Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moet hem nog winter klaar maken en 10.000 km beurt geven. Misschien kom ik er deze week aan toe.Zo, mijn Meteor is de winterstop ingegaan.
De motor dit jaar over de 20.000 km gereden, nog steeds zeer tevreden met de motor.(alleen maar pret kilometers)
Motor is weer schoon en in het vet gezet, tevens begonnen met de 20.000 km service beurt.
Via eBay een service pakketje uit New Delhi besteld, voor 36.09 euro had ik het thuis.
Alle pakkingen, O ringen en filters, plus een bougie. (Vond het geen slechte deal)
Banden heb ik bij 16.000 km vervangen,(Metzeler Roadtec01) toen ook de remmen gelijk maar gedaan.
Voor nieuwe remblokjes moeten plaatsen, zaak had wat vast gezetten, dus 1blokje zat bijna op het ijzer.
Motor was nog voor de 15.000km service beurt bij de dealer geweest, blijkbaar is remolie vervangen en verder nergens naar kijken normaal
Nu klepjes gesteld, luchtfilter vervangen, kortom de service lijst wat afgewerkt.
Olie en oliefilter vervang ik volgend jaar in maart wel.
Ketting kan denk ik nog wel een 10.000km mee.
Zit nog in dubio, of ik de olie van de voorste schokdempers, ook maar moet vervangen.
Afgelopen zomer mijn motorscooter uit 2006, weer in goede staat gebracht.
Deze kan evt weer als pekelfiets gebruikt worden.
De Jawa 640 geschorst, deze trek ik komend jaar uit elkaar, frame is aan onderhoud toe.
Kortom hoef me niet te vervelen.
gr Bas.
Bij jou nog wat specials gebeurt in die 20.000 km?
Uitlaat schijnt een bekend euvel te zijn in India, daar roesten ze geheel door.Nee weinig tot geen ergernissen, 1x met een OBD2 scanner, een oil temp storing, uit het systeem gehaald.(oranje lichtje in teller bleef branden)
Dealer heeft later dit software matig opgelost, was een herkenbaar probleem.
Nog steeds tevreden over het benzine, verbruik, zit gemiddeld op 1 op 32, kon aan de oude bougie wel zien, dat deze motoren behoorlijk schraal zijn afgesteld.(Grijs tot bijna wit)
Heb een temperatuur metertje, op de olie vuldop geplaatst, staat gemiddeld 60 graden, na wat meten is dit zo"n 85 graden cilinder.
File rijden met luchtgekoeld, is niet echt leuk, Meteor houd hier ook niet van, temp loopt dan aardig op.
Nieuwe banden geven me veel meer zekerheid, vond de oude maar matig presteren bij natte wegen.
Teller heeft wat vochtproblemen achter het glas, net als mijn geplaatste toerenteller, hoort er schijnbaar bij.
Chroom werk moet je wel goed bij houden, uitlaat vertoond al kleine spinnen webjes, voor de zekerheid maar weer goed in de zuurvrije vaseline gezet.
Wat is je mening over de Metzeler versus de originele Ceat?Banden heb ik bij 16.000 km vervangen,(Metzeler Roadtec01)
Mijn persoonlijke mening, dat ze me meer vertrouwen geven, dan wat er a fabriek op zat.Wat is je mening over de Metzeler versus de originele Ceat?
Dat staat me wel aan. Ik ben na een aanrijding overgestapt op een andere Meteor en ik zit opnieuw met Ceat. Op de vorige waren de Ceat versleten en had ik Bridgeston Battlax gemonteerd, die goed bevielen Nu ik weer op Ceat rijdt geeft die me een minder goed gevoel op natte wegen; soms een beetje wegglippen en dat geeft me schrik. En omdat ik 's winters wil doorrijden overweeg ik om ze te vervangen ook al zijn ze nog lang niet versleten. Ik denk dat ik de Metzeler maar eens een kans geef.[Metzeler
Beter bij nat weer, hebben minder warmte nodig voor meer grip.