Royal Enfield Meteor 350

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniempje599
  • Startdatum Startdatum
Ik heb een klein probleempje met mijn meteor wat zich een enkele keer per rit voordoet in de 5e versnelling. Wanneer ik net naar zijn 5 heb geschakeld hapert hij alsof hij niet helemaal goed in de versnelling zit gaat vanzelf weer over maar is wel vreemd lijkt mij. Hij schokt dan even een paar keer.

Dit is mijn eerste motor dus ervaring met andere motoren heb ik niet.

Ben benieuwd of iemand anders dit ook heb gehad, hoop niet dat het er in slijt. Staat nu 700km op
Neemt contact op met je dealer.
Leg je probleem voor, en laat er een monteur, er een ritje mee maken.

Misschien is het iets simpels als een slecht afgestelde koppeling.

Met hoeveel toeren/snelheid, schakel je van 4 naar 5.
 
Neemt contact op met je dealer.
Leg je probleem voor, en laat er een monteur, er een ritje mee maken.

Misschien is het iets simpels als een slecht afgestelde koppeling.

Met hoeveel toeren/snelheid, schakel je van 4 naar 5.
Ik schakel bij ongeveer bij 55/60op naar de 5e versnelling.

Ik zal eens kijken, lastige is wel dat het maar 1 of 2 keer per rit voorkomt.
 
Ik schakel bij ongeveer bij 55/60op naar de 5e versnelling.

Ik zal eens kijken, lastige is wel dat het maar 1 of 2 keer per rit voorkomt.
Ik ken de motor niet maar 55 a 60 pu naar hoogste versnelling?
 
Ik schakel bij ongeveer bij 55/60op naar de 5e versnelling.

Ik zal eens kijken, lastige is wel dat het maar 1 of 2 keer per rit voorkomt.
Ik denk dat je rond de 80 naar zijn 5 moet gaan. Bij snelheden rond de 60 km p/uur lekker in zijn 4 blijven rijden.
 
Ik denk dat je rond de 80 naar zijn 5 moet gaan. Bij snelheden rond de 60 km p/uur lekker in zijn 4 blijven rijden.
Niet dat het boekje heilig is hoor, maar ik denk zelf dat het prima kan! Je moet natuurlijk niet te veel gas geven dan.

De tweede foto geef aan welke snelheid in welke versnelling om niet teveel toeren te maken (tijdens het inrijden), die zal ook best voor de omstandigheden in india bedoeld zijn, maar je er aan houden zou niet slecht moeten zijn toch?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220822-080724_Google PDF Viewer.jpg
    Screenshot_20220822-080724_Google PDF Viewer.jpg
    66,7 KB · Weergaven: 18
  • Screenshot_20220822-080947_Google PDF Viewer.jpg
    Screenshot_20220822-080947_Google PDF Viewer.jpg
    93,4 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Ikzelf schakel tussen 55 - 60 km/h van 4 naar 5. Het liefste rijd ik dan 60 - 65 km per uur. Wel trek ik regelmatig effe door in 3de en 4de, gewoon naar gevoel tot op 4/5de van het maximale toerental. Dan rijd ik 80 in 4de, schakel naar 5de en laat de snelheid terug afzinken naar 70 km/uur.
Nu, met bijna 6.000 km op de teller is mijn hoogst waargenomen topsnelheid net geen 90 km/uur.
 
Ikzelf schakel tussen 55 - 60 km/h van 4 naar 5. Het liefste rijd ik dan 60 - 65 km per uur. Wel trek ik regelmatig effe door in 3de en 4de, gewoon naar gevoel tot op 4/5de van het maximale toerental. Dan rijd ik 80 in 4de, schakel naar 5de en laat de snelheid terug afzinken naar 70 km/uur.
Nu, met bijna 6.000 km op de teller is mijn hoogst waargenomen topsnelheid net geen 90 km/uur.
Zo zou ik het ook doen. En bij even weer wat extra snelheid maken een versnelling terug.
 
Idd dealer naar laten kijken en bovendien heb je nog flinke tijd garantie, dus ik zou me er niet druk om maken dat ze het niet oplossen. Met die snelheden die genoemd zijn naar 5 moet kunnen als je zuinig wil rijden. Zelf zou ik 'm in z'n 3 of 4 laten, maar ook toen ik met de Classic 350 lekker aan het spelen was, kon je idd 50 in z'n 5 rijden zonder dat het bekende bokken van een éénpitter naar voren kwam.
 
Zelf zou ik 'm in z'n 3 of 4 laten, maar ook toen ik met de Classic 350 lekker aan het spelen was, kon je idd 50 in z'n 5 rijden zonder dat het bekende bokken van een éénpitter naar voren kwam.
Inderdaad, dat kan. Als ik dan wil versnellen schakel ik eerst naar 4. Ook is het mogelijk om in de 5de te blijven rijden en zo ook te versnellen. Zonder bokken. Ik heb het dan wel over 1 km/uur versnellen per 5 seconden, gewoon om dat het kan.
 
Inderdaad, dat kan. Als ik dan wil versnellen schakel ik eerst naar 4. Ook is het mogelijk om in de 5de te blijven rijden en zo ook te versnellen. Zonder bokken. Ik heb het dan wel over 1 km/uur versnellen per 5 seconden, gewoon om dat het kan.

In mijn herinnering is het wel iets sneller dan 1 km/u extra per 5 seconden als je in de 5e bij 50 km/u het gas open draait, maar het gaat dan idd wel langzaam. Zelf ben ik er niet zo van, wil altijd wel wat achter de hand houden, maar het kan dus wel makkelijk op zo'n 350. ;)
 
Ik bedoelde bewust het gas "iets" meer opendraaien, niet gelijk vol gas. Dat zou ik zelfs mishandeling noemen.;(
 
Als je het gas vol open draait gaat ie ook gewoon rustig aan versnellen hoor. Tenminste, zo herinner ik het me. :)
 
Wat vinden jullie van de "Hunter"? Persoonlijk vind ik dat ze het beste voor het laatste hebben bewaard. Ook hier kijk ik weer naar uit.
 
Wat vinden jullie van de "Hunter"? Persoonlijk vind ik dat ze het beste voor het laatste hebben bewaard. Ook hier kijk ik weer naar uit.
Ik hoop van niet :) Heb liever dat dit niet het laatste van Royal Enfield is haha
 
Wat vinden jullie van de "Hunter"? Persoonlijk vind ik dat ze het beste voor het laatste hebben bewaard. Ook hier kijk ik weer naar uit.
Hunter is wel mooi op de foto’s.
Ben erg benieuwd naar de “live” looks!
Maar de Meteor blijft tot nu toe favoriet als toekomstige motor.
 
Wat vinden jullie van de "Hunter"? Persoonlijk vind ik dat ze het beste voor het laatste hebben bewaard. Ook hier kijk ik weer naar uit.
Ziet er op film prima uit.
Doen ze goed, denk dat het bij de jongere generatie, wel zal aanslaan.

Vanavond weer een rondje gereden, en wat blijkt met 350cc, kun je nog leuke bochtjes rijden.

Als die Hunter net zo rijd als de Meteor, ga je er veel plezier van hebben.
 
Ik heb gisteren ook weer heerlijk gereden veel bochtjes wat een prachtig motor geluid als je wat vlotter rijd!

Wel vielen de remmen mij tegen toen ik voor een orangje verkeerslicht ik had verwacht nog voor de streep te kunnen stoppen. Van de week maar even wat meer testen. Had ze pittiger verwacht moest de rem ver inknijpen
 
Ik heb gisteren ook weer heerlijk gereden veel bochtjes wat een prachtig motor geluid als je wat vlotter rijd!

Wel vielen de remmen mij tegen toen ik voor een orangje verkeerslicht ik had verwacht nog voor de streep te kunnen stoppen. Van de week maar even wat meer testen. Had ze pittiger verwacht moest de rem ver inknijpen
Mij vallen de remmen niet tegen, achterrem gaat, voor vind ik ruim voldoende.
Zal de laatste zijn die gaat beweren dat ze super zijn, vergelijk ik de remmen met mijn Jawa, dan remt de Meteor geweldig :)

Nog even met het schakel pookje bezig geweest, zeer tevreden met de werking ervan.
Linkje net iets langer gemaakt, en vastgezet met m6 nylon lock moertjes, stukje rvs m6 draadeind er tussen.
Goed in het vet, en rijden maar.


20220825_143708.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan