik ben er een uurtje mee gaan rijden, voornamelijk polder en een stukje autoweg. Tijdens de polderwegen bleef het bereik erg lang hetzelfde, op de snelweg ging het wat sneller naar beneden. Op de snelweg 116,8 gehaald, dus niet slecht voor een scootertje. Ik heb vroeger veel gereden met "kleine" scooters, meeste met een peugeot speedfight 100. Het leuke aan de Segway is gewoon het constante versnellen, zelfs in stand 1 haal je 100+. Na de rit hebben we het verbruik bekeken, dat was 1200 Wh voor 33km. Dus met de 4000Wh accu is 90 km makkelijk haalbaar. Ik heb een enkele reis van tussen de 26 en 32 km, dus ik verwacht toch wel elke dag te moeten opladen, maar ik wil dan ook eerst beginnen met 2 dagen met de scooter. Wat betreft opladen, de oplader is een 1000W lader, dus dat gaat niet slecht, maar kan je natuurlijk niet vergelijken met de BMW. Uiteindelijk wil ik dan een 3e accu, maar die is in Nederland nog veel te duur, 1500€, terwijl deze in de UK maar 800pond kost.
 
ik heb een Segway E300SE gekocht, nog even wachten op levering. Ik ben er mee gaan rijden en hij rijdt gewoon heel goed. Ik ben er een uurtje mee gaan rijden, voornamelijk polder en een stukje autoweg. Tijdens de polderwegen bleef het bereik erg lang hetzelfde, op de snelweg ging het wat sneller naar beneden. Op de snelweg 116,8 gehaald, dus niet slecht voor een scootertje. Ik heb vroeger veel gereden met "kleine" scooters, meeste met een peugeot speedfight 100. Het leuke aan de Segway is gewoon het constante versnellen, zelfs in stand 1 haal je 100+. Na de rit hebben we het verbruik bekeken, dat was 1200 Wh voor 33km. Dus met de 4000Wh accu is 90 km makkelijk haalbaar. Ik heb een enkele reis van tussen de 26 en 32 km, dus ik verwacht toch wel elke dag te moeten opladen, maar ik wil dan ook eerst beginnen met 2 dagen met de scooter. Wat betreft opladen, de oplader is een 1000W lader, dus dat gaat niet slecht, maar kan je natuurlijk niet vergelijken met de BMW. Uiteindelijk wil ik dan een 3e accu, maar die is in Nederland nog veel te duur, 1500€, terwijl deze in de UK maar 800pond kost.
Nice, waar heb je die proef gereden?
Die 116 is km/u ?
Accu erbij, enig idee wat je dan overhoudt on het zadel,? Past dan integraal helm er nog in daarna ?

CE 04 en wind is ook geen issue. Het is net wat je gewend bent. Ik rijd naked.
Die Segway 300SE is best een geinig ding voor maar 4799 EUR. Leuk voor erbij. In de stad lekker rap, alleen wat hierboven al staat moet je met woon-werk eigenlijk niet verder dan 30 km willen gaan. Maar goed, de prijs is leuk, het kan relatief vlot laden tov andere merken. Lijkt mij geinig voor erbij, maar ik zal mijn NMAX 155 er niet voor willen ruilen. Daarmee kan ik gewoon een rondje Nederland doen zonder moeilijk te doen.
Is inderdaad verschil wat je nu rijdt, mijn Dylan is ook 'bij vervoer ' en dat zal Segway dus ook zijn.
 
Een 4800 euro scooter waarvan 3000 ( 2 accu's van 1500 elk) aan accu's..
Op het moment is 350 euro een prima bedrag per kWh. Ik snap dat er aan verdiend moet worden, maar toch..
 
Die proef was op snelweg natuurlijk. De snelheid van 116 zag ik op de meter maar werd door de monteur (zijn telefoon is gekoppeld aan de demo) bevestigd, de app gaf 116,8 aan. Het was ook maar een klein stukje om even een auto in te halen, daarna rustig met 105 doorgereden. Met een derde accu past de integraal volgens mij niet meer, je houdt dan nog wel voldoende ruimte over hoor, in ieder geval voldoende om je werkspullen mee te nemen. Mijn helm doe ik sowieso niet achterlaten, die neem ik lekker mee naar binnen. En de derde accu is een kwestie van plug en play, dus die kan je ook even thuis laten als je meer ruimte nodig hebt (bijvoorbeeld een dagje wandelen en je helm lekker in de scooter achterlaten).

Ik vind die 1500 euro ook belachelijk. En natuurlijk kost het de fabrikant geen 3000 euro om die accu's te leveren. Gezien de verkoopprijs in de UK van net geen 800 pond zal de verkoopprijs richting de dealer rond de 600 euro liggen. Dus we wachten even af, die derde accu kan altijd later nog.
 
Is inderdaad verschil wat je nu rijdt, mijn Dylan is ook 'bij vervoer ' en dat zal Segway dus ook zijn.

Ik denk wel dat ik dit jaar meer km's heb gemaakt op m'n motorscooter dan op m'n motor.
Maar voor 100 euro meer dan een Segway heb je een nieuwe Yamaha NMAX met start/stop, tractiecontrole en nog wat dingetjes.
Dus lastig kiezen dan ook. Maar voor elektrisch is het een leuke instapprijs. Ik heb de Yamaha E01 (concept) gereden en ik verwacht dat die heel wat meer zal kosten, terwijl ik denk dat de Segway rapper is. Maar dan wil ik ook met GPS testen.

Die proef was op snelweg natuurlijk. De snelheid van 116 zag ik op de meter maar werd door de monteur (zijn telefoon is gekoppeld aan de demo) bevestigd, de app gaf 116,8 aan. Het was ook maar een klein stukje om even een auto in te halen, daarna rustig met 105 doorgereden.

Bij ScooterXpress gaven ze aan 128 km/u gemeten te hebben gehaald. Toen ik vroeg of dat 'gemeten' dan via GPS was, daar kreeg ik nooit antwoord op. Maar goed, dat zie je op veel social media kanalen; wel wat info dumpen en zelden reageren. Laat ik er maar van uit gaan dat dit nooit 128 km/u was op GPS, maar dan is het ook niet 'gemeten', maar 'gezien'.

Ik zou die Segway wel een keer willen testen, maar dan moet de importeur een demo hebben die ik minimaal een week mee kan pakken.
 
Past er eigenlijk nog wel iets in,zeg een boodschappentas vol, in die dingen?
Zo ja dan,misscien, interessant 🤗
 
@downsider 34 liter. Als je geen kettingslot of lader meeneemt. Ik ben benieuwd of er nog een topkofferrek voor komt.

1696420794825.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan