Schwenker I en Schwenker II

Het is trouwens wel heel erg druk in de garage....

1587247908153.png
 
Mooi dat je weer aan de gang kan, was hier ook al weer veel te lang rustig geweest
 
Ja klopt. Heel lang te druk geweest voor leuke garage activiteiten.
De thuis situatie is mooi stabiel momenteel. Dat geeft ook rust.
En door dit corona gedoe liggen al mijn verenigingen stil. Ik heb ineens drie avonden in de week terug!
 
Ja klopt. Heel lang te druk geweest voor leuke garage activiteiten.
De thuis situatie is mooi stabiel momenteel. Dat geeft ook rust.
En door dit corona gedoe liggen al mijn verenigingen stil. Ik heb ineens drie avonden in de week terug!
Die extra avonden herken ik ook. En rust in huis is goud waard!
 
Moet dat project ook weer een zwabberspan worden? Het bakje zal er wel mooi aan staan met die Jawa spatborden. Optisch denk ik beter als de K100. Cool project, nog niet vaak in die stijl gezien. Succes!
 
Leuk project ga ik zeker volgen en ondanks de drukte in je garage heb je de spare parts zo gevonden haha
 
Moet dat project ook weer een zwabberspan worden? Het bakje zal er wel mooi aan staan met die Jawa spatborden. Optisch denk ik beter als de K100. Cool project, nog niet vaak in die stijl gezien. Succes!
Ja, hier moet het zwabberbakje aan komen. Dan kan ik de K100 opruimen.
 
Ik zou voor 30x2 een andere doorn moeten maken, maar ik denk dat je daar geen doorn voor nodig hebt. Wat voor buis ga je gebruiken?
 
Vandaag het oude Jawa achter spatbord afgemaakt.
0.8 dik, 60 jaar oud, vervuild Tsjechisch staal is niet makkelijk om te lassen. Het was op de meeste plaatsen al gedubbeld, met koper gehardsoldeerd en met heel veel tectyl aan elkaar geplakt.
Ik heb hem in de lengte door geslepen, 4 cm verbreed en de meeste roestgaten en dubbelingen verwijderd en opgevuld.
Het hoeft niet superstrak te worden want er komt toch een eindeloos dikke laag plamuur op.

Voor het oog ook even een achterlicht er op geplakt:

1587328335218.png
 
Ja, en daarna iets met graafmachines en nu iets met vaarwegmarkeringen.
Steeds meer naar contract management gegroeid, nu contract manager.

Echt waar? Geinig, goede vriend van me is ook contractmanager bij RWS, zeeweringen... Zit ook paar dagen in de week dat in dat pandje in R'dam, die gaat met de bus...
 
Ja, ik heb ruim 9000 collega's en daarvan zitten er dik 2000 in R'dam.
Normaal gesproken dan, nu is het kantoor leeg en werkt iedereen thuis. Ik hoor zelfs al geluiden dat dit tot september zo gaat blijven.
 
Wij werken ook thuis, alleen de fysieke inspecties van drinkwaterinstallaties moeten uiteraard altijd op locatie gebeuren, helaas is een groot deel van ons klantenbestand prioritair (bepaling uit drinkwaterwet) en gesloten voor bezoek. In overleg met locatiemanagers is tot nu wel het e.e.a. te regelen geweest; maar dat droogt langszaam op en inmiddels is ons verzocht om wat meer verlof op te nemen omdat de planning de dagen niet vol krijgt, vandaag krijgen we te horen of dat ook voor de inspecteurs/adviseurs geldt of dat het voornamelijk een oproep aan onze monteurs was..........

Wettelijk dient het beheer aan drinkwater-installaties wekelijks te gebeuren zeker nu er door leegstand zoveel ongebruikt staat, maar dan moeten ze wel de deur voor je open willen doen en in tegenstelling tot de drinkwaterbedrijven en IL&T hebben wij geen wetgevende macht maar slechts een adviserende functie.
 
Ja klopt. Heel lang te druk geweest voor leuke garage activiteiten.
De thuis situatie is mooi stabiel momenteel. Dat geeft ook rust.
En door dit corona gedoe liggen al mijn verenigingen stil. Ik heb ineens drie avonden in de week terug!

Ik vind het af en toe ook wel een eye-opener eigenlijk,we hebben ineens veel meer tijd als gezin, gaan 's avonds vaak samen fietsen of wandelen.
Eergisteren nog een jonge zeehond tegen gekomen op het strand,super !
 
Daarom ben ik ook nergens bij. Een hobby moet leuk zijn, dingen waarbij (wekelijks) samen zijn gewenst is voelen voor mij als verplicht en dan gaat de lol er alweer af.
Mijn werk verplicht mij om op tijd ergens te zijn. De rest van mijn leven wil ik graag flexibel in kunnen vullen.
 
Ik voel het niet als een verplichting, juist niet, het is en blijft ontspanning. Ik kijk er naar uit, iedere week weer. Het is alleen wel zo dat het veel tijd kost. En dat merk ik nu heel goed. Zeker aangezien m'n woon werk reistijd ook nog eens vervalt.
 
mijn werk is er juist heel goed in om doorgaans alle niet zorgvuldig weg geblokte tijdsblokken in te pikken...
verplichtingen in verenigingsverband leveren me daardoor voornamelijk alleen maar extra stress op, dus die doe ik al jaaaaaaaren niet meer. (en ja ik weet dat mijn werk niet de boosdoener daarvan is, maar ik er zelf een belangrijk aandeel in heb)

nadeel is wel dat ik dus echt geen verschil merk nu in deze corona tijden en nog steeds tijd tekort kom...
werk nu al 6 weken zo goed als fulltime vanuit huis en dat bevalt me eigenlijk prima, want nu ben iig niet heel vaak meer te laat voor het eten thuis ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan