Royal Enfield Meteor 350

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniempje599
  • Startdatum Startdatum
Hey Ron,
Gaat denk ik helemaal goed komen.
Moet je lang op haar wachten?
Alvast veel plezier en veilige kilometers toegewenst.

@Bergdus heb je dan al zoveel kilometers gemaakt op de Himalayan dat je er twee van hebt gehad? Ik had er ook wel oren naar omdat je op de snelweg toch maar 100 mag. Je hebt alleen niets meer over als marge.

De Himalayan gaat ongeveer 140km/u.
Maar dan zit he in de top van zijn vermogen en dat wil je motor technisch ook niet.
Meteor is begrenst op 120km/u. En kan dat voor lange tijd rijden zonder motor schade. Teminste dat is mij verteld.
Maar ze kunnen ook de 140km halen zonder begrenzing. Zoals ze geleverd worden in Brazilië.
Bijde machines zijn geen snelweg beesten.
Al eens gekeken naar een Kawasaki versys 300x?
Ook lichtgewicht maar met een top van 165 door de 39pk motor.

Fireball stond in de zaak, dus kenteken en eind van de week rijden verwacht ik.
Ook op de himi's houd ik op de snelweg 100 aan en max 120 om in te halen , gaat nu makkelijker met max 100km. qua frame merk je ook dat 120 max is op de himi kan ook komen door de noppen banden. maar rijdt eigenlijk 80% secundaire wegen, dus no problem voor meteor straks.

De Himalayan gaat ongeveer 140km/u.
Maar dan zit he in de top van zijn vermogen en dat wil je motor technisch ook niet.
Meteor is begrenst op 120km/u. En kan dat voor lange tijd rijden zonder motor schade. Teminste dat is mij verteld.
Maar ze kunnen ook de 140km halen zonder begrenzing. Zoals ze geleverd worden in Brazilië.
Bijde machines zijn geen snelweg beesten.
Al eens gekeken naar een Kawasaki versys 300x?
Ook lichtgewicht maar met een top van 165 door de 39pk motor.
Ik ben niet op zoek naar een Kawa. Ik vind de Himalayan mooi van eenvoud. Gewoon alles zelf doen aan zo.n motor 140 lijkt me kras trouwens.

@ ijzervreter
bij aankoop 2e himi al zitten twijfelen of ik meteor zou nemen, of als 2e erbij. himi 2021 met tripper, veel soepeler in motormanagement dan himi 1.
gewerkt aan m'n mindset, als ik te weinig marge denk te hebben, wacht ik ff op de volgende kans.

Ik ben niet op zoek naar een Kawa. Ik vind de Himalayan mooi van eenvoud. Gewoon alles zelf doen aan zo.n motor 140 lijkt me kras trouwens.
Kijk op YouTube en dan zie je het. 140 op de teller. En ze zien er eenvoudig uit maar zijn ger kwa techniek niet echt meer. Succes met je zoektocht.

20220714_173844.jpg
20220616_084549.jpg

Inmiddels een paar tassen van Longride ontvangen en gemonteerd, passen erg goed bij de Meteor vind ik zelf.
De kilometers schieten ook lekker op:)

Longride maakt een specifieke beugel waarop hun tassen met/of zonder ''SK'' kliksysteem gemonteerd kunnen worden.
Ik heb er voor gekozen om de beugels voor de meteor en de tassen met het 'SK'' kliksysteem aan te schaffen.

Dat monteren van het kliksysteem aan de tassen is nog wel even spannend aangezien je dit zelf moet doen en gaten in je nieuwe tassen moet boren/maken. Al met al wel te doen maar een foutje is snel gemaakt en dan....

Longride maakt een specifieke beugel waarop hun tassen met/of zonder ''SK'' kliksysteem gemonteerd kunnen worden.
Ik heb er voor gekozen om de beugels voor de meteor en de tassen met het 'SK'' kliksysteem aan te schaffen.

Dat monteren van het kliksysteem aan de tassen is nog wel even spannend aangezien je dit zelf moet doen en gaten in je nieuwe tassen moet boren/maken. Al met al wel te doen maar een foutje is snel gemaakt en dan....

Thanks ga het bekijken 👍

Mijn motor gisteren in ontvangst genomen! Eerste 20km staan er op, verbaast mij hoe soepel hij nu al is. Er content mee😀
En dat wordt alleen maar meer!! Heerlijke motor om op rond te tuffen, vooral in tunnels. Standaard een prachtig geluid.
Jaloers op je zwarte uitlaat en spiegels.
Vele veilige km toegewenst!

heb er nu 3600 mee gereden (Meteor) en de motor is lekker soepel geworden.let wel erop wat je tankt,geen E10 dit is moord voor de motor.
Heb beide soorten getankt. Maar kan geen verschil merken moet ik eerlijk zeggen. Klein verschil in verbruik, meer niet. Maar dat was minimaal.

heb er nu 3600 mee gereden (Meteor) en de motor is lekker soepel geworden.let wel erop wat je tankt,geen E10 dit is moord voor de motor.
Twee keer een tank met E95 leeg gereden.
Daarna twee keer een tank E98, kan tussen de oren zitten.
Maar had het idee, dat het blok iets beter met E98 omgaat, als het echt warm/heet is.
Vooral stationair.

Terug
Bovenaan Onderaan