hansenfield
Rookie
- 26 mei 2022
- 16
- 17
Hi,ikzelf heb de orginele H4 lamp vervangen door een gele H4 lamp,ziet er heel gaaf uit en het valt in het verkeer zeer goed op.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Gisteren veel op wegen gereden met overhangende bomen. Dan is het toch fijn een wat fellere verlichting.Vrijdag moest ik ruim een uur in het donker rijden. Daarbij kwam een minpuntje van de Meteor aan het licht (letterlijk): de verlichting in de snelheidsmeter is te fel, waardoor je ogen zich voortdurend moeten aanpassen. Dat is oncomfortabel en bovendien slecht voor je nachtzicht.
Ik heb gegoogeld of ik misschien een instelling gemist heb om de helderheid aan te passen. Maar ik heb alleen soortgelijke klachten gevonden en de tip om de display af te plakken met getint plastic. Dat vind ik een nogal matige oplossing. Graag hoor ik jullie ervaringen en ideeën.
Bedankt voor je reactie, ik heb het meteen bij de dealer neergelegd. Vermeld dat jij dit probleem helemaal niet hebt. Ze waren benieuwd of je motor binnen gestald staat. Die van mij staat buiten onder een goede kwaliteit hoes (discovers).Een koplampglas mag absoluut niet mat worden binnen de garantietermijn van drie jaar; ook niet een beetje. Bij een auto zou het reden zijn voor afkeuren bij de APK; het is onveilig vanwege het strooilicht wat tegenliggers kan verblinden. Bij auto's treedt het ook wel op, maar dan is de auto in de regel echt oud. Mijn 19 jaar oude Audi A2 begint er een klein beetje last van te krijgen.
Bij mijn Meteor is er na 2900 km nog geen spoortje van mattering van het koplampglas. Het lijkt bij mij echt glas te zijn i.p.v. kunststof.
Aan de binnenzijde van de uitlaat heb ik ook wel wat roest. Dat lijkt me minder ongewoon, maar het is wel een idee om dat met hittebestendige verf te behandelen. Die heb ik toch nog staan voor de houtkachel.
Nee, ik kan hem in de garage parkeren. Maar het komt regelmatig voor dat ik hem op een parkeerterrein de hele dag in de volle zon laat staan. Dat mag trouwens allemaal geen verschil maken.Staat die van jou ook buiten?
Hartelijk dank voor de tip! Dit ga ik zeker proberen!Hi Royke
Kijk eens op you tube over het reinigen van de koplamp van de Meteor,bij mij was het glas ook dof,en heb deze gereinigd met glassex.
Gewoon de koplamp demonteren lamp eruit en wat glassex erin spuiten,dan met een doek naar binnen gaan en het glas van de binnenkant reinigen.
Daarna weer monteren en klaar is klara!!
Ik moet vanwege mijn bescheiden lengte nog steeds veel kracht zetten om de RE op de middenbok te zetten. Ik ben bang dat het me een keer in de rug schiet en om dat te voorkomen heb ik het internet nog een keer afgestruind naar zo'n handgreep. En gevonden: LIFTING HANDLE, SIDE MOUNTEDVerder nog een greep, links achter op de schokdemper geschroefd(grote kettingsgalm), bokt net wat makkelijker op nu.
Keurig gedaan.Vandaag de sticker op de tank aangebracht, welke ik een tijdje geleden in engeland besteld had.
Resultaat is erg gaaf! Was voor mij de eerste keer dat ik een sticker aanbracht, was er wel eventjes mee bezig!
De winkelprijs is 7,15 pond excl. BTW. Inclusief verzending betaalde ik €17,66. Later kwam daar dankzij de Brexit €5,78 inklaringskosten bij. Totaal was ik dus €23,44 armer. Best veel voor een eenvoudig stukje ijzer, maar het resultaat bevalt me erg goed. De bestaande greep naast de buddyseat zit voor mij te hoog als aangrijpingspunt om de motor te tillen. Ik pakte hem daarom vast aan het frame nabij de passagiersvoetsteun, maar dat is slecht voor mijn rug. Met de nieuwe handgreep kan ik de motor met gestrekte rug moeiteloos op de middenbok krijgen.Ik moet vanwege mijn bescheiden lengte nog steeds veel kracht zetten om de RE op de middenbok te zetten. Ik ben bang dat het me een keer in de rug schiet en om dat te voorkomen heb ik het internet nog een keer afgestruind naar zo'n handgreep. En gevonden: LIFTING HANDLE, SIDE MOUNTED
Ik heb hem besteld en dan blijkt er nog hetzelfde bedrag bij te komen voor 'shipping' en mogelijk ook nog voor de douane. Maar dat is me mijn rug wel waard. Ik zal later nog wel melden hoeveel het ding me totaal gekost heeft.
Voor zover ik de spion foto's ik gezien heb wel. Iets meer gestroomlijnd,lijkt wel.Date set for Royal Enfield’s Super Meteor 650 unveil
Royal Enfield has announced the highly anticipated Super Meteor 650 will be shown at EICMA in Milan,www.thehindu.com
De super meteor wordt op 8 nov blijkbaar revealed. Meteor met het 650 twin blok?
Stiekem toch wel benieuwd, hoop er ooit eens een proefrit mee te maken.Date set for Royal Enfield’s Super Meteor 650 unveil
Royal Enfield has announced the highly anticipated Super Meteor 650 will be shown at EICMA in Milan,www.thehindu.com
De super meteor wordt op 8 nov blijkbaar revealed. Meteor met het 650 twin
De winkelprijs is 7,15 pond excl. BTW. Inclusief verzending betaalde ik €17,66. Later kwam daar dankzij de Brexit €5,78 inklaringskosten bij. Totaal was ik dus €23,44 armer. Best veel voor een eenvoudig stukje ijzer, maar het resultaat bevalt me erg goed. De bestaande greep naast de buddyseat zit voor mij te hoog als aangrijpingspunt om de motor te tillen. Ik pakte hem daarom vast aan het frame nabij de passagiersvoetsteun, maar dat is slecht voor mijn rug. Met de nieuwe handgreep kan ik de motor met gestrekte rug moeiteloos op de middenbok krijgen.
Bekijk bijlage 1819246