Schwenker I en Schwenker II

Snor heeft al die foto's allang gezien, die zit bij de politie dus die heeft overal toegang toe.
:+
 
Dat klopt. Het ging ook eigenlijk om de mooie luchten. En een beetje om het nieuwe achterlichtje, het nieuwe remlichtje en de aluminium handgreep van een oude Steib die ik op het spatbord gebouwd heb.
 
Ja , ik ben er erg blij mee.
Het kwam ook wel weer mooi uit; ik had de Steib Cobra beugel al een tijdje liggen. Ooit voor een prikkie aangeschaft, vol met krassen, en oxide. Na een avondje met de polijstschijf spelen was het weer een prachtig glimmend stuk alu. De lamp glaasjes kun je gewoon nieuw bestellen, kosten ook niet veel. Ik heb zelfs de lampfittinkjes gewoon nieuw besteld.

Tijdens de rit naar het zijspan weekend van de NVZ was ik op de heenweg vergeten om de veer voorspanning aan te passen aan de belading waardoor de band het binnenspatbord raakte en alle verlichting bedrading er in 1 keer uitgeveegd werd. Stom natuurlijk.

Maar nu dus mooi de gelegenheid gebruikt om de Steib handgreep te monteren. Viel nog niet mee trouwens want een Steib spatbord heeft een heel andere vorm, de beugel sloot echt voor geen meter aan.
 
9 maanden geen nieuws!
Geen nieuws, goed nieuws in dit geval.
Het zwabberspan doet gewoon prima wat ie moet doen, alles werkt gewoon en iedere keer dat ik er mee ga rijden is het weer een feestje.
Vandaag ben ik met Liesje weer een dagje onderweg geweest, lekker over hele kleine weggetjes rommelen, zo nu en dan stoppen om de lammetjes te aaien, hier en daar een terrasje meepikken en gewoon genieten.

Ook zandpaden zijn prima te doen met een Schwenker span trouwens:

y4myF7qDzTZJeg8L7foKk6-LbZ5J5gtDKOJlrPxTuOA3eqlH2Tyg1pQ5H-W6nSB_EVP_pGfo0cLEHmATMEPp2kGdgbagu9fAugHbInJ3XWSZ3_l3ZV8BZ6FHE18e0bfUghTpXEMbcsfnYGv67FJApBE2gk7hxsOE1APVauRxSiwaVVUDd90D4eFJRMXAnenpCh2Zb5pj7zFYBuyeTyatNEsCQ


y4mS-RjE0D4dslvdOdXHEcvnBmlM74erAjIMMGmVwf4lgte1W5YcKaNHraB-W2Q_RhwPfuy1RDUCW1qZJzv8QljC7xf464JY5SBuhcDbVLQWArqbVkWWnEO9ZVq-qLWt3DU7ptZKtviUKerR0jriSt8qVdlGfodTNAgze9Pa-hBwBADCZfMbNz1WSNRAYb5sse5yEdA407dA83MbwCYVkLyBA



Zijspanrijden is echt een hele grote waardevolle toevoeging.

y4mpsfflnSmec07ctRE1S60oGq9W_x7wvFNmKIfsofqqId697v9pzsDrB99YlfoL8SpPtufBL1LUYaf316gRj3JIDtKklu8Lut-DQWqsfCmTSyTSsMbUep0o3K_9WDol1USGEu2NcNTh2DAXuSzvubcK-VJHdOoQSTpG1fy1hjNfduzznx_2ZaL5iBlRs5Nb3jxMvHoHyLMCSAawu8qdWS72A
 
Laatst bewerkt:
Als ik tegen de juiste fiets aan loop,dan ga ik ook een schwenker bouwen,het lijkt mij zo gaaf rijden.

Hoop tegen een gecrachette honda all-road aan te lopen,en dan het buizen frame bakje dat ik van BT1100 kreeg er aan te knopen.(if the price is right)
 
Jeetje mina!
Bijna een jaar geleden tot de vorige update!
Dat is geen slecht nieuws maar eigenlijk zeer goed nieuws.
Eigenlijk is er ook niks te melden. Het span is dankzij de eindeloos betrouwbare trekker K100 gewoon altijd altijd beschikbaar en klaar voor gebruik.
Ik heb in Sjiena wederom een extreen goedkoop cameraatje weten te scoren en met een gratis bewerkingsprogramma biedt ik u nu het volgende filmpje aan:

 
Laatst bewerkt:
Je moet die kneeslider van 'd ouwe aan je elektrasnoer plakken. Een elektrasnoerslider van maken, zo gezegd! Want je kabeltje raakt Moeder Aarde! :+
 
Ja dat zag ik ook. Weet ik gelijk hoe het komt dat het bijna door gesleten is. Ik heb het een klein beetje anders vast gezet en nu heb ik daar geen last meer van.
 
Zolang de bak maar niet echt zwaar beladen is... En je niet in t zand of de sneeuw rijdt ;)

Maar t blijft er gaaf uit zien en ik blijf t indrukwekkend vinden hoe plat hellracer er mee gaat
 
Weinig nieuws te melden hier. De zwabber doet gewoon wat hij moet doen.
Toch 1 nieuwtje; ik ben benaderd door Dave van de Australische website Haul 'n Ride of hij een artikel mag maken over mijn Schwenker (Leaner zoals ze het daar noemen). Uiteraard heb ik daar geen bezwaar tegen dus ik heb hem het 1 en ander aan materiaal gestuurd.
Hij heeft er een leuk artikel van gemaakt:
https://www.haulnride.com/reiniers-leaner-sidecar-combination-homemade-project
 
Laatst bewerkt:
Weinig nieuws te melden hier. De zwabber doet gewoon wat hij moet doen.
Toch 1 nieuwtje; ik ben benaderd door Dave van de Australische website Ride 'n Haul of hij een artikel mag maken over mijn Schwenker (Leaner zoals ze het daar noemen). Uiteraard heb ik daar geen bezwaar tegen dus ik heb hem het 1 en ander aan materiaal gestuurd.
Hij heeft er een leuk artikel van gemaakt:
https://www.haulnride.com/reiniers-leaner-sidecar-combination-homemade-project
Ga ik later eens helemaal door lezen :t

Nu effe niet, sebiet naar huis, op het werk heb ik daar tijd voor, thuis niet :+
 
mooi en overduidelijke samenvatting van een aantal jaren ontwikkeling!

(heb het even heel snel door gescrolled)
 
Terug
Bovenaan Onderaan