Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik heb geen verwachtingen van de prestaties van dit oude 200cc-tje, maar dat zal in de buurt van m'n AWO liggen denk ik; mooi tokkelen op secundaire en achteraf wegen dus..
@sammie ; oorspronkelijk schreef Villiers 1 : 16 voor met SAE 40, maar ik wil niet als rijdend rookgordijn door de straat.
Ik zal bij de Sparta Motorclub wel navragen hoe en waar ik mee mengen moet; Sparta gebruikte dit blok ook.
Ehm, my 2 cts, bij de jawa club zweren ze bij 1 op 25 minerale tweetaktolie,(en dat MOET castrol zijn..) want dat ze kool af en dat vinden ze kennelijk leuk en is veel te rijk etc.. Misschien dat de Spartanen er anders over denken?
In mijn 1967 mono jawa doe ik 'gewoon' 1 op 50 volsyntheet wat vlgs de genoemde clubmensen niet kan, geef goed gas, rijd er 100 mee en alles blijft heel..
Ik begrijp uit diverse fora dat 1 : 35 tot 40 prima is.
De voorgemengde benzinepomp mengsmering is
1 : 50, dat wordt door velen als te schraal beschouwd.
Ander nieuws; de postbode is langs geweest!:
Nieuwe spaken, een ander stuur en dim/groot schakelaar met claxonknopen een Kreidler benzinekraan... hopelijk past het
1 : 35 is al de helft schraler dan dat Villiers origineel voorschrijft....
Als het blok ingelopen is, zal ik nog eens bekijken of het eventueel nog schraler kan...ik zit niet te wachten op vastlopers.
leuk ding , mooi mat zwart
mijn terrot heeft 1:15 nodig ivm de krukas lagers , maar ik denk ook om 1:20 te proberen want de olie is beter dan in de jaren 20 .
hmm , zijdeglans dan , ligt misschien ook aan men scherm .
Dit blok heeft 3 versnellingen denk ik ? villiers blokken zaten ook in Sparta en Monet Goyen volgens mij
Vandaag m'n wiel weggebracht om het te laten richten en van een band te laten voorzien, de cylinder + zuiger + krukas ter controle en bewerken weggebracht naar een revisiebedrijf.
En ik kon m'n gereviseerde teller weer ophalen, echt topwerk à €75..
En daarmee komt het nieuwe totaal op €498...
Het wachten is nog op een paar stuurklemmen (€15,50 Singa) en universeel gashendel en handvatten (€20 Grandado) en een repro Villiers lichtschakelaar (India €10).
Verder heb ik niks in bestelling staan.
Ik moet nog;
- een (linker) spiegel,
- knierubbers op de tank,
- tankdop
- koplamp binnenwerk (reflector, glas),
- uitlaatpijp,
- kabels,
- ketting,
- claxon en
- zadeldek