Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Salira Z201 195...dinges

• Onderwerp starter Onderwerp starter PLR
  • Startdatum Startdatum
Uit die foto's van jou aanpassing van de uitlaatbocht is niets te zien dat deze dubbelwandig is .
Niet dat dit voor mij wat zou uitmaken ik zou voor RVS gegaan zijn om een nieuw gelijkend exemplaar te maken

london exhaust even lief aan kijken, die kunnen vanalles maken

Waarderingen: AWH
En ik wilde het Saliraatje dan ook wel even horen lopen..
Fout gedacht: de kickstart komt om de twee trappen los van de as...tandjes versleten.
Het blok petst af en toe een donker plofje; hij wil wel, maar ik denk dat er nog teveel montage-olie in het carter zit.

Morgen nog een poging; het is sterveskoud...brrr

klinkt alsof de ontsteking niet goed staat....
Je kunt trouwens een gaatje door je kickstart as en kickstart pedaal boren en hem met een boutje moertje vast zetten.
Oude brommer trucje

Uitlaat ziet er niet verkeerd uit. Jammer dat het starten niet lukte, maar ook dat zal uiteindelijk wel lukken.
Morgen wordt het alvast veel minder koud

klinkt alsof de ontsteking niet goed staat....

Mmm..zou kunnen..kijk ik nog eens naar!

Je kunt trouwens een gaatje door je kickstart as en kickstart pedaal boren en hem met een boutje moertje vast zetten.
Oude brommer trucje

Neeh..dat is beunwerk; ik pak een vijl en doe een poging de tandjes in de kicker iets aan te scherpen.
Goeie (10.9 of 12.9) bout erin en stevig aantrekken..komt goed

Tweede poging vandaag, helaas zonder succes..gaf al wel wat meer leven, maar slaat enorm terug.

Maar.... oorzaak gevonden; ontsteking stond/ staat goed..het is de carb die overloopt.
Met een klap schoot mijn luchtfilter eraf, en de benzine blijft doorstromen.

Dus carb eraf, even alles dubbel checken

Het zijn echt lieve kleine blokjes
Ik ben lompe engelse gevallen gewend

Dit is nog simpeler dan m'n bromfiets blokjes; een krukas, een carter, een zuiger en cylinder...done.
Ik ben kleppen, timing, stoterstangen en nokkenstokken gewend

Ik snap er geen biet van; hou ik gedemonteerde carb op z'n kop met de toevoerleiding in m'n mond, dan werkt alles prima.
Bij opgetilde vlotter kan ik blazen, rust hij op de naald-bediening dan sluit hij netjes af.
De vlotter kan vrij bewegen en is niet lek, en de naald schrankt niet in z'n zitting..
Monteer ik de carb en draai de kraan open, dan loopt het carbje over en kan ik niet starten want veeeels te rijk...?
Ik heb de vlotter in een bakje water gekieperd..maar hij is zekers niet lek; als ik ermee schud hoor ik geen geklots..

Het afsluiten van de benzinetoevoer is van 3 dingen afhankelijk,
- de hoogte van de tank boven de vlotter (vloeistofkolom oefent kracht uit op de vlotternaald)
- goede afdichting van de vlotternaald op de zitting
- de opwaartse kracht die de vlotter op de vlotternaald uitoefent.

Is de vlotternaaldzitting een apart geval of gegoten onderdeel van de carburateur. Bij apart geval kan het zijn dat het erlangs lekt.

Misschien dat de vlotter blijft hangen? Helpt het als je een tik tegen de vlotterkamer geeft? Geen beschadiging op de naald/zitting?

Ik moet even er dieper in, dat mag duidelijk zijn..
De vlotter wordt door een zware bout even in een potje water geduwd, zodat ik kan uitsluiten dat het messing ding lek is

Laatst bewerkt:
Woon je in de buurt van een technische MF-er om samen eens te kijken? Maar indien er een nwe vlotternaald onderweg is kun je het ook even laten rusten.
Het is messing op messing? (geen rubber of viton?) dan is er de mogelijkheid om 't spul op elkaar in te slijpen (met jif bijvoorbeeld)

Ik twijfel niet aan mijn technische kwaliteiten Sam, zie waarschijnlijk iets kleins over het hoofd.
Komt goed, fijne dagen

Is de zitting goed te zien?
En het hoeft niet aan jouw technisch inzicht te liggen, maar een ander kijkt er met een frisse blik tegenaan, misschien waar jij je dood op staart.
Enne, dat de zitting -op gevoel- je adem/lucht tegenhoudt is -vreemd genoeg- geen garantie dat het ook benzine tegenhoud. Dat werkt toch op een 1 of andere manier andrs..

Nou..NIET dus; die pik heeft ondanks toezegging het spul gewoon doorverkocht, terwijl mijn bod al geaccepteerd was..
Fijn dat men mondelinge afspraken ook gewoon nakomt...NOT!
Ik hoop dat het iemand van de Sparta-club gelukt is, die gun ik het tenminste.

Laatst bewerkt:
Of hij leest hier mee en is jaloers op jouw prachtige project, en gunt het je niet. (echt triest mocht dat zo zijn)