Vandaag weer even een rondje rond de kerk, dikke 100 km, het was er het weer voor.
Me een weg gebaand door Solexjes, Dafjes en elektrische dingen met brede banden, toeristen seizoen in Friesland draait op volle toeren.
Inmiddels 1800 km gereden met de Meteor, en nog steeds tevreden, blok is soepeler geworden.
Rijstijl is nu wat pittiger, laatste twee tank beurten een score van 1 op 35 km, iets meer toeren en wat sneller.
Heb voor de aardigheid, even een digitaal torrentellertje op het stuur geplakt (eentje met draadje om bougie kabel,met batterijtje) en op gevoel schakelend geeft dat ding een 3500 tot 4000 toeren aan.
Verder weinig aan onderhoud gedaan, bij elke 500km ketting met doek schoon en weer in het vet.
Ketting is bijna aan wat opspannen toe.
Verder nog een greep, links achter op de schokdemper geschroefd(grote kettingsgalm), bokt net wat makkelijker op nu.
Had gehoopt dat de achtervering nog wat soepeler zou worden, vind deze net iets te hard, dus de niergordel maar weer uit de kast gehaald.
Zal me eens verdiepen over eventuele vervangend materiaal, op www genoeg over te vinden, maar vind het gehalte van wij van wc eend, nog wat te groot.
Dus suggesties, hou me aanbevolen.
Net als met mijn Jawa, veel aanspraak onderweg , ja hij is nieuw en nee komt niet uit Engeland
Gr. Bas